Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ατομική καθαριότητα: 4 λάθη που σίγουρα κάνετε χωρίς να το ξέρετε


Οι κανόνες της προσωπικής υγιεινής αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο καλής υγείας όχι μόνο για το κάθε άτομο ξεχωριστά, αλλά και για την δημόσια υγεία γενικότερα, αφού η εξάπλωση ασθενειών συνδέεται άρρηκτα με τους κανόνες αυτούς.

Η ατομική καθαριότητα πολλές φορές “υποβιβάζεται” ως προς την σημασία της στις καθημερινές δραστηριότητες της πλειοψηφίας των ανθρώπων. Ένα παράδειγμα είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με έρευνες, το 15% των ατόμων που χρησιμοποιούν κάποια δημόσια τουαλέτα, ΔΕΝ πλένει τα χέρια του προτού εξέλθει από αυτή. Αλλά και από το υπόλοιπο 85%, οι περισσότεροι δεν το κάνουν με σωστό τρόπο, οπότε ο κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών παραμένει.
  
Πλύσιμο χεριών: Βρέξτε τα χέρια σας με ζεστό ή κρύο νερό και στη συνέχεια καλό κάντε αφρό με κανονικό σαπούνι. Έρευνες δείχνουν ότι η χρήση αντιβακτηριακών σαπουνιών δεν συμβάλλει σημαντικά στην απομάκρυνση των μικροβίων. Οπότε το απλό σαπούνι είναι απόλυτα επαρκές για να καθαρίσει καλά τα χέρια σας. Το σημαντικό είναι ότι πρέπει να τρίβετε τα χέρια σας στον αφρό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα προτού τα ξεπλύνετε.

Καθαρισμός αυτιών: Σταματήστε να χρησιμοποιείτε μπατονέτες! Έρευνες δείχνουν ότι η χρήση τους αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο να πιεστεί το κερί του αυτιού βαθύτερα στον ακουστικό πόρο και να προκαλέσει βλάβη στο τύμπανο. Επιπλέον, το κερί των αυτιών έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες και γι' αυτό πρέπει πάντα να υπάρχει μέσα στο αυτί σας. Αν η συσσώρευσή του αποτελεί πρόβλημα για εσάς, τότε είναι προτιμότερο να ζητήσετε από τον γιατρό σας να σας το αφαιρέσει.

Ψαλίδισμα νυχιών: Κόψτε τα με καθαρό νυχοκόπτη, κατά προτίμηση απολυμασμένο και ο οποίος χρησιμοποιείται μόνο από εσάς. Προσπαθήστε να κόβετε τα νύχια σας ίσια και όχι πολύ κοντά, προκειμένου να μην σας δημιουργούνται παρωνυχίδες. Προσοχή όταν κόβετε τα πετσάκια γύρω από τα νύχια, αφού υπάρχει αυξημένος κίνδυνος λοιμώξεων στα δάχτυλα.

Βούρτσισμα δοντιών: Προτιμήστε οδοντόβουρτσα με μαλακές τρίχες. Βάλτε λίγη φθοριούχο οδοντόκρεμα (όσο ένα φασόλι) στην βούρτσα και κάντε απαλές κινήσεις σε όλες τις επιφάνειες των δοντιών και τη γλώσσα σας. Δεν είναι ανάγκη να πιέζετε την οδοντόβουρτσα. Το μόνο που θα καταφέρετε έτσι είναι να πληγώσετε τα ούλα σας. Πρέπει να βουρτσίζετε τα δόντια σας δύο φορές την ημέρα με την κάθε φορά να διαρκεί τουλάχιστον δύο ολόκληρα λεπτά.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…