Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαδερμικό μαγνήσιο - Ο σύμμαχός σας στον Μαραθώνιο



Την ώρα που χιλιάδες λάτρεις του τρεξίματος προπονούνται πυρετωδώς για τον κλασσικό Μαραθώνιο της Αθήνας, οι ειδικοί επισημαίνουν τη σημασία που έχει η επάρκεια σε μαγνήσιο, για την επίτευξη καλών επιδόσεων.

Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο πως, ακόμη και μια μικρή έλλειψη μαγνησίου αρκεί, για να μειωθεί σημαντικά η αποδοτικότητα στην άσκηση, ιδιαίτερα όταν αναφερόμαστε σε μεγάλες αποστάσεις και σε Μαραθώνιο.
Το μαγνήσιο συνεισφέρει στη παραγωγή ενέργειας με έναν ιδιαίτερα αποτελεσματικό τρόπο. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια παρατεταμένης άσκησης, κρίσιμα μεταλλικά στοιχεία (όπως ο ψευδάργυρος, το χρώμιο και το σελήνιο) μαζί με το μαγνήσιο, εκκρίνονται με τον ιδρώτα και δύσκολα αναπληρώνονται.

«Το λάδι μαγνησίου σε μορφή διαδερμικού σπρέι και οι αντίστοιχες νιφάδες μαγνησίου επιτρέπουν στο σώμα να διατηρεί τα βέλτιστα επίπεδα μαγνησίου κατά τη διάρκειά της, αλλά και μετά από αυτήν, αναπληρώνοντας το χαμένο μαγνήσιο. Με αυτόν τον τρόπο καταπολεμώνται η κόπωση και οι κράμπες και προωθείται ταχύτερα η τόσο σημαντική μυϊκή αποκατάσταση», εξηγεί ο Γιάννης Χρύσου κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος M.Sc. και παράλληλα πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ Αθηνών.

Οι αθλητές συχνά συμβουλεύονται να αυξήσουν την ποσότητα μαγνησίου που λαμβάνουν από τη διατροφή τους, εντάσσοντας σε αυτήν προϊόντα ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς, μπανάνες, αποξηραμένα φρούτα και σπόρους. Υπάρχουν, όμως, πολλά επιστημονικά στοιχεία που δείχνουν ότι κάτι τέτοιο δεν αρκεί. Αφενός διότι η βιοδιαθεσιμότητα του μαγνησίου ποικίλει, αφετέρου γιατί ο σύγχρονος τρόπος παραγωγής γεωργικών προϊόντων έχει οδηγήσει το έδαφος σε ένδεια μαγνησίου.
Ένας αυξανόμενος αριθμός γιατρών, διαιτολόγων και προπονητών πιστεύει ότι το μαγνήσιο είναι το πιο σημαντικό μικροστοιχείο στη διατροφή του αθλητή. Δεν χρειάζεται μόνο για τη βέλτιστη σύσπαση των μυών και τη σκελετική αντοχή, αλλά συμβάλει και στη αποδοτικότερη χρήση οξυγόνου, που είναι απαραίτητη για την αθλητική απόδοση. Παράλληλα επιταχύνει την ανάρρωση από την κόπωση και από τους τραυματισμούς.

«Μια κλινική δοκιμή από το Πανεπιστήμιο του Cardiff έδειξε πόσο καλά απορροφάται το μαγνήσιο μέσω του δέρματος, τροφοδοτώντας κάθε κύτταρο.
Οι Watkins & Josling εξέτασαν κατά πόσο η διαδερμική εφαρμογή εξαϋδρικού χλωριούχου μαγνησίου θα μπορούσε να μεταβάλει τα επίπεδα μαγνησίου στον ορό και στις αναλογίες ασβεστίου / μαγνησίου του σώματος. Μετά από 12 εβδομάδες, το 89% των συμμετεχόντων παρουσίασε αύξηση των κυτταρικών επιπέδων μαγνησίου κατά 59,7%. Αυτό το ποσοστό αντιπροσωπεύει πέντε φορές ταχύτερο αποτέλεσμα από ό,τι αποδίδουν τα συμπληρώματα μαγνησίου, που λαμβάνονται από το στόμα», μας λέει ο κ. Χρύσου.

Η Ali Robinson, αθλήτρια τριάθλου, θεωρεί το διαδερμικό μαγνήσιο ανεκτίμητο: «Μετά τη χρήση του διαδερμικού μαγνησίου για τρεις εβδομάδες, τα πόδια μου είναι πιο χαλαρά χωρίς να παθαίνω μικροσυσπάσεις».
Η διαδερμική εφαρμογή μαγνησίου είναι κατάλληλη για επαγγελματίες αθλητές, που χρειάζονται υψηλά επίπεδα μαγνησίου.

Χρησιμοποιώντας την πιο καθαρή φυσική πηγή χλωριούχου μαγνησίου, τα προϊόντα διαδερμικού μαγνησίου, πιστοποιημένα από το Πανεπιστήμιο του Cardiff, γίνονται το σημείο αναφοράς για την αθλητική απόδοση.
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο αντιγηραντικός χυμός που «ξανανιώνει» τον εγκέφαλο!

Μπορείτε να κρατήσετε το μυαλό σας «κοφτερό» για περισσότερα χρόνια εάν βάλετε στη ζωή σας έναν υγιεινό και γευστικό χυμό!
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Γουέικ Φόρεστ στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ ανακάλυψαν ότι έχει ισχυρή αντιγηραντική δράση και μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο από νευροεκφυλιστικές παθήσεις όπως η άνοια.
Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Journals of Gerontology: Medical Sciences, ο χυμός από παντζάρι επιβραδύνει τη γήρανση του εγκεφάλου χάρη στα νιτρικά άλατα που περιέχει. Τα οφέλη του χυμού, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ισχυρά όταν συνδυάζονται με την ήπια σωματική άσκηση, ένα ακόμη γνωστό μέτρο αντιγήρανσης.
Στο πλαίσιο της σχετικής δοκιμής, ζητήθηκε από 26 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 55 ετών και άνω (οι συμμετέχοντες δεν γυμνάζονταν συστηματικά, είχαν υπέρταση και λάμβαναν αντιυπερτασικά φάρμακα) να γυμνάζονται τρεις φορές την εβδομάδα, για συνολικό διάστημα έξι εβδομάδων. Η προπόνησή τους περιλάμβανε έναν 50λεπτό περίπατο σε διάδρομ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας