Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ψυχολογική κατάσταση και η ψηλή πίεση



Η καλή ψυχολογική κατάσταση μπορεί να βελτιώνει την πίεση του ασθενούς.
Οι σκέψεις και τα συναισθήματα που έχουμε, επηρεάζουν τη φυσιολογία του οργανισμού μας.

Οι θετικές ψυχολογικές καταστάσεις, εκτός από το ότι κάνουν τη ζωή μας πιο ευχάριστη, είναι παράλληλα σε θέση να μειώνουν την πίεση, τουλάχιστον στους ηλικιωμένους.

Οι καλές ψυχολογικές καταστάσεις επηρεάζουν το χημικό, ορμονικό και νευρικό ισοζύγιο του οργανισμού με αποτέλεσμα αυτό να επιτρέπει στους ανθρώπους να χειρίζονται καλύτερα προβλήματα, όπως το μακροχρόνιο στρες, που εάν παραμένει ανεξέλεγκτο, έχει κακές επιπτώσεις στο καρδιαγγειακό σύστημα.

Το γεγονός, ότι τα αρνητικά συναισθήματα σχετίζονται με αύξηση της αρτηριακής πίεσης ήταν ήδη γνωστό.

Αντίθετα οι σχέσεις καλών ψυχολογικών καταστάσεων και πίεσης δεν είχαν διερευνηθεί ικανοποιητικά.
Γιατροί από το Τέξας, εξέτασαν το ζήτημα σε 2.564 Αμερικανούς Μεξικανικής προέλευσης, ηλικίας 65 ετών ή περισσότερο που ζούσαν σε 5 διαφορετικές Πολιτείες. Περίπου το 33% των συμμετεχόντων, λάμβανε φάρμακα για ψηλή πίεση.

Όλοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο το οποίο αξιολογούσε σε κλίμακα από 0 έως 12 το βαθμό των θετικών τους συναισθημάτων.

Οι γιατροί διαπίστωσαν ότι όσο πιο ψηλό ήταν το σκορ στο τεστ αξιολόγησης θετικών συναισθημάτων, τόσο πιο καλή ήταν η κατάσταση τους με την πίεση.

Στα άτομα που δεν λάμβαναν φάρμακα για ψηλή πίεση, η σχέση ψηλού σκορ στο τεστ, για τα θετικά συναισθήματα και καλύτερης πίεσης καλή ήταν συχνότερη και σημαντικότερη. Το ίδιο φαινόμενο αλλά σε χαμηλότερο βαθμό, παρατηρήθηκε και σε αυτούς που λάμβαναν φαρμακευτική αγωγή για ψηλή πίεση.

Με λίγα λόγια όσο πιο καλά ήταν από ψυχολογικής άποψης οι άνθρωποι αυτοί, τόσο πιο λίγες πιθανότητες είχαν να πάσχουν από ψηλή πίεση.

Ακόμη και σε αυτούς που είχαν ψηλή πίεση και έπαιρναν φάρμακα, το γεγονός ότι είχαν θετικά συναισθήματα, βελτίωνε τον έλεγχο της πίεσης τους.

Το συμπέρασμα των ερευνητών είναι ότι εάν στη θεραπεία της ψηλής πίεσης συμπεριλαμβάνεται και η προσπάθεια για βελτίωση της ψυχολογικής κατάστασης των ασθενών, τότε είναι πιθανόν τα αποτελέσματα να είναι καλύτερα ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους.

Παράλληλα η προαγωγή και η καλλιέργεια των θετικών συναισθημάτων των ηλικιωμένων, θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην πρόληψη της ψηλής πίεσης.

Είναι λοιπόν σημαντικό με κάθε τρόπο να προσπαθείτε να αντιμετωπίζετε με νηφαλιότητα τις αναπόφευκτες αντιξοότητες της ζωής.

Όταν κυριεύεστε από συναισθήματα απογοήτευσης, κούρασης, καταπόνησης, αγωνίας, άγχους, φόβου και στρες λόγω διαφόρων καταστάσεων, κάνετε ένα βήμα πίσω, ηρεμείτε και προσπαθείτε με κάθε τρόπο να βλέπετε με προοπτική το σύνολο της εικόνας που βιώνετε.

Πολύ συχνά, μια ήρεμη αντιμετώπιση, χωρίς να πέφτετε στην παγίδα του φαύλου κύκλου των αρνητικών συλλογισμών, θα σας επιτρέψει να ξεπεράσετε τις δυσκολίες.

Με τη διαδικασία αυτή, προστατεύετε ταυτόχρονα τον οργανισμό σας από τις σωματικές συνέπειες των αρνητικών ψυχικών καταστάσεων και πιθανόν από την ψηλή πίεση.

Και μην ξεχνάτε, ότι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος συνήθως δεν είναι εκείνος που βρίσκεται σε μια σειρά συγκεκριμένων καταστάσεων, αλλά εκείνος που διαθέτει μια σειρά από συγκεκριμένους τρόπους αντιμετώπισης της ζωής.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογίες που έχεις μεγαλώσει αρκετά για να ακούς

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά
Λες ψέματα; Ψάχνεις δικαιολογίες τύπου «έχω δέκατα», «πονάει η κοιλιά μου», «ένα μεγάλο ρακούν έκρυψε το τηλέφωνό μου» για να μη βγεις για ποτό; Τότε μη συνεχίζεις να διαβάζεις. Αυτό το κείμενο γράφτηκε για όλες εκείνες που βαρέθηκαν να ακούν δικαιολογίες, που ζητούν εξηγήσεις στα ίσα (όπως ακριβώς τις δίνουν) και που έχουν τραγουδήσει το «Ψεύτικα» της Αννούλας παραπάνω από 250 φορές στη ζωή τους.
Πάμε να δούμε παρέα τις πέντε πιο δημοφιλείς δικαιολογίες που μεγάλωσες αρκετά (και βαρέθηκες πια) να ακούς.
Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε Το ακούς παντού. Το ακούς στο γραφείο, το ακούς στο αμάξι, το ακούς στο σπίτι, το ακούς από το κινητό, το ακούς δίπλα σου, μπροστά σου, γενικά ΤΟ ΑΚΟΥΣ. «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που δεν σε κοινοποίησα στο μέιλ που έστειλα στον διευθυντή και έλεγα ότι εσύ έχασες την ημερομηνία παράδοσης», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγα τρεις μέρες σερί για μπάλα με τα παιδιά», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγαμε με τη Μαρία στο θέατρο κ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

ΜΙΣΟΦΩΝΙΑ - Όταν συγκεκριμένοι ήχοι μας τρελλαίνουν!