Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι πρέπει να βγάλετε από τη διατροφή σας αν έχετε… υπερδραστήρια κύστη



Η υπερβολική κατανάλωση νερού ή καφέ μοιραία κάνει τις επισκέψεις στην τουαλέτα πιο συχνές. Ωστόσο, όσοι –ομολογουμένως άτυχοι– πάσχουν από το σύνδρομο υπερδραστήριας κύστης δεν χρειάζεται απαραιτήτως να πιούν πολλά υγρά για να πηγαίνουν κάθε τρεις και λίγο στην τουαλέτα.

Το σύνδρομο υπερδραστήριας κύστης χαρακτηρίζεται από την αιφνίδια και επιτακτική ανάγκη για ούρηση που δύσκολα μπορεί να ελεγχθεί, την ακράτεια, τη νυκτουρία και φυσικά τη συχνουρία (οκτώ ή και περισσότερες επισκέψεις στην τουαλέτα ανά 24ωρο).
Η διαχείριση του συνδρόμου περιλαμβάνει ποικίλες στρατηγικές, η βασικότερη και απλούστερη από τις οποίες είναι οι αλλαγές στη διατροφή.

Τι πρέπει να αποφεύγει λοιπόν κάποιος που έχει υπερδραστήρια κύστη;
- Καυτερά φαγητά: Μπορεί να ερεθίσουν περαιτέρω το τοίχωμα της ουροδόχου κύστης.
- Χυμός κράνμπερι: Έχει ισχυρή διουρητική δράση, ενώ η οξύτητα των μούρων ερεθίζει την κύστη.
- Καφεϊνούχα ποτά/ροφήματα/τρόφιμα & αλκοόλ: Έχουν διουρητική δράση και ερεθίζουν την ουροδόχο κύστη.
- Ζάχαρη: Τα γλυκαντικά εντείνουν τα συμπτώματα της υπερδραστήριας κύστης σε ορισμένα άτομα.
- Τροφές με βιταμίνη C: Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως τα εσπεριδοειδή και η ντομάτα, είναι απαραίτητες στη διατροφή, ωστόσο ενδέχεται να προκαλέσουν ερεθισμό στην κύστη και να εντείνουν τα συμπτώματα.

Πηγή: Mayo Clinic, Health.com
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…