Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κρυολόγημα, γρίπη, πνευμονία: Η βιταμίνη που θα σας σώσει δεν είναι η C!



Μπορεί η βιταμίνη C να φημίζεται για τη θετική της επίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα, δεν είναι όμως η μόνη που χρειάζεται ο οργανισμός σας για να προστατευτείτε από το κρυολόγημα, τη γρίπη και την πνευμονία.

Σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα, τα συμπληρώματα βιταμίνης D προστατεύουν τους ανθρώπους από τις λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος. Μάλιστα, οι επιστήμονες προτείνουν την προσθήκη της βιταμίνης D στις τροφές για να σωθούν ζωές.
Πρόκειται για την πιο πειστική μέχρι σήμερα επιστημονική διαβεβαίωση ότι η βιταμίνη D, πέρα από το να είναι ζωτική για την υγεία των οστών και των μυών, παράλληλα ενισχύει και το ανοσοποιητικό σύστημα. Η D, γνωστή και ως «βιταμίνη του ήλιου», παράγεται στο δέρμα υπό την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας, γι' αυτό τα επίπεδά της μειώνονται τον χειμώνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Αντριάν Μαρτινό του Πανεπιστημίου Κουίν Μέρι του Λονδίνου, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal, μελέτησαν στοιχεία (μετα-ανάλυση) από 25 τυχαιοποιημένες και ελεγχόμενες με ψευδοφάρμακο (placebo) κλινικές δοκιμές, που αφορούσαν συνολικά περίπου 11.000 ανθρώπους και είχαν γίνει σε 14 χώρες. Η μελέτη εστίασε στη σχέση της βιταμίνης D με τις λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος, από τις απλές (κρυολογήματα) έως τις πιο σοβαρές (πνευμονίες).

Διαπιστώθηκε ότι η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D γλιτώνει από τέτοιες λοιμώξεις έναν άνθρωπο στους 33 (δηλαδή περίπου τρεις στους εκατό). Μεγαλύτερο όφελος έχουν όσοι παίρνουν χάπια βιταμίνης D κάθε μέρα ή έστω κάθε εβδομάδα, σε σχέση με όσους παίρνουν πολύ υψηλές δόσεις μόνο μία φορά τον μήνα. Επίσης, μεγαλύτερο είναι το όφελος για όσους έχουν έλλειψη της εν λόγω βιταμίνης. Ο κίνδυνος οξείας αναπνευστικής λοίμωξης μειώνεται στο μισό σε όσους έχουν την μεγαλύτερη έλλειψη βιταμίνης D (κάτω από 25 nanomoles ανά λίτρο στο αίμα τους) και παίρνουν τακτικά τα σχετικά συμπληρώματα.
Η προστατευτική δράση της βιταμίνης D εκτιμάται ότι οφείλεται στην αύξηση των αντιμικροβιακών πεπτιδίων, φυσικών ουσιών που δρουν όπως τα αντιβιοτικά μέσα στους πνεύμονες και στο υπόλοιπο αναπνευστικό σύστημα, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες λοίμωξης. Αυτό πιθανώς εξηγεί επίσης γιατί η βιταμίνη D μειώνει τον κίνδυνο κρίσεων άσθματος, οι οποίες συχνά πυροδοτούνται από παθογόνους μικροοργανισμούς.

Άλλοι επιστήμονες, πάντως, συνεχίζουν να εκφράζουν το σκεπτικισμό τους και δεν θεωρούν επαρκή τα στοιχεία, ώστε να δικαιολογούν συστάσεις στους ανθρώπους να λαμβάνουν προληπτικά έξτρα βιταμίνη D. Γι' αυτό, επιμένουν ότι χρειάζονται νέες μεγαλύτερες κλινικές δοκιμές.
Οι λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος είναι η συχνότερη αιτία επισκέψεων σε γιατρούς, ενώ οι λιγότερο συχνές αλλά πιο σοβαρές λοιμώξεις του κατώτερου αναπνευστικού συστήματος εκτιμάται ότι ευθύνονται για σχεδόν 2,7 εκατομμύρια θανάτους τον χρόνο διεθνώς.

http://www.onmed.gr/ygeia/story/352490/kryologima-gripi-pneymonia-h-vitamini-poy-tha-sas-sosei-den-einai-i-c
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογίες που έχεις μεγαλώσει αρκετά για να ακούς

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά
Λες ψέματα; Ψάχνεις δικαιολογίες τύπου «έχω δέκατα», «πονάει η κοιλιά μου», «ένα μεγάλο ρακούν έκρυψε το τηλέφωνό μου» για να μη βγεις για ποτό; Τότε μη συνεχίζεις να διαβάζεις. Αυτό το κείμενο γράφτηκε για όλες εκείνες που βαρέθηκαν να ακούν δικαιολογίες, που ζητούν εξηγήσεις στα ίσα (όπως ακριβώς τις δίνουν) και που έχουν τραγουδήσει το «Ψεύτικα» της Αννούλας παραπάνω από 250 φορές στη ζωή τους.
Πάμε να δούμε παρέα τις πέντε πιο δημοφιλείς δικαιολογίες που μεγάλωσες αρκετά (και βαρέθηκες πια) να ακούς.
Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε Το ακούς παντού. Το ακούς στο γραφείο, το ακούς στο αμάξι, το ακούς στο σπίτι, το ακούς από το κινητό, το ακούς δίπλα σου, μπροστά σου, γενικά ΤΟ ΑΚΟΥΣ. «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που δεν σε κοινοποίησα στο μέιλ που έστειλα στον διευθυντή και έλεγα ότι εσύ έχασες την ημερομηνία παράδοσης», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγα τρεις μέρες σερί για μπάλα με τα παιδιά», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγαμε με τη Μαρία στο θέατρο κ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

ΜΙΣΟΦΩΝΙΑ - Όταν συγκεκριμένοι ήχοι μας τρελλαίνουν!