Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αλγόριθμος μειώνει τη ρύπανση καταργώντας το μποτιλιάρισμα




Ένας νέος αλγόριθμος που αναπτύσσουν ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασσαχουσσέτης (MIT) μπορεί να βελτιώσει θεαματικά τα αυτόματα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας στους δρόμους των πόλεων, δηλαδή τα φανάρια, και να οδηγήσει σε ένα μέλλον χωρίς κυκλοφοριακές συμφορήσεις μειώνοντας έτσι τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και άρα την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία και τα υπόλοιπα οχήματα.

Το σύστημα χρησιμοποιεί τόσο συγκεντρωτικά δεδομένα από τους αρμόδιους φορείς (δήμοι, υπουργεία Μεταφορών) όσο και ατομικά δεδομένα από τους οδηγούς των οχημάτων για να διαμορφώσει τη λειτουργία των φαναριών κυκλοφορίας με τρόπο ώστε η κίνηση των οχημάτων να εκτυλίσσεται απρόσκοπτα χωρίς να προκαλείται μποτιλιάρισμα. Αυτή τη στιγμή, οι φωτεινοί σηματοδότες χρησιμοποιούνται κυρίως σε βασικές οδικές αρτηρίες και κόμβους.

Έτσι, δεν λαμβάνεται υπόψη η συμπεριφορά των οδηγών όταν πράγματι προκαλείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Εάν οι οδηγοί επιλέξουν εναλλακτικούς δρόμους τότε επηρεάζεται η ροή της κυκλοφορίας σε αυτούς και προκαλούνται νέα μποτιλιαρίσματα εκεί όπου συχνά δεν υπάρχουν έξυπνα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας ή έστω φωτεινοί σηματοδότες.

Αυτό που κάνουμε” δηλώνει η Καθηγήτρια Πολιτικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής, Καρολίνα Οσόριο, “είναι να αναπτύσσουμε αλγορίθμους που επιτρέπουν στις αρμόδιες υπηρεσίες να χρησιμοποιήσουν μοντέλα υψηλής ανάλυσης για να βελτιστοποιήσουν την κίνηση στους δρόμους”

Όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες του MIT, “τέτοια συστήματα συνήθως λαμβάνουν υπόψη τους χρόνους μετακίνησης στις κεντρικές αρτηρίες, αλλά δεν είναι τόσο εξελιγμένα ώστε να συμπεριλάβουν τις περίπλοκες διασυνδέσεις μεταξύ όλων των δρόμων μιας πόλης. Επίσης, τα υπάρχοντα μοντέλα δεν αξιολογούν το είδος των οχημάτων που κινούνται στους δρόμους μιας πόλης σε μια δεδομένη στιγμή και έτσι δεν μπορούν να προβλέψουν πώς οι μεταβολές στην κίνησή τους επηρεάζουν τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων”.

Το νέο σύστημα του MIT λαμβάνει υπόψη όλους τους τύπους οχημάτων, από αυτοκίνητα ως λεωφορεία και υπολογίζει την κατανάλωση καυσίμου και τη ρύπανση.

Οι δοκιμές
Οι δοκιμές της τεχνολογίας έγιναν στη Λωζάννη της Ελβετία όπου πραγματοποιήθηκαν προσομοιώσεις της οδηγικής συμπεριφοράς στα χιλιάδες οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης.

Μέσα από τις δοκιμές κατάφεραν να προσδιορίσουν τη σωστή ισορροπία ανάμεσα σε κεντρικά στοιχεία από τις αρχές της πόλης και ειδικά στοιχεία από τους οδηγούς. Το μείγμα αυτών των στοιχείων θα μπορούσε να οδηγήσει σε προτάσεις από το λογισμικό που με τη σειρά τους οδηγούν σε μειωμένους χρόνους μετακίνησης μέσα στην πόλη.

Στο πλαίσιο της μελέτης συμπεριλήφθηκαν δεδομένα από 17 βασικούς κόμβους και 12.000 οχήματα.
Ο υπολογισμός της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών από το λογισμικό σημαίνει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες μπορούν να αποδείξουν τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους προτού προβούν σε συγκεκριμένες αλλαγές.

Πλέον, οι ερευνητές εστιάζουν τις προσπάθειές τους στο Μανχάτταν της Νέας Υόρκης και άλλες μεγάλες πόλεις που βλέπουν ουρές αυτοκινήτων στους δρόμους τους.

Εντέλει, το λογισμικό θα μπορούσε να λειτουργήσει ως επιπρόσθετο εργαλείο στα χέρια των υπευθύνων του αστικού σχεδιασμού εκτός από τους φωτεινούς σηματοδότες.

Θα μπορούσε επίσης να καθορίσει τις βέλτιστες τοποθεσίες για σταθμούς βραχυπρόθεσμης ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων και αυτοκινήτων, ποδηλατόδρομων και πεζογεφυρών.

econews

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μολυσματική τέρμινθος: Συμπτώματα, μετάδοση και θεραπεία

Η μολυσματική τέρμινθος είναι μία συχνή ιογενής πάθηση που προσβάλλει το δέρμα και ευκαιριακά τα μάτια. Μπορεί να επηρεάσει άτομα κάθε ηλικίας αλλά προσβάλλει κατά κύριο λόγο παιδιά, σεξουαλικά ενεργείς ενήλικες και αυτούς που για κάποιος λόγο δεν έχουν ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Η ηλικία που εμφανίζεται πιο συχνά στα παιδιά η πάθηση είναι μεταξύ ενός και 10 ετών. Δεν απαιτεί πάντα αντιμετώπιση. Ο ιός της μολυσματικής τερμίνθου ανήκει στην οικογένεια των poxvirus και ονομάζεται Molluscum Contagiosum Virus ( MCV ). Αποικεί μόνο τον άνθρωπο. Υπάρχουν 4 τύποι του ιού: MCV -1, MCV -2, MCV -3 και MCV -4. Ο πιο συχνός είναι ο ιός MCV -1 ενώ ο MCV -2 ανιχνεύεται πιο συχνά σε ενήλικες και είναι σεξουαλικά μεταδιδόμενος. Συμπτώματα Οι βλάβες της μολυσματικής τερμίνθου είναι μικρά σπυράκια, μεγέθους 1-10 χιλιοστών που μοιάζουν με ογκίδια, ελιές ή μαργαριτάρια. Πρόκειται για στρογγυλές, λευκές και γυαλιστερές βλατίδες (θολωτές) με ομφαλωτό κέντρο, που περιέχουν ένα

Δίκερος μήτρα: Επιτρέπει την εγκυμοσύνη;

H δίκερος μήτρα αποτελεί μια συχνή ανατομική παραλλαγή της μήτρας και οφείλεται σε διαταραχή του σχηματισμού της στη διάρκεια στης εμβρυϊκής ζωής. Ουσιαστικά η μήτρα αντί να έχει σχήμα ισοσκελούς τριγώνου, έχει σχήμα σφεντόνας, χωρίζοντας έτσι στα δύο την κοιλότητα του ενδομητρίου. Αυτό θεωρητικά μπορεί να επηρεάσει την εμφύτευση και ανάπτυξη του εμβρύου. Τις περισσότερες φορές όμως μια γυναίκα δεν ξέρει καν ότι έχει δίκερο μήτρα. Μελέτες αποδεικνύουν ότι το 70% περίπου των γυναικών που έχουν δίκερη μήτρα δεν έχουν κανένα πρόβλημα στην εγκυμοσύνη τους. Η διάγνωση γίνεται με απλό ή τρισδιάστατο υπερηχογράφημα, με σαλπιγγογραφία, αλλά και με υστεροσκόπηση και λαπαροσκόπηση. Το πιο κοινό πρόβλημα που συνδέεται με τη δίκερη μήτρα είναι ο πρόωρος τοκετός ή ο ανεπαρκής τράχηλος (πρόωρη διαστολή του τραχήλου) στην εγκυμοσύνη. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να γίνει περίδεση του τραχήλου με ράμμα. Φαίνεται επίσης ότι ποσοστό 15% των καθέξιν αποβολών που οφείλονται σε διατ

Ρινικοί πολύποδες - συμπτώματα και θεραπεία

Οι   ρινικοί πολύποδες είναι κοινοί, καλοήθεις σχηματισμοί σε σχήμα σταγόνας, που αναπτύσσονται στη μύτη ή τα ιγμόρεια, συνήθως γύρω από την περιοχή όπου τα ιγμόρεια ανοίγουν στη ρινική κοιλότητα. Οι ώριμοι ρινικοί πολύποδες μοιάζουν σαν ρόγες σταφυλιού με φλούδα χωρίς κουκούτσι. Συχνά συνδέονται με αλλεργίες ή άσθμα και ιδιαίτερα όταν είναι μικροί δεν προκαλούν κανένα σύμπτωμα, ενώ δεν απαιτούν ούτε θεραπεία. Ομως, όταν είναι μεγαλύτεροι, μπορεί να μπλοκάρουν την φυσιολογική δίοδο αέρα από τα ιγμόρεια. Οταν στα ιγμόρεια συσσωρευτεί πάρα πολλή βλέννα, αυτή μπορεί να μολυνθεί σχηματίζοντας ένα παχύ αποχρωματισμένο στρώμα στη μύτη και το λαιμό που επηρεάζει πολλούς ανθρώπους με ρινικούς πολύποδες. Οι ρινικοί πολύποδες δεν θα πρέπει να συγχέονται με τους πολύποδες που σχηματίζονται στο παχύ έντερο ή στην ουροδόχο κύστη. Σε αντίθεση με αυτούς τους τύπους του πολύποδα, είναι σπάνια κακοήθεις. Συνήθως, θεωρείται ότι προκαλούνται είτε από χρόνια φλεγμονή, είτε από την τάση