Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σωματικό λίπος και περίμετρος μέσης παίζουν ρόλο στη ρευματοειδή αρθρίτιδα



Πληθυσμιακή μελέτη που παρουσιάστηκε στο Ετήσιο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ρευματολογίας EULAR 2017) δείχνει ότι στις γυναίκες, που είναι παχύσαρκες ή υπέρβαρες, βάσει του Δείκτη Μάζας Σώματος, η κοιλιακή παχυσαρκία και το υψηλό ποσοστό σωματικού λίπους προδιαθέτουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο εκδήλωσης ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Ωστόσο, δεν εντοπίζεται ξεκάθαρος συσχετισμός μεταξύ κινδύνου ρευματοειδούς αρθρίτιδας και υπέρβαρος ή παχύσαρκων ανδρών.

Παλαιότερες μελέτες πάντως που είχαν εξετάσει τη σχέση βάρους και ρευματοειδούς αρθρίτιδας είχαν καταλήξει σε αντικρουόμενα αποτελέσματα.

«Μια πιθανή εξήγηση γι’ αυτό είναι ότι ενώ ο ΔΜΣ είναι ο προτιμώμενος δείκτης μέτρησης του βάρους, δεν αντικατοπτρίζει πλήρως την συνολική ποσότητα του σωματικού λίπους και δεν αντανακλά την κατανομή του λίπους στο σώμα», εξηγεί η κύρια συγγραφέας της μελέτης, Δρ Αστα Λιναουσκας από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ααρχους στη Δανία.

Η ερευνήτρια και οι συνεργάτες της αξιολόγησαν στοιχεία που αφορούσαν 54.284 άτομα (52% γυναίκες), 50-64 ετών, το διάστημα 1993-1997. Κατά τη διάρκεια των 21 ετών που διήρκεσε η ιατρική παρακολούθησή τους, 283 γυναίκες και 110 άνδρες εκδήλωσαν ρευματοειδή αρθρίτιδα. Ο μέσος χρόνος για εκδήλωση της ρευματοειδούς αρθρίτιδας ήταν τα επτά χρόνια.

Οι επιστήμονες μελέτησαν δεδομένα για το σωματικό λίπος και τον τρόπο ζωής του δείγματος, ενώ συνεκτιμήθηκαν και συνεισφέροντες παράμετροι, όπως η ηλικία, το κάπνισμα, η ημερήσια ποσότητα των τσιγάρων, η διάρκεια της καπνιστικής συνήθειας, η ημερήσια κατανάλωση αλκοόλ, η κοινωνικο-οικονομική κατάσταση, η σωματική δραστηριότητα και συνολική πρόσληψη ω-3 λιπαρών οξέων.

Στις γυναίκες, ο σχετικός κίνδυνος για ΔΜΣ 25-29.99 kg/m2 (υπέρβαρες) ήταν 1,48 και για ΔΜΣ >30 kg/m2 (παχύσαρκες) 1,54. Στην περίπτωση της κοιλιακής παχυσαρκίας, δηλαδή περίμετρο μέσης >88 εκατοστά ο σχετικός κίνδυνος ήταν 1,24 και για κάθε 1% υψηλότερο ποσοστό σωματικού λίπους, ο σχετικός κίνδυνος στις γυναίκες ήταν 1,03.

Στους άνδρες, ο σχετικός κίνδυνος για ΔΜΣ 25-29.99 kg/m2 ήταν 0,83 και για ΔΜΣ 30 kg/m2 ήταν 0,69. Στην περίπτωση της κοιλιακής παχυσαρκίας, δηλαδή περίμετρο μέσης >102 εκατοστά, ο σχετικός κίνδυνος ήταν 1,16 και για κάθε 1% επιπλέον ποσοστό σωματικού λίπους ο σχετικός κίνδυνος στους άνδρες ήταν 0,99.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…