Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Mη διατροφικές αιτίες αύξησης του κοιλιακού βάρους



Ολοι γνωρίζουμε πως οι πολλές θερμίδες και η έλλειψη άσκησης μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση του βάρους και είναι παραπάνω από το 1/3 των ανθρώπων της Γης που έχουν κακές διατροφικές συνήθειες και δεν ασκούνται.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, όμως, η ταχεία αύξηση του σωματικού βάρους και ιδιαίτερα η συγκέντρωσή του στην κοιλιακή χώρα μπορεί να είναι ένα σημάδι υποκείμενης ιατρικής κατάστασης.

Ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι «ένοχοι» είναι οι ορμονικές διαταραχές, σε κάποιες άλλες μπορεί να είναι η ηπατική νόσος ή μια νόσος των ωοθηκών που μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα στην κοιλιά και αύξηση του σωματικού βάρους.

Νόσος του θυρεοειδούς
Ο θυρεοειδής, ένας αδένας που βρίσκεται στο λαιμό, απελευθερώνει ορμόνες που ρυθμίζουν το μεταβολισμό και τη χρήση της ενέργειας. Ενας υποτονικός θυρεοειδής μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους. Η υπολειτουργία του θυρεοειδούς προκαλεί επίσης σε ορισμένους ανθρώπους κατακράτηση νατρίου και νερού γεγονός που επίσης μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους στην κοιλιακή χώρα. Παρόλα αυτά η αύξηση του σωματικού βάρους είναι σπάνια το μόνο σύμπτωμα του θυρεοειδούς. Πρέπει να συνοδεύεται από έντονη κόπωση, δυσκοιλιότητα, δυσανεξία των χαμηλών θερμοκρασιών και λέπτυνση ή απώλεια μαλλιών.

Σύνδρομο Cushing
Η υπερβολική απελευθέρωση της ορμόνης κορτιζόλης οδηγεί σε μια κατάσταση γνωστή ως σύνδρομο Cushing. Η κορτιζόλη, μια ορμόνη που παράγεται από τα επινεφρίδια, είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και βοηθά το σώμα να διαχειριστεί την ασθένεια και τους τραυματισμούς. Οταν η κορτιζόλη συσσωρεύεται στο σώμα, ωστόσο, μπορεί να σπείρει τον όλεθρο. Ενα από τα πιο συχνά συμπτώματα του συνδρόμου Cushing είναι η γενική παχυσαρκία, η κοιλιακή παχυσαρκία ή η ακραία αύξηση του σωματικού βάρους. Επειδή η αύξηση του σωματικού βάρους γίνεται τόσο γρήγορα, μπορεί να εμφανιστούν κοιλιακές ραγάδες. Η κορτιζόλη οδηγεί σε απελευθέρωση των γλυκοκορτικοειδών ή στεροειδών, που προωθούν την αύξηση του σωματικού βάρους. Για τον ίδιο λόγο, οι άνθρωποι που λαμβάνουν στεροειδή φάρμακα  είναι επίσης επιρρεπείς σε αύξηση του κοιλιακού βάρους.

Ηπατική ανεπάρκεια
Η ηπατική νόσος τελικού σταδίου ή ηπατική ανεπάρκεια μπορεί, επίσης, να προκαλέσει ταχεία αύξηση του κοιλιακού και του σωματικού βάρους γενικότερα. Η ηπατική ανεπάρκεια μπορεί να οφείλεται σε έναν αριθμό καταστάσεων, περιλαμβανομένης της ηπατίτιδας και της κατάχρησης αλκοόλ. Καθώς η ηπατική ανεπάρκεια επιδεινώνεται, ένα υγρό που ονομάζεται ασκίτης συσσωρεύεται στην κοιλιά. Αυτή η συσσώρευση είναι γενικά ανώδυνη, αλλά μπορεί γρήγορα να οδηγήσει σε σοβαρό φούσκωμα και μπορεί λανθασμένα να εκληφθεί ως μια απλή αύξηση σωματικού βάρους. Αλλες ενδείξεις της ηπατικής νόσου είναι συνήθως παρούσες, όπως οι εύκολοι μώλωπες, ο ίκτερος και το πρήξιμο των ποδιών.

Διαταραχές των ωοθηκών
Οπως και η ηπατική ανεπάρκεια, έτσι και οι διαταραχές που επηρεάζουν τις ωοθήκες μπορεί να προκαλέσουν ασκίτη. Κοιλιακός μετεωρισμός και αύξηση του σωματικού βάρους που οφείλονται στον ασκίτη μπορεί να σημαίνουν υποκείμενο καρκίνο των ωοθηκών. Υγρό μπορεί, επίσης, να συσσωρευτεί στην κοιλιά λόγω μη καρκινικού όγκου των ωοθηκών που οδηγεί σε αυτό που είναι γνωστό ως σύνδρομο Meigs. Μια άλλη κατάσταση που ονομάζεται σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, μπορεί να οδηγήσει σε ταχεία ανάπτυξη κοιλιακού βάρους. Το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών οδηγεί σε κύστεις στις ωοθήκες και ορμονικές ανισορροπίες που προκαλούν αύξηση του σωματικού βάρους στην κοιλιακή χώρα, καθώς και ακανόνιστη έμμηνο ρύση.


http://www.medinova.gr/mi-diatrofikes-aities-afxisis-tou-koiliakou-varous/
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…