Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Είκοσι λεπτά στο δρόμο για τη δουλειά «καίνε» τον εγκέφαλο


Κίνηση στους δρόμους, μποτιλιάρισμα, ορθοστασία σε μετρό και λεωφορεία είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι που σηκώνονται κάθε πρωί για να πάνε στη δουλειά τους.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα καναδών επιστημόνων, ακόμη και 20 λεπτά μετακίνησης από/προς τη δουλειά μπορεί να είναι τόσο στρεσογόνα, που να προκαλέσουν αυτό που πολύ λαϊκά αποκαλούμε ως «κάψιμο».

Η κατάσταση αυτή προκαλεί σωματική ή συναισθηματική εξάντληση, αυξημένο κυνισμό στους εργασιακούς χώρους, ενώ μπορεί ακόμη να οδηγήσει και σε εγκατάλειψη της εργασίας.
Ο κίνδυνος του «καψίματος» εξαρτάται από την απόσταση, το μέσο μεταφοράς (αυτοκίνητο, τρένο, λεωφορείο ή ποδήλατο) και από το πού γίνεται η μετακίνηση (σε αστικό περιβάλλον ή στην ύπαιθρο).

Για τις ανάγκες της μελέτης τους οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από 1.942 ανθρώπους, που εργάζονταν σε 63 οργανισμούς στο Κεμπέκ.
Οι εθελοντές ήταν από 17 έως 69 ετών και συμμετείχαν σε μια καναδική έρευνα για την ψυχική υγεία.
Αυτό που διαπίστωσαν οι ερευνητές ήταν ότι υπήρχε μια σημαντική σχέση ανάμεσα στη μετακίνηση για/από τη δουλειά και τα συμπτώματα επαγγελματικού «καψίματος».

«Υπάρχει μια σχέση ανάμεσα στη μετακίνηση και σε παράγοντες στρες, καθώς επίσης και την πιθανότητα να υποφέρει κανείς από ‘κάψιμο’» εξήγησε η Annie Barreck από το πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ.
«Η σημασία τους όμως ποικίλει, ανάλογα με το άτομο και τις συνθήκες του ΄ταξιδιού’ τους, καθώς επίσης και το χώρο εργασίας τους».

Για όσους μετακινούνται με αυτοκίνητο, όσο μεγαλύτερη η πόλη, τόσο πιο αγχωτική η εμπειρία της μετακίνησης. Το αντίθετο φαίνεται να ισχύει για όσους οδηγούς σε αγροτικές ή προαστιακές περιοχές.
Ωστόσο, όσοι μετακινούνται στην ύπαιθρο αλλά με μέσα μεταφοράς που χρειάζονται πολύ χρόνο, νιώθουν λιγότερο αποτελεσματικοί στον εργασιακό χώρο.
«Ο κίνδυνος αναπάντεχων, απρόβλεπτων και ανεξέλεγκτων καθυστερήσεων προκαλεί στρες, το οποίο μεταφέρεται στον εργασιακό χώρο».

Το αντίθετο ισχύει για όσους χρησιμοποιούν λεωφορεία και τρένα σε μεγάλα αστικά κέντρα.
Επιπλέον, η διάρκεια της μετακίνησης επηρεάζει επίσης τον κίνδυνο «καψίματος».
Η έρευνα βρήκε ότι ο κίνδυνο «καψίματος» αυξάνεται σημαντικά, όταν η μετακίνηση διαρκεί περισσότερα από 20 λεπτά.
Πάνω από 35 λεπτά, όλοι οι υπάλληλοι διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να γίνουν κυνικοί απέναντι στη δουλειά τους.

medicalnews

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μολυσματική τέρμινθος: Συμπτώματα, μετάδοση και θεραπεία

Η μολυσματική τέρμινθος είναι μία συχνή ιογενής πάθηση που προσβάλλει το δέρμα και ευκαιριακά τα μάτια. Μπορεί να επηρεάσει άτομα κάθε ηλικίας αλλά προσβάλλει κατά κύριο λόγο παιδιά, σεξουαλικά ενεργείς ενήλικες και αυτούς που για κάποιος λόγο δεν έχουν ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Η ηλικία που εμφανίζεται πιο συχνά στα παιδιά η πάθηση είναι μεταξύ ενός και 10 ετών. Δεν απαιτεί πάντα αντιμετώπιση. Ο ιός της μολυσματικής τερμίνθου ανήκει στην οικογένεια των poxvirus και ονομάζεται Molluscum Contagiosum Virus ( MCV ). Αποικεί μόνο τον άνθρωπο. Υπάρχουν 4 τύποι του ιού: MCV -1, MCV -2, MCV -3 και MCV -4. Ο πιο συχνός είναι ο ιός MCV -1 ενώ ο MCV -2 ανιχνεύεται πιο συχνά σε ενήλικες και είναι σεξουαλικά μεταδιδόμενος. Συμπτώματα Οι βλάβες της μολυσματικής τερμίνθου είναι μικρά σπυράκια, μεγέθους 1-10 χιλιοστών που μοιάζουν με ογκίδια, ελιές ή μαργαριτάρια. Πρόκειται για στρογγυλές, λευκές και γυαλιστερές βλατίδες (θολωτές) με ομφαλωτό κέντρο, που περιέχουν ένα

Ρινικοί πολύποδες - συμπτώματα και θεραπεία

Οι   ρινικοί πολύποδες είναι κοινοί, καλοήθεις σχηματισμοί σε σχήμα σταγόνας, που αναπτύσσονται στη μύτη ή τα ιγμόρεια, συνήθως γύρω από την περιοχή όπου τα ιγμόρεια ανοίγουν στη ρινική κοιλότητα. Οι ώριμοι ρινικοί πολύποδες μοιάζουν σαν ρόγες σταφυλιού με φλούδα χωρίς κουκούτσι. Συχνά συνδέονται με αλλεργίες ή άσθμα και ιδιαίτερα όταν είναι μικροί δεν προκαλούν κανένα σύμπτωμα, ενώ δεν απαιτούν ούτε θεραπεία. Ομως, όταν είναι μεγαλύτεροι, μπορεί να μπλοκάρουν την φυσιολογική δίοδο αέρα από τα ιγμόρεια. Οταν στα ιγμόρεια συσσωρευτεί πάρα πολλή βλέννα, αυτή μπορεί να μολυνθεί σχηματίζοντας ένα παχύ αποχρωματισμένο στρώμα στη μύτη και το λαιμό που επηρεάζει πολλούς ανθρώπους με ρινικούς πολύποδες. Οι ρινικοί πολύποδες δεν θα πρέπει να συγχέονται με τους πολύποδες που σχηματίζονται στο παχύ έντερο ή στην ουροδόχο κύστη. Σε αντίθεση με αυτούς τους τύπους του πολύποδα, είναι σπάνια κακοήθεις. Συνήθως, θεωρείται ότι προκαλούνται είτε από χρόνια φλεγμονή, είτε από την τάση

Δίκερος μήτρα: Επιτρέπει την εγκυμοσύνη;

H δίκερος μήτρα αποτελεί μια συχνή ανατομική παραλλαγή της μήτρας και οφείλεται σε διαταραχή του σχηματισμού της στη διάρκεια στης εμβρυϊκής ζωής. Ουσιαστικά η μήτρα αντί να έχει σχήμα ισοσκελούς τριγώνου, έχει σχήμα σφεντόνας, χωρίζοντας έτσι στα δύο την κοιλότητα του ενδομητρίου. Αυτό θεωρητικά μπορεί να επηρεάσει την εμφύτευση και ανάπτυξη του εμβρύου. Τις περισσότερες φορές όμως μια γυναίκα δεν ξέρει καν ότι έχει δίκερο μήτρα. Μελέτες αποδεικνύουν ότι το 70% περίπου των γυναικών που έχουν δίκερη μήτρα δεν έχουν κανένα πρόβλημα στην εγκυμοσύνη τους. Η διάγνωση γίνεται με απλό ή τρισδιάστατο υπερηχογράφημα, με σαλπιγγογραφία, αλλά και με υστεροσκόπηση και λαπαροσκόπηση. Το πιο κοινό πρόβλημα που συνδέεται με τη δίκερη μήτρα είναι ο πρόωρος τοκετός ή ο ανεπαρκής τράχηλος (πρόωρη διαστολή του τραχήλου) στην εγκυμοσύνη. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να γίνει περίδεση του τραχήλου με ράμμα. Φαίνεται επίσης ότι ποσοστό 15% των καθέξιν αποβολών που οφείλονται σε διατ