Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φάρμακα για διακοπές



Tι πρέπει να περιλαμβάνει το φαρμακείο των διακοπών; Οι γιατροί καταρτίζουν μία λίστα με τα απαραίτητα είδη πρώτων βοηθειών για κάθε προορισμό διακοπών. Τα βασικά τα γνωρίζουμε με την πείρα: αμμωνία, γάζες, τσιρότα, δραμαμίνες. Υπάρχουν όμως φάρμακα ή παραϊατρικά σκευάσματα στα οποία ο νους μας πάει μόνο όταν τα χρειαστούμε και δεν τα έχουμε περιλάβει στο κιτ των πρώτων βοηθειών.

Για παράδειγμα, για τα τσιμπήματα εντόμων, πέραν των σπρέι ή των κρεμών τοπικής εφαρμογής για την ανακούφιση του πόνου ή του κνησμού, καλό είναι να έχουμε μαζί μας και κάποιο αντιισταμινικό, για την περίπτωση που η φλεγμονή είναι μεγάλη. Μία κρέμα υδροκορτιζόνης μπορεί να ανακουφίσει τους δερματικούς ερεθισμούς από την έκθεση σε χημικά (όπως της πισίνας). Από τα πιο σημαντικά φάρμακα που πρέπει να περιέχει το φαρμακείο των διακοπών είναι τα αντιδιαρροϊκά, κάποιο μη στεροειδές αντιφλεγμονώδες φάρμακο (η ιβουπροφένη, για παράδειγμα, βοηθά τόσο στην αντιμετώπιση των πόνων και των πονοκεφάλων όσο και στην καταπολέμηση της αφυδάτωσης από την κατανάλωση αλκοόλ). 

Η έκθεση στον ήλιο μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα, για την ανακούφιση των οποίων θα χρειαστούμε κάποιο τζελ αλόης που ενυδατώνει και παράλληλα απαλύνει τον πόνο. Εάν σκοπεύουμε να περπατήσουμε για να γνωρίσουμε καλύτερα τον προορισμό των διακοπών μας, καλό είναι να έχουμε μαζί μας επιθέματα για τις φουσκάλες που σίγουρα θα βγάλουμε στα δάχτυλα των ποδιών. Για τα κοψίματα δεν αρκούν τα τσιρότα. Μία αντισηπτική κρέμα για την πρόληψη της μόλυνσης είναι εξαιρετικά σημαντική, ειδικά για τραύματα στα πόδια, τα οποία εκτίθενται σε πληθώρα μικροβίων. Ενα οφθαλμικό κολλύριο για μάτια ερεθισμένα από τον ήλιο, την άμμο και τη σκόνη μπορεί να είναι απλώς τεχνητά δάκρυα σε αμπούλες μίας χρήσης ή να περιέχει και αντιβίωση, για βακτηριακές μολύνσεις.

Εάν πρόκειται να ταξιδέψουμε με αεροπλάνο, ο πόνος στη ρινική κοιλότητα ή αυτό που προκαλούν τα βουλωμένα αυτιά αν υπάρχει φλεγμονή στην ευσταχιανή σάλπιγγα μπορεί να χρειάζεται κάποιο περισσότερο εξειδικευμένο εισπνεόμενο σκεύασμα ή ρινικό αποσυμφορητικό σπρέι. Τέλος, εάν πρόκειται να ταξιδέψουμε στο εξωτερικό, καλό είναι να συμβουλευτούμε τον γιατρό μας και να έχουμε μαζί μας ένα αντιβιοτικό ευρέος φάσματος.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…