Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φούσκωμα: 7 πιθανές αιτίες πλην του φαγητού



Εάν φάγατε φασόλια, γαλακτοκομικά, κάποιο αλμυρό φαγητό με κρεμμύδι ή λάχανο, είστε λίγο-πολύ προετοιμασμένοι ότι μπορεί να νιώσετε φούσκωμα στην κοιλιά.

Εκτός από τη διατροφή ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που σύμφωνα με τους γαστρεντερολόγους, μπορεί να σχετίζονται με το πρήξιμο στην κοιλιά.

Πίνετε υγρά με καλαμάκι
Το τι και πόσο πίνετε μπορεί να επηρεάσει το πώς αισθάνεστε την κοιλιά σας. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι γιατροί συμβουλεύουν τους ασθενείς να αποφεύγουν να πίνουν υγρά με καλαμάκι, καθώς έτσι καταπίνουν και αέρα, ο οποίος καταλήγει στο έντερο, προκαλώντας φούσκωμα.

Ανθρακούχα ποτά
Οτιδήποτε περιέχει ανθρακικό, όπως μπύρα, αναψυκτικά, σόδες κλπ. συνεπάγεται περισσότερα αέρια στο στομάχι και στο έντερο. Πρέπει επίσης να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα ποτά που περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη, τα οποία επίσης προκαλούν φούσκωμα, επειδή δυσκολεύουν την πέψη.

Προβλήματα του γαστρεντερικού
Προβλήματα του γαστρεντερικού, όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, μπορεί να προκαλούν διάρροια ή δυσκοιλιότητα ή και τα δύο. Πολλοί ασθενείς και ειδικά γυναίκες, έχουν έντονο φούσκωμα. Εάν αντιμετωπίζετε κάποια ανάλογη διαταραχή, το έντερό σας είναι υπερευαίσθητο και κατά την πέψη μπορεί να έχετε πολλά ανάλογα συμπτώματα, όπως πόνο και φούσκωμα.

Φάρμακα
Κάποια φάρμακα μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα. Σε αυτά ανήκουν τα αντισυλληπτικά λόγω της επίδρασης των οιστρογόνων στο γαστρεντερικό. Το αποτέλεσμα είναι δυσκοιλιότητα και αέρια. Άλλα φάρμακα που σχετίζονται με φούσκωμα είναι κάποια αντιβιοτικά τα οποία μαζί με τα κακά βακτήρια, σκοτώνουν και τα καλά βακτήρια που είναι απαραίτητα για την υγεία του εντέρου.

Καθιστική ζωή
Η καθιστική ζωή έχει πολλές και σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία. Όταν κάθεστε για αρκετή ώρα στο γραφείο ή στον καναπέ, επιβραδύνονται όλες οι λειτουργίες στον οργανισμό. Η κίνηση είναι πολύ σημαντική για την υγεία του εντέρου σας. Ακόμη και αν δεν γυμνάζεστε, φροντίστε να σηκώνεστε και να περπατάτε κάθε τόσο για να αποφύγετε το πρήξιμο.

Ταξιδεύετε πολύ
Αν κάνετε συχνά αεροπορικά ταξίδια, το φούσκωμα είναι αναμενόμενο. Αν και είναι δύσκολο να καθοριστεί η ακριβής αιτία του φουσκώματος κατά τη διάρκεια της πτήσης, υπάρχουν πολλοί μικροί και διαφορετικοί παράγοντες. Το μάσημα τσίχλας, η κατανάλωση αλμυρών σνακ, η έλλειψη κίνησης και η κατάποση αέρα για να αποφύγουμε τον πόνο στα αυτιά κατά την απογείωση και την προσγείωση είναι επιβαρυντικοί παράγοντες. Μέσα στην καμπίνα αυξάνεται ο όγκος των αερίων στο σώμα μας.

Καρκίνος
Κάποιοι καρκίνοι, όπως του παχέος εντέρου και των ωοθηκών, εκδηλώνονται με φούσκωμα στην κοιλιά. Ειδικά στις γυναίκες με καρκίνο των ωοθηκών, συσσωρεύεται υγρό στην περιοχή της κοιλιάς που προκαλεί φούσκωμα. Παράλληλα, έχουν πόνο στην κοιλιά και απώλεια βάρους. Σε κάθε περίπτωση, εάν παρατηρείτε περίεργα συμπτώματα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…