Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πόση αερόβια άσκηση είναι καλή για την καρδιά;





Η αερόβια άσκηση είναι από τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους να βελτιώσουμε την υγεία της καρδιάς μας. Τρέξιμο, ποδηλασία, κολύμβηση… Όλες αυτές οι μέθοδοι γυμναστικής έχουν τεράστια οφέλη για την καρδιά μας, βελτιώνοντας την αρτηριακή μας πίεση, τα επίπεδα χοληστερόλης, αλλά και γυμνάζοντας τους μύες μας.

Από την άλλη πλευρά, κάτι που συμβαίνει σε υπερβολικό βαθμό μπορεί να μας καταστρέψει. Το ίδιο συμβαίνει και με την γυμναστική. Αν το παρακάνουμε, όχι μόνο θα μειωθούν αυτά τα οφέλη, αλλά θα δούμε και πολύ αρνητικές συνέπειες. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι για αυτό ευθύνεται το οξειδωτικό στρες που προκαλείται στα κύτταρα του οργανισμού κατά την γυμναστική. Σε φυσιολογικές συνθήκες, το οξειδωτικό στρες βοηθάει τον οργανισμό να γίνει πιο δυνατός. Όταν όμως αγγίζει πολύ υψηλά επίπεδα, το ανοσοποιητικό μας σύστημα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει.

Δεν είμαστε ακόμα 100% σίγουροι για το πότε ακριβώς έχουμε φτάσει στο απόγειο της αερόβιας άσκησης και πρέπει να σταματήσουμε να πιέζουμε τον εαυτό μας. Αυτό που είναι σίγουρο είναι πως η αερόβια άσκηση μπορεί να βοηθήσει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τα άτομα που κάνουν την μετάβαση από την καθιστική ζωή σε έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής. Κάθε οργανισμός αντιδρά διαφορετικά στην γυμναστική, και υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που το επηρεάζουν αυτό, όπως τα επίπεδα στρες, τα γονίδια και η διατροφή.

Κατά γενική ομολογία, ο λιγότερος χρόνος που πρέπει να αφιερώνουμε στην αερόβια άσκηση μεσαίας έντασης εβδομαδιαία είναι δυόμισι ώρες, και να συμπληρώνουμε το πρόγραμμά μας με τουλάχιστον δύο sessions ασκήσεων ενδυνάμωσης.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως οι περισσότεροι από εμάς κινδυνεύουμε άμεσα να αρχίσουμε να βλέπουμε περισσότερο κακό παρά καλό από την αερόβια άσκηση. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι μόλις το 50% των ενηλίκων αγγίζουν – αγγίζουν, όχι ξεπερνούν – το ελάχιστο όριο αερόβιας άσκησης που πρέπει να κάνουν για να βρίσκεται η υγεία της καρδιάς τους στα καλύτερα δυνατά επίπεδα.

Μερικοί παράγοντες που πρέπει να υπολογίσετε όταν προσπαθείτε να φτιάξετε ένα πρόγραμμα γυμναστικής είναι η τωρινή κατάσταση της υγείας σας, η γενικότερη εμπειρία σας με τη γυμναστική, το οικογενειακό σας ιστορικό, αλλά και τα επίπεδα στρες που βιώνετε.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

7 παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Παρόλο που η λήψη τους από ανθρώπους που δεν έχουν άλλα προβλήματα υγείας θεωρείται γενικά ασφαλής, τα αντικαταθλιπτικά μπορεί να έχουν ενοχλητικές παρενέργειες. Οι περισσότερες από αυτές, ωστόσο, είναι παροδικές.
Από την πρόσληψη βάρους μέχρι τις διαταραχές του ύπνου, οι παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών αποτελούν συχνά το λόγο που ορισμένοι ασθενείς δεν ξεκινούν ή διακόπτουν την θεραπεία τους. Δείτε ποιες είναι αυτές και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν.
1. Σωματικά συμπτώματα. Στην αρχή της θεραπείας με αντικαταθλιπτικά, μπορεί να υπάρξουν ανεπιθύμητες ενέργειες στο σώμα, όπως πονοκέφαλος, πόνος στις αρθρώσεις, μυϊκοί πόνοι, ναυτία, δερματικά εξανθήματα ή διάρροια. Αυτά τα συμπτώματα είναι συνήθως ήπια και παροδικά. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Clinical Therapeutics εξέτασε πάνω από 40.000 ανθρώπους που είχαν πρόσφατα ξεκινήσει αντικαταθλιπτική θεραπεία και διαπίστωσε ότι οι πιο συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν η κεφαλαλγία και η ναυτία. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αν…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας