Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στρες εγκυμοσύνης: Πώς επηρεάζει τη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών



Εάν είστε έγκυος και ειδικά αν περιμένετε το πρώτο σας παιδί, είναι απολύτως λογικό να έχετε άγχος.

Πρόκειται για μια σπουδαία και πρωτόγνωρη εμπειρία που κυριολεκτικά θα αλλάξει τη ζωή σας.
Το «φυσιολογικό» άγχος μπορεί να λειτουργήσει ως κινητήριος δύναμη σε αυτή την ευχάριστη όσο και απαιτητική διαδικασία, αν υποφέρετε όμως από έντονο στρες, μακροπρόθεσμα ενδέχεται να υπάρξουν επιπτώσεις στο παιδί, ειδικά αν είναι κορίτσι.
eating disorder
Σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης, το στρες σε προχωρημένη εγκυμοσύνη επηρεάζει τον εγκέφαλο των θηλυκών απογόνων, προδιαθέτοντάς τους να εκδηλώσουν συμπεριφορά ανάλογη με αυτή που υιοθετούν στην εφηβεία, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ψυχογενείς διατροφικές διαταραχές.

Η περιοδική βουλιμία ή υπερφαγία είναι η πιο συνηθισμένη διατροφική διαταραχή στις ΗΠΑ, καθώς επηρεάζει το 2,8% του πληθυσμού και πλήττει 2,5 φορές περισσότερο τις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες.
Οι ερευνητές μελέτησαν θηλυκά ποντίκια τα οποία τέθηκαν σε κατάσταση στρες και απελευθέρωσαν κορτιζόλη (ορμόνη του στρες). Τα επίπεδα κορτιζόλης ήταν αυξημένα κατά το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι θηλυκοί απόγονοι των στρεσαρισμένων εγκύων είχαν υποστεί αλλαγές στο DNA. Όταν εκτέθηκαν σε στρεσογόνες καταστάσεις, όπως η περιορισμένη πρόσβαση σε φαγητό (μόλις 2 ώρες 3 φορές την εβδομάδα), κατανάλωναν υπερβολικά μεγάλες ποσότητες τροφής πολύ γρήγορα.

Τα ποντίκια χωρίς άγχος έτρωγαν φυσιολογικά και οι επιστήμονες σημειώνουν ότι αυτό είναι ελπιδοφόρο, καθώς με την υιοθέτηση τεχνικών διαχείρισης του στρες, τα παιδιά μπορούν να έχουν μια υγιή σχέση με το φαγητό.
Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η μελέτη, παρότι έγινε σε πειραματόζωα, υπογραμμίζει τη σημασία της αποφυγής και ελαχιστοποίησης των καταστάσεων που προκαλούν στρες στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

«Όλοι το γνωρίζουμε αυτό, αλλά οι άνθρωποι το παραβλέπουν για διάφορους κοινωνικούς ή οικονομικούς λόγους. Αλλά το τίμημα που πληρώνουμε αργότερα στη ζωή -είτε πρόκειται για ψυχογενείς διατροφικές διαταραχές, μεταβολικό σύνδρομο ή καρδιαγγειακά- σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τον τρόπο που προγραμματίζεται ο εγκέφαλος στην αρχή της ζωής», δήλωσε ο Alon Chen, νευροβιολόγος και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Εάν είστε έγκυος και αισθάνεστε άγχος, χαλαρώστε και φτιάξτε μία λίστα με τα απολύτως απαραίτητα πράγματα που πρέπει να κάνετε μέχρι τον τοκετό. Αναζητήστε επίσης τεχνικές που θα απομακρύνουν το άγχος από την καθημερινότητά σας. Εάν το άγχος σας προκαλείται από πόνο ή τις μεταβολές που διαπιστώνετε στο σώμα σας, δοκιμάστε κάποιες ασκήσεις γιόγκα που βοηθούν στην ανακούφιση των πόνων. Να θυμάστε τέλος ότι κανείς δεν είναι προετοιμασμένος να γίνει γονιός και όλα μαθαίνονται στην πράξη.
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Cell Metabolism.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογίες που έχεις μεγαλώσει αρκετά για να ακούς

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά
Λες ψέματα; Ψάχνεις δικαιολογίες τύπου «έχω δέκατα», «πονάει η κοιλιά μου», «ένα μεγάλο ρακούν έκρυψε το τηλέφωνό μου» για να μη βγεις για ποτό; Τότε μη συνεχίζεις να διαβάζεις. Αυτό το κείμενο γράφτηκε για όλες εκείνες που βαρέθηκαν να ακούν δικαιολογίες, που ζητούν εξηγήσεις στα ίσα (όπως ακριβώς τις δίνουν) και που έχουν τραγουδήσει το «Ψεύτικα» της Αννούλας παραπάνω από 250 φορές στη ζωή τους.
Πάμε να δούμε παρέα τις πέντε πιο δημοφιλείς δικαιολογίες που μεγάλωσες αρκετά (και βαρέθηκες πια) να ακούς.
Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε Το ακούς παντού. Το ακούς στο γραφείο, το ακούς στο αμάξι, το ακούς στο σπίτι, το ακούς από το κινητό, το ακούς δίπλα σου, μπροστά σου, γενικά ΤΟ ΑΚΟΥΣ. «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που δεν σε κοινοποίησα στο μέιλ που έστειλα στον διευθυντή και έλεγα ότι εσύ έχασες την ημερομηνία παράδοσης», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγα τρεις μέρες σερί για μπάλα με τα παιδιά», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγαμε με τη Μαρία στο θέατρο κ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

ΜΙΣΟΦΩΝΙΑ - Όταν συγκεκριμένοι ήχοι μας τρελλαίνουν!