Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ημικρανία: Γιατί προκαλεί ευαισθησία στο φως



Για τα άτομα που εκδηλώνουν ημικρανίες, η έκθεση στο δυνατό φως μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματά τους. Μάλιστα, δεν είναι μόνο ο πόνος που εντείνεται, αφού αρκετοί είναι αυτοί που παρουσιάζουν και άλλες αντιδράσεις –σωματικές και ψυχολογικές– όταν εκτίθενται στον ήλιο ή σε κάποια άλλη πηγή φωτός.

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS) παρουσιάζει για πρώτη φορά αναλυτικά αυτές τις αντιδράσεις καθώς και τον λόγο που εκδηλώνονται.
Όπως αναφέρει η μελέτη, τα ευαίσθητα στο φως νευρικά κύτταρα του ματιού μεταδίδουν πληροφορίες στον εγκέφαλο και συγκεκριμένα στις περιοχές που ελέγχουν τη διάθεση και ακούσιες διεργασίες, όπως ο χτύπος της καρδιάς και η αναπνοή. Η διαδικασία αυτή ήταν μέχρι τώρα άγνωστη και μπορεί να εξηγήσει γιατί ένα άτομο που εκδηλώνει ημικρανία αισθάνεται εντονότερη δυσφορία όταν εκτίθεται στο φως, ακόμη κι αν δεν εντείνεται ο πόνος που νιώθει.

Τα αποτελέσματα πειράματος που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της μελέτης (σε 18 άτομα που εκδήλωναν συχνά ημικρανίες και σε 17 που δεν είχαν εκδηλώσει ποτέ) υπέδειξαν ότι το φως οποιουδήποτε χρώματος (μπλε, κόκκινο, πορτοκαλί, λευκό) επιδεινώνει την ημικρανία. Στα άτομα με ημικρανία, όλα τα φώτα, ανεξαρτήτως χρώματος, πυροδότησαν ποικιλία σωματικών συμπτωμάτων, όπως σφίξιμο στο στήθος, δύσπνοια, ζαλάδα και ναυτία, τόσο κατά τη διάρκεια μιας κρίσης ημικρανίας όσο και μεταξύ δύο κρίσεων. Επίσης, σχεδόν όλα τα χρώματα (με μοναδική εξαίρεση το πράσινο) προκάλεσαν ψυχολογική δυσφορία στα άτομα με ημικρανία (θυμό, νευρικότητα, απελπισία, θλίψη, άγχος, φόβο κ.ά.).
Αντιθέτως, τα άτομα που δεν εκδήλωναν ποτέ ημικρανίες δεν ανέφεραν κανένα σωματικό σύμπτωμα λόγω της έκθεσης στο φως και, από ψυχολογικής πλευράς, το φως όλων των χρωμάτων τούς προκάλεσε θετικά συναισθήματα.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…