Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συμβουλές ύπνου για όσους πάσχουν από χρόνιο πόνο


  
Υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο που πάσχουν από χρόνιους πόνους. Μπορεί αυτοί οι πόνοι να έχουν σοβαρό αντίκτυπο στις καθημερινές τους δραστηριότητες κάνοντας δύσκολες ακόμα και τις πιο απλές δουλειές.

Κι ενώ συνήθως οι άνθρωποι δίνουν έμφαση σ’ αυτό που μπορεί να γίνει για να ανακουφιστούν από τους πόνους κατά τη διάρκεια της ημέρας, συχνά ξεχνάνε πόσο μπορεί ο χρόνιος πόνος να επηρεάσει τον ύπνο τους.

Υπολογίζεται ότι πάνω από 200 εκατομμύρια ενήλικες στον κόσμο πάσχουν από κάποια μορφή διαταραχής του ύπνου. Οι περισσότεροι απ’ αυτούς που δεν κοιμούνται καλά αντιμετωπίζουν πρόβλημα χρόνιου πόνου. Αυτός δεν είναι καθόλου καλός συνδυασμός. Ο χρόνιος πόνος μπορεί να κάνει πολύ δύσκολη υπόθεση τον ύπνο κι αυτό ισχύει για σχεδόν έναν στους πέντε ανθρώπους.

Ο χρόνιος πόνος μπορεί να προέρχεται από πονοκεφάλους, αρθρίτιδα, μια προβληματική πλάτη ή μια σειρά από άλλα προβλήματα που μπορούν να εμποδίσουν τον καλό ύπνο, κάνοντας τους ανθρώπους ολοένα και πιο κουρασμένους την ημέρα και πιο ευαίσθητους στον πόνο, αφού το βράδυ δεν έχουν κοιμηθεί καλά. Μπορεί έτσι να προκληθεί ένας φαύλος, εξουθενωτικός κύκλος, με λιγότερο ύπνο και περισσότερο πόνο.

Εχετε, όμως, τη δυνατότητα να σπάσετε αυτό τον κύκλο. Δείτε παρακάτω πώς μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να κοιμηθείτε καλά ολόκληρη τη νύχτα και να ξεκουραστείτε επαρκώς.

Κατ’ αρχήν, προσπαθήστε να πάρετε το μυαλό σας από τον πόνο μέσω του διαλογισμού. Εάν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε ή αν ξυπνάτε συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας, επειδή ο πόνος σας είναι οξύς, τότε δοκιμάστε να διαλογιστείτε. Σκεφτείτε ένα ήσυχο και άνετο μέρος, στο οποίο αισθάνεστε ξεκούραστοι. Αυτό μπορεί να καθαρίσει το μυαλό σας.

Ο επαναπρογραμματισμός του κιρκαδικού σας ρυθμού είναι πολύ σημαντικός για τη βελτίωση του ύπνου, ανεξάρτητα από το αν είστε ή όχι απ’ αυτούς που πάσχουν από πόνο. Ορίστε ένα χρονοδιάγραμμα, ώστε να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε πρωί και να πηγαίνετε την ίδια ώρα για ύπνο κάθε βράδυ. Ακόμα κι αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε την πρώτη φορά ή αν ξυπνήσετε κατά τη διάρκεια της νύχτας, εσείς φροντίστε να μην σηκωθείτε προτού χτυπήσει το ξυπνητήρι σας. Μόλις το σώμα σας αναγνωρίσει αυτό το μοτίβο, θα προσαρμοστεί.

Ο χρόνιος πόνος μπορεί να φουντώσει στη μέση της νύχτας, αν απλώς αλλάξτε θέση κατά τη διάρκεια του ύπνου. Εάν αυτό σας κάνει να ξυπνήσετε, αποφύγετε να ανοίξετε την τηλεόραση, να κοιτάξετε το κινητό ή το tablet σας για να περάσει η ώρα. Το φως από τις συσκευές θα τονώσει το μυαλό σας και θα κάνει ακόμα πιο δύσκολο το να κοιμηθείτε ξανά. Αντί γι’ αυτό πηγαίνετε σε ένα δωμάτιο με απαλό φωτισμό και διαβάστε ένα βιβλίο σε ένα ήσυχο περιβάλλον.

Εάν καταναλώνετε πολλή καφεΐνη, δοκιμάστε να την μειώσετε. Η καφεΐνη μπορεί να έχει επιπτώσεις στον ύπνο κάποιων ανθρώπων, ακόμα κι αν την έχουν καταναλώσει έξι ώρες πριν τον ύπνο. Γι’ αυτό αποφύγετε αργά το απόγευμα καφέ ή κόκα κόλα, και δώστε στον εαυτό σας μια καλύτερη ευκαιρία να κοιμηθεί καλά το βράδυ.

Τέλος, αν καπνίζετε, φροντίστε επίσης να το περιορίσετε. Η νικοτίνη είναι ένα διεγερτικό που μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο, γι’ αυτό προσπαθήστε να αποφεύγετε το κάπνισμα τα βράδια. Οτιδήποτε μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε την διέγερση λίγο πριν τον ύπνο, κάντε το, ώστε να μπορέσετε να κοιμηθείτε ήρεμα το βράδυ.

Μην αφήσετε τον πόνο να σάς κρατήσει ξύπνιους. Πάρτε τον έλεγχο του ύπνου σας στα χέρια σας, χρησιμοποιώντας κάποια απ’ αυτές τις μεθόδους που θα σάς επιτρέψουν να κοιμηθείτε και μάλιστα καλά.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…