Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κάλιο: Από ποιες θανατηφόρες ασθένειες προστατεύει – Ποιες τροφές να προτιμάτε

  

Τα τελευταία χρόνια το κάλιο απασχολεί έντονα την επιστημονική κοινότητα, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι μπορεί να λειτουργήσει ως αντίβαρο στην υπέρταση, η οποία αποτελεί ως γνωστό βασικό παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι υγειονομικές αρχές συνιστούν πλέον να δίνεται προσοχή στην ποσότητα του καλίου που προσλαμβάνουμε και να προσπαθούμε να αυξάνουμε την κατανάλωσή του.
Μεγάλη ανασκόπηση 10 διατροφικών μελετών, οι οποίες δημοσιεύτηκαν σε μια περίοδο περίπου 40 χρόνων και στις οποίες συμμετείχαν περίπου 280.000 ενήλικες, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η συστηματική κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κάλιο, μειώνει κατά 19% τον κίνδυνο εγκεφαλικού και κατά 8% τον κίνδυνο εμφράγματος.
Οι εθελοντές είχαν παρακολουθηθεί για χρονικό διάστημα από 5 έως 19 χρόνια, ενώ συνολικά 5.500 εθελοντές έπαθαν στην πορεία εγκεφαλικό και 3.100 έμφραγμα.

Αν θέλετε να προφυλαχθείτε από την καρδιοπάθεια και τα εγκεφαλικά, φροντίστε να τρώτε άφθονα τρόφιμα που περιέχουν πολύ κάλιο, όπως τα φυλλώδη λαχανικά με σκούρο πράσινο χρώμα, οι πατάτες, οι μπανάνες και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα. Άλλες καλές πηγές καλίου είναι η σόγια, τα βερίκοκα, τα αβοκάντο, το άπαχο γιαούρτι, ο χυμός από δαμάσκηνα, καθώς και τα ξερά φασόλια και ο αρακάς.

Σε άλλη μελέτη, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Βάγκενινγκεν, στην Ολλανδία, διαπίστωσαν πως όσοι τρώνε πολλά ωμά φρούτα και λαχανικά (πάνω από 262 γραμμάρια την ημέρα) διατρέχουν 36% μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού σε σύγκριση με όσους τρώνε λίγα (κάτω από 92 γραμμάρια την ημέρα).
Στη μελέτη αυτή συμμετείχαν περισσότεροι από 20.000 άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 20 έως 65 ετών, οι οποίοι κατά την έναρξή της δεν έπασχαν από καρδιαγγειακή νόσο.
Οι επιστήμονες τους παρακολούθησαν επί 10 χρόνια, χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι 233 έπαθαν εγκεφαλικό.

Η ίδια μελέτη έδειξε πως τα μαγειρεμένα ή επεξεργασμένα φρούτα και λαχανικά δεν παρέχουν ανάλογο όφελος, ακόμα κι όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες (πάνω από 263 γραμμάρια την ημέρα).
Οι ειδικοί υπογραμμίζουν την ανάγκη αύξησης της κατανάλωσης καλίου, ώστε να προφυλαχτούμε από τις ασθένειες των αγγείων.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…