Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εμμηνόπαυση & εξασθένηση μνήμης: 4 τρόποι για να μειώσετε τον κίνδυνο



Η εμμηνόπαυση είναι μια περίοδος δραματικών αλλαγών στη ζωή των γυναικών. Εκτός από τις εξάψεις, τις νυχτερινές εφιδρώσεις, την κολπική ξηρότητα και πολλά ακόμη συμπτώματα, αρκετές γυναίκες παραπονιούνται για απώλεια μνήμης.

Έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου το 60% των γυναικών που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση, παρατηρούν επιπτώσεις στη μνήμη τους.
Μέρος του προβλήματος είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, και το βαρύ πρόγραμμα στη ζωή μιας τυπικής 55άρας, όπως η εργασία, η φροντίδα παιδιών ή/και γονέων κλπ.
Για να διατηρήσετε το μυαλό σας σε εγρήγορση και να νιώσετε καλύτερα, ακολουθήστε τις παρακάτω 4 μεθόδους:
Προστατέψτε την καρδιά σας
Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η υπέρταση και ο διαβήτης συνδέονται με μεγαλύτερο κίνδυνο πνευματικής εξασθένησης σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Η καλύτερη φροντίδα της υγείας του εγκεφάλου σας επιτυγχάνεται μέσω της διατήρησης της υγείας του καρδιαγγειακού σας συστήματος. Ελέγχετε τακτικά την αρτηριακή σας πίεση, τα επίπεδα σακχάρου και χοληστερόλης και αποφεύγετε το κάπνισμα.

Άσκηση
Η άσκηση δεν βοηθά μόνο τη σωματική αλλά και την πνευματική υγεία. Έρευνες συνδέουν την άσκηση με χαμηλότερα ποσοστά νοητικής έκπτωσης σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Πρόγραμμα στον ύπνο
Ο ύπνος των γυναικών στην εμμηνόπαυση μπορεί να διαταραχθεί από διάφορες αιτίες, όπως οι εξάψεις. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Γηριατρικής Εταιρείας διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένες γυναίκες που κοιμούνταν πέντε ή λιγότερες ώρες κάθε βράδυ είχαν χειρότερες γνωστικές δεξιότητες σε σχέση με όσες κοιμούνταν επτά ώρες. Ούτε όμως οι υπερβολικές ώρες ύπνου είναι η λύση. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ακραίες καταστάσεις (λίγες ή πολλές ώρες ύπνου), καθώς και τα σκαμπανεβάσματα (τη μία νύχτα 6 ώρες ύπνου και την επόμενη 10) επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία του εγκεφάλου. Το ιδανικό είναι να κοιμάστε 7-8 ώρες κάθε βράδυ.

Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας
Η καλή σχέση με τον οικογενειακό γιατρό ή τον γυναικολόγο σας είναι βασικό κομμάτι της διαχείρισης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Μελέτη του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης διαπίστωσε ότι η καλή σχέση με τον γιατρό που βασίζεται σε καλή επικοινωνία, αίσθημα κατανόησης και καθορισμό στόχων, μπορεί να είναι εξίσου ευεργετική με μικρές φαρμακευτικές παρεμβάσεων, όπως η καθημερινή λήψη ασπιρίνης για την πρόληψη καρδιακής προσβολής.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας

Οριακή διαταραχή προσωπικότητας: αλήθειες και μύθοι

Η οριακή, ή μεταιχμιακή, διαταραχή προσωπικότητας αποτελεί μία σοβαρή ψυχιατρική πάθηση που χαρακτηρίζεται από ασταθείς και θυελλώδεις σχέσεις, αδιαμόρφωτη αίσθηση ταυτότητας, χρόνια αισθήματα κενού και πλήξης, ασταθείς διαθέσεις και σχεδόν ανύπαρκτο έλεγχο της παρορμητικότητας σε τομείς όπως η κατασπατάληση χρημάτων, η κατανάλωση τροφής, οι σεξουαλικές επαφές και η χρήση ουσιών.
Ο φόβος της πραγματικής ή φανταστικής εγκατάλειψης από τα αγαπημένα τους πρόσωπα αποτελεί μία βαθιά ανησυχία για τα άτομα που παρουσιάζουν τη διαταραχή αυτή και συχνά ο φόβος αυτός αποτελεί την αιτία που προκαλεί τις καταστροφικές συμπεριφορές τους. Μάλιστα, ορισμένοι είναι σε θέση να φτάσουν σε επικίνδυνα μονοπάτια για να αποφύγουν αυτόν τον φόβο, κάνοντας, για παράδειγμα, απόπειρα αυτοκτονίας ή καταφεύγοντας στον αυτοακρωτηριασμό.
Τα πέντε πιο δύσκολα συμπτώματα της οριακής διαταραχής προσωπικότητας είναι τα παρακάτω: 1. Προβλήματα με τις σχέσεις (φόβος εγκατάλειψης, ασταθείς σχέσεις). 2. Ασταθή συναισθήμ…