Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι αποκαλύπτει το γενεαλογικό σας δέντρο για την υγεία σας



Η επαρκής γνώση του οικογενειακού ιατρικού ιστορικού αποτελεί «όπλο» υγείας και ευεξίας, καθώς αποκαλύπτει σε ποιες παθήσεις είστε επιρρεπείς λόγω κληρονομικότητας. Δείτε τι ακριβώς πρέπει να γνωρίζετε και πώς θα αξιοποιήσετε τις πληροφορίες.

Το οικογενειακό ιατρικό ιστορικό αφορά παθήσεις από τις οποίες πάσχουν ή έπασχαν οι κοντινοί συγγενείς σας καθώς και τα κυριότερα αίτια θανάτου στην οικογένειά σας. Περιλαμβάνει νόσους σωματικές και ψυχικές, επιπλοκές στην εγκυμοσύνη, διαταραχές ανάπτυξης κ.ά. Το οικογενειακό ιστορικό είναι σημαντικό όχι μόνο επειδή μοιράζεστε με τους συγγενείς σας πολλά κοινά γονίδια –τα οποία παίζουν ρόλο στις πιθανότητες εμφάνισης μεγάλου αριθμού παθήσεων και ασθενειών, όπως η υψηλή χοληστερόλη, ο διαβήτης και ο καρκίνος– αλλά επίσης επειδή τα μέλη μιας οικογένειας έχουν την τάση να υιοθετούν τις ίδιες (καλές ή κακές) συνήθειες, από έναν καθημερινό περίπατο μέχρι ένα λουκούλλειο κυριακάτικο γεύμα, που επηρεάζουν άμεσα την υγεία.

Γνωρίζοντας τις απαραίτητες πληροφορίες-κλειδιά μπορείτε να μετριάσετε τυχόν αρνητικές επιδράσεις γονιδίων. Για παράδειγμα, εάν στην οικογένεια υπάρχει ιστορικό καρκίνου μπορείτε να κάνετε αλλαγές στην καθημερινότητά σας ώστε να μειώσετε τον κίνδυνο ή να κάνετε συχνότερα προληπτικές εξετάσεις ώστε να εντοπιστεί κάποια καρκινική αλλοίωση πολύ νωρίς, σε στάδιο που θα είναι ιάσιμη.

Ο στόχος σας θα πρέπει να είναι να συγκεντρώσετε πληροφορίες για συγκεκριμένες παθήσεις, την ηλικία στην οποία έγινε η διάγνωση, τις αιτίες θανάτου και την ηλικία θανάτου όλων των συγγενών τουλάχιστον πρώτου βαθμού (μητέρα, πατέρας, αδέρφια, παιδιά). Ιδανικά, θα πρέπει να έχετε πληροφορίες για συγγενείς έως και τρίτου βαθμού.

Ξεκινήστε το πρότζεκτ «οικογενειακό ιατρικό ιστορικό» κάνοντας ερωτήσεις σε κάποιο μέλος της οικογένειας μεγάλης ηλικίας, όπως η γιαγιά ή ο παππούς. Εάν δεν υπάρχουν επαρκείς πληροφορίες από τους υπόλοιπους συγγενείς για κάποιο μέλος της οικογένειας που έχει φύγει από τη ζωή, μη διστάσετε να αναζητήσετε το πιστοποιητικό θανάτου του ή τον γιατρό που είχε αναλάβει τη θεραπεία του.

Μην ξεχνάτε ότι το οικογενειακό ιστορικό για μια συγκεκριμένη πάθηση μπορεί να συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο για κάποια άλλη πάθηση, αφού έχει παρατηρηθεί ότι ορισμένες παθήσεις συνδέονται γενετικά (π.χ. καρδιοπάθεια και Αλτσχάιμερ, καρκίνος μαστού και καρκίνος παγκρέατος, καρκίνος μαστού και καρκίνος προστάτη, αυτοάνοσες παθήσεις όπως ο διαβήτης τύπου 1 και ο λύκος).

health
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…