Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αλγόριθμος μειώνει τη ρύπανση καταργώντας το μποτιλιάρισμα




Ένας νέος αλγόριθμος που αναπτύσσουν ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασσαχουσσέτης (MIT) μπορεί να βελτιώσει θεαματικά τα αυτόματα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας στους δρόμους των πόλεων, δηλαδή τα φανάρια, και να οδηγήσει σε ένα μέλλον χωρίς κυκλοφοριακές συμφορήσεις μειώνοντας έτσι τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και άρα την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία και τα υπόλοιπα οχήματα.

Το σύστημα χρησιμοποιεί τόσο συγκεντρωτικά δεδομένα από τους αρμόδιους φορείς (δήμοι, υπουργεία Μεταφορών) όσο και ατομικά δεδομένα από τους οδηγούς των οχημάτων για να διαμορφώσει τη λειτουργία των φαναριών κυκλοφορίας με τρόπο ώστε η κίνηση των οχημάτων να εκτυλίσσεται απρόσκοπτα χωρίς να προκαλείται μποτιλιάρισμα. Αυτή τη στιγμή, οι φωτεινοί σηματοδότες χρησιμοποιούνται κυρίως σε βασικές οδικές αρτηρίες και κόμβους.

Έτσι, δεν λαμβάνεται υπόψη η συμπεριφορά των οδηγών όταν πράγματι προκαλείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Εάν οι οδηγοί επιλέξουν εναλλακτικούς δρόμους τότε επηρεάζεται η ροή της κυκλοφορίας σε αυτούς και προκαλούνται νέα μποτιλιαρίσματα εκεί όπου συχνά δεν υπάρχουν έξυπνα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας ή έστω φωτεινοί σηματοδότες.

Αυτό που κάνουμε” δηλώνει η Καθηγήτρια Πολιτικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής, Καρολίνα Οσόριο, “είναι να αναπτύσσουμε αλγορίθμους που επιτρέπουν στις αρμόδιες υπηρεσίες να χρησιμοποιήσουν μοντέλα υψηλής ανάλυσης για να βελτιστοποιήσουν την κίνηση στους δρόμους”

Όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες του MIT, “τέτοια συστήματα συνήθως λαμβάνουν υπόψη τους χρόνους μετακίνησης στις κεντρικές αρτηρίες, αλλά δεν είναι τόσο εξελιγμένα ώστε να συμπεριλάβουν τις περίπλοκες διασυνδέσεις μεταξύ όλων των δρόμων μιας πόλης. Επίσης, τα υπάρχοντα μοντέλα δεν αξιολογούν το είδος των οχημάτων που κινούνται στους δρόμους μιας πόλης σε μια δεδομένη στιγμή και έτσι δεν μπορούν να προβλέψουν πώς οι μεταβολές στην κίνησή τους επηρεάζουν τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων”.

Το νέο σύστημα του MIT λαμβάνει υπόψη όλους τους τύπους οχημάτων, από αυτοκίνητα ως λεωφορεία και υπολογίζει την κατανάλωση καυσίμου και τη ρύπανση.

Οι δοκιμές
Οι δοκιμές της τεχνολογίας έγιναν στη Λωζάννη της Ελβετία όπου πραγματοποιήθηκαν προσομοιώσεις της οδηγικής συμπεριφοράς στα χιλιάδες οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης.

Μέσα από τις δοκιμές κατάφεραν να προσδιορίσουν τη σωστή ισορροπία ανάμεσα σε κεντρικά στοιχεία από τις αρχές της πόλης και ειδικά στοιχεία από τους οδηγούς. Το μείγμα αυτών των στοιχείων θα μπορούσε να οδηγήσει σε προτάσεις από το λογισμικό που με τη σειρά τους οδηγούν σε μειωμένους χρόνους μετακίνησης μέσα στην πόλη.

Στο πλαίσιο της μελέτης συμπεριλήφθηκαν δεδομένα από 17 βασικούς κόμβους και 12.000 οχήματα.
Ο υπολογισμός της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών από το λογισμικό σημαίνει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες μπορούν να αποδείξουν τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους προτού προβούν σε συγκεκριμένες αλλαγές.

Πλέον, οι ερευνητές εστιάζουν τις προσπάθειές τους στο Μανχάτταν της Νέας Υόρκης και άλλες μεγάλες πόλεις που βλέπουν ουρές αυτοκινήτων στους δρόμους τους.

Εντέλει, το λογισμικό θα μπορούσε να λειτουργήσει ως επιπρόσθετο εργαλείο στα χέρια των υπευθύνων του αστικού σχεδιασμού εκτός από τους φωτεινούς σηματοδότες.

Θα μπορούσε επίσης να καθορίσει τις βέλτιστες τοποθεσίες για σταθμούς βραχυπρόθεσμης ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων και αυτοκινήτων, ποδηλατόδρομων και πεζογεφυρών.

econews

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προσοχή αν δείτε τέτοια σημάδια στο δέρμα σας – Τι να κάνετε

Ονομάζεται και “Ringworm” ή “Tinea”. Είναι η κοινή μυκητιασική λοίμωξη στο δέρμα που συνήθως επηρεάζει διάφορα σημεία σε όλο το σώμα (tinea corporis), το τριχωτό της κεφαλής (tinea capitis), τα πόδια (tinea pedis, ή “πόδι του αθλητή”) και τη βουβωνική χώρα (tinea cruris). Δείτε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την μυκητιασική δερματική λοίμωξη και πώς θα την αναγνωρίσετε στο δέρμα σας: Όχι η πάθηση δεν προκαλείται από κάποιο σκουλήκι. Είναι μια μυκητιασική λοίμωξη που συχνά σχηματίζει ένα εξάνθημα σε σχήμα δακτυλίου. Μπορεί να έχει ένα κόκκινο κέντρο ή κανονικό τόνο του δέρματος στο εσωτερικό του δακτυλίου. Τι προκαλεί την λοίμωξη; Ορισμένοι μύκητες μπορεί να βοηθούν το σώμα, αλλά ένας τύπος δερματόφυτου μύκητα που προκαλεί την λοίμωξη αυτή, ερεθίζει το δέρμα σε μεγάλο βαθμό. Αυτοί οι μύκητες τρέφονται από τους νεκρούς ιστούς του δέρματος σας, τα μαλλιά και τα νύχια. Τα δερματόφυτα ευδοκιμούν σε ζεστές, υγρές περιοχές, όπως οι πτυχώσεις του δέρματος στην περιοχή βουβω...

Τριπλή δόση νάρκωσης στο αίμα της 15χρονης που πέθανε μετά από επίσκεψη σε οδοντίατρο

Σοκ έχει προκαλέσει ο ξαφνικός θάνατος μίας 15χρονης βορειοηπειρώτισσας που ζούσε στα Γιάννενα, πριν από μερικούς μήνες σε νοσοκομείο της Αλβανίας. Η 15χρονη έχασε ξαφνικά τη ζωή του έπειτα από επίσκεψη σε οδοντίατρο στους Αγίους Σαράντα. Ο πατέρας της μικρής είχε ζητήσει να γίνει ιατροδικαστική πραγματογνωμοσύνη και στην Ελλάδα καθώς δεν μπορούσε να δεχθεί την έκθεση ιατροδικαστή στην Αλβανία που έδειχνε ως αιτία θανάτου της 15χρονης κόρης του την εσωτερική αιμορραγία. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία απο την ιατροδικαστική έκθεση που έγινε στην Ελλάδα κατόπιν αιτήματος του πατέρα, στο αίμα της 15χρονης εντοπίστηκε τριπλάσια ποσότητα φαρμάκου νάρκωσης από τα επιτρεπόμενα όρια. «Στο αίμα του παιδιού μου, δύο ώρες πριν πεθάνει βρέθηκαν 13.6 mg/ml φαρμάκου ύπνωσης την ώρα που το επιτρεπτό όριο είναι στα 2-5 mg/ml, ανάλογα με την ηλικία και τα κιλά του καθενός. Θα συνεχίσω να αναζητώ την αλήθεια για το τι έκαναν στο παιδί μου ακόμη και αν οι αρμόδιοι στην Αλβανία προσ...

Συγκρούσεις - Από την ματαίωση των προσδοκιών μας στην ουσιαστική επικοινωνία

Οι διαφωνίες και οι συγκρούσεις είναι μέρος της ζωής μας, των σχέσεων μας και τελικά μέρος του εαυτού μας. Ακόμα και αυτή τη στιγμή μπορεί να βιώνουμε μία εσωτερική σύγκρουση σκεπτόμενοι αν θέλουμε να συνεχίσουμε να διαβάζουμε αυτό το κείμενο ή όχι. Πότε όμως η διαφωνία εξελίσσεται σε σύγκρουση και κατά πόσο φωτίζει κάποιες σκοτεινές πλευρές της προσωπικότητας μας, μίας σχέσης ή μίας κοινωνίας; Η διαφωνία αναφέρεται κυρίως σε μία διαφορά απόψεων, σε μία ασυμφωνία προσέγγισης ανάμεσα σε δύο πλευρές. Η σύγκρουση όμως είναι κάτι παραπάνω από απλή ασυμφωνία και αποτελεί ένα επίμονο θέμα προστριβής το οποίο έχει διάρκεια. Αφού λοιπόν παραμένει για καιρό, μπορεί να αλλάζει μορφές και να εξελίσσεται προκαλώντας πολλά προβλήματα τα οποία συνιστούν εκφάνσεις του ίδιου ζητήματος. Από αυτή την άποψη η σύγκρουση αντιμετωπίζεται ως μία διαδικασία και έχει 3 ποιοτικές διαβαθμίσεις Α) Η προοπτική να προκύψει σύγκρουση υπάρχει όταν 2 πλευρές έρχονται αντιμέτωπες με δύο ή περισσ...