Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γυαλιά ηλίου: Ποιες προδιαγραφές πρέπει να πληρούν



Η ένταση των υπεριωδών ακτινών του ηλίου, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί λόγω της τρύπας του όζοντος στην ατμόσφαιρα, έχει γίνει αιτία σοβαρών οφθαλμολογικών προβλημάτων.

Οι κυριότερες επιπτώσεις στα μάτια είναι, μεταξύ άλλων, η αύξηση του κινδύνου εμφάνισης καταρράκτη και πρόκλησης εγκαυμάτων στα βλέφαρα, η δημιουργία ερεθισμών που μπορούν να προκαλέσουν μόνιμες βλάβες αλλά και ο έντονος πόνος και η μείωση της όρασης (φωτοεπιπεφυκίτιδα).
Για όλους τους παραπάνω λόγους οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα γυαλιά ηλίου θα πρέπει:
- Να έχουν 99% ή 100% απορροφητικότητα της ηλιακής ακτινοβολίας, ώστε τα μάτια να προστατευτούν από την ηλιακή ακτινοβολία UVA και UVB.
- Να συνοδεύονται από ειδικό πιστοποιητικό και εγγύηση.
- Να είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές (να φέρουν το ειδικό σήμα CE).

Επίσης, οι καταναλωτές θα πρέπει να δίνουν μεγάλη προσοχή στο υλικό κατασκευής του σκελετού, καθώς πολλοί είναι παρασκευασμένοι από κράματα μετάλλων ή συνθετικά υλικά που προκαλούν δερματοπάθειες ή αλλεργίες.
Επιπλέον, το χρώμα του φακού μπορεί να είναι ανοιχτό ή σκούρο, αρκεί να έχει μεγάλη απορροφητικότητα.
Είναι καλύτερο να προτιμάτε πάντως πράσινους ή καφεπράσινους φακούς, που δεν μειώνουν τις χρωματικές αντιθέσεις.

Τέλος, θα πρέπει να αποφεύγεται η αγορά γυαλιών ηλίου από πλανόδιους μικροπωλητές ή περίπτερα αλλά και η χρήση γυαλιών ηλίου από παιδιά κάτω των τεσσάρων ετών, καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μόνιμης βλάβης της όρασής τους.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…