Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρόωρη γέννηση: Οι επιπτώσεις στην ψυχική υγεία του ατόμου



Τα παιδιά που γεννιούνται πρόωρα και με χαμηλό βάρος γέννησης διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εκδηλώσουν προβλήματα ψυχικής υγείας όταν ενηλικιωθούν.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν επιστήμονες από τη Φιλανδία, οι οποίοι εξέτασαν στοιχεία προηγούμενων ερευνών για την ψυχική υγεία.
Εκ των συμμετεχόντων, 747 ενήλικοι είχαν γεννηθεί πρόωρα και 1.512 είχαν γεννηθεί κανονικά. Οι συμμετέχοντες κατάγονταν από πέντε διαφορετικές χώρες.
Οι συμμετέχοντες είχαν γεννηθεί πρόωρα και είχαν πολύ χαμηλό βάρος γέννησης (γύρω στα 1.000 με 1.500 γραμμάρια), ενώ όσοι ήταν τελειόμηνοι είχαν βάρος γύρω στα 3.500 γραμμάρια.
Η εξέταση της ψυχικής διάθεσης και της προσωπικότητάς τους έγινε όταν έφτασαν τα 23 τους χρόνια.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι όσοι είχαν γεννηθεί πρόωρα ανέφεραν περισσότερες προβληματικές συμπεριφορές, όπως η κατάθλιψη, οι αγχώδεις διαταραχές, η κοινωνική απομόνωση και η μοναξιά, συγκριτικά με όσους είχαν γεννηθεί κανονικά.
Επιπλέον, όσοι συμμετέχοντες είχαν το χαμηλότερο βάρος γέννησης, ανέφεραν λιγότερες συμπεριφορές εξωτερίκευσης, όπως επιθετικότητα, αδιαφορία για τους κανόνες, απιστία, κλοπές και καταστροφές περιουσίας.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Riikka Pyhala από το Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι, «ανακαλύψαμε ότι οι ενήλικες που είχαν πολύ χαμηλό βάρος γέννησης λόγω προωρότητας ανέφεραν περισσότερα προβλήματα εσωτερίκευσης και κοινωνικά αποφευκτικής προσωπικότητας και λιγότερα προβλήματα εξωτερίκευσης απ’ ό,τι οι συνομήλικοί τους που ήταν τελειόμηνοι».
«Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο απόμακροι και βιώνουν περισσότερα συναισθηματικά προβλήματα, που συχνά εκδηλώνονται ως καταθλιπτικές ή αγχώδεις διαταραχές, ενώ αντίθετα έχουν μικρότερη πιθανότητα να παρουσιάσουν κοινωνικά ανεπίτρεπτες συμπεριφορές, όπως παραβατική και ενοχλητική συμπεριφορά» προσθέτει.
Η νέα έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό Pediatrics.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…