Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λάδι αμυγδάλου: Ποια είναι τα οφέλη του;



Ξέρουμε ότι τα αμύγδαλα είναι ένα υπέροχο superfood, με τεράστια οφέλη για τον οργανισμό μας. Περιέχουν υγιεινά λιπαρά, φυτικές ίνες, φυτοχημικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα. Τι συμβαίνει όμως με το λάδι του αμυγδάλου;
Σχεδόν το μισό βάρος ενός ξηρού αμυγδάλου αποτελείται από έλαια. Για να γίνει εξαγωγή, τα ώριμα αμύγδαλα συμπιέζονται, ώστε να χρησιμοποιηθεί όσο λιγότερη θερμότητα γίνεται. Αυτά το έλαιο προστατεύει τα θρεπτικά συστατικά του καρπού, όπως και την γεύση του. Όταν αυτό το έλαιο επεξεργάζεται με θερμότητα, γίνεται πιο ανθεκτικό, αλλά τα θρεπτικά του συστατικά βρίσκονται σε μικρότερη συγκέντρωση.

Το λάδι αυτό είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, μαγνησίου, φωσφόρου και χαλκού. Περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά, και έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, ενισχύοντας την δράση του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, περιέχει πολύτιμα λιπαρά οξέα ωμέγα-3, βοηθώντας μας να διατηρήσουμε τα επίπεδα χοληστερόλης μας στα φυσιολογικά, αλλά και να ελαττώσουμε τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και ορισμένων καρκίνων.

Το λάδι αμυγδάλου, όμως, χρησιμοποιείται και τοπικά, για να βοηθήσει στην επούλωση μικρών πληγών. Επιπλέον, η παραδοσιακή κινεζική Ιατρική το χρησιμοποιεί ως βοήθημα για όσους πάσχουν από έκζεμα ή ψωρίαση, ενώ ταυτόχρονα ενυδατώνει. Εξισορροπεί την απορρόφηση υγρασίας, αλλά και το πόσο νερό χάνει η επιδερμίδα μας. Είναι αντιβακτηριακό και περιέχει βιταμίνη Α- μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο και στην ακμή. Μπορείτε, τέλος, να το χρησιμοποιήσετε τοπικά στα πόδια, για να προλάβετε μια πιθανή μυκητίαση.

Το δέρμα μας, όμως, δεν είναι το μόνο που θα ωφεληθεί από το λάδι αμυγδάλου. Τα μαλλιά μας μπορούν να είναι πιο δυνατά και απαλά με τοπική χρήση, όπως και τα νύχια μας, καθώς περιέχει βιταμίνη Β7, που τα προστετεύει. Οι αντιβακτηριακές του ιδιότητες μπορούν, με ένα μασάζ στο κεφάλι, να περιορίσουν την πιτυρίδα.
Τέλος, μπορείτε και να μαγειρέψετε με λάδι αμυγδάλου. Περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά, αυξάνοντας τα επίπεδα της καλής HDL χοληστερόλης, και μειώνοντας τα επίπεδα της κακής, LDL χοληστερόλης. Επίσης, η περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά μας βοηθάει να μειώσουμε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων. Είναι τέλεια επιλογή για dressing σαλάτας, για φαγητά που δεν χρειάζονται πολλή ώρα μαγείρεμα σε υψηλή φωτιά, αλλά και για γαρνιτούρα σε μικρές ποσότητες, για να προσφέρει γεύση.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…