Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οστεοπόρωση - Τεστ οστικής πυκνότητας: Τι είναι και σε ποια ηλικία να το κάνετε


Η μέτρησης οστικής πυκνότητας είναι το μοναδικό τεστ που μπορεί να διαγνώσει την οστεοπόρωση προτού αυτή οδηγήσει σε κάταγμα.

Το τεστ οστικής πυκνότητας, όπως μαρτυράει το όνομά του, βοηθάει στον υπολογισμό της μάζας και της πυκνότητας των οστών σας, καθώς και της πιθανότητας να υποστείτε κάταγμα από την οστεοπόρωση.

Το αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Οστεοπόρωσης συνιστά να κάνετε μέτρηση οστικής πυκνότητας του ισχίου και της σπονδυλικής στήλης από ένα ειδικό μηχάνημα DXA για τη διάγνωση της οστεοπόρωσης. DXA σημαίνει διπλή ενεργειακή απορρόφηση ακτίνων Χ (Double X-ray Absorptiometry).

Μπορείτε να μάθετε αν έχετε οστεοπόρωση με ένα τεστ οστικής πυκνότητας. Μπορεί να το ακούσετε και ως τεστ μέτρησης της οστικής μάζας. Η διαδικασία προϋποθέτει την χρήση ενός μηχανήματος για τη μέτρηση της πυκνότητας των οστών σας. Το μηχάνημα υπολογίζει την ποσότητα οστού στο ισχίο, στη σπονδυλική στήλη και -μερικές φορές- σε άλλα οστά. Το αποτέλεσμα του τεστ οστικής πυκνότητας θα βοηθήσει το γιατρό σας να βγάλει συμπεράσματα και να σας προτείνει τρόπους να προστατέψετε τα οστά σας από την οστεοπόρωση.

Ποιοι πρέπει να κάνουν το τεστ
Το αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Οστεοπόρωσης λέει ότι το τεστ οστικής πυκνότητα πρέπει να το κάνετε αν:

είστε γυναίκα ηλικίας 65 ετών και άνω

είστε άνδρα ηλικίας 70 ετών και άνω

είστε 50 ετών και άνω και είχατε κάποιο κάταγμα οστού

είστε γυναίκα στην εμμηνόπαυση με παράγοντες κινδύνου για οστεοπόρωση

είστε μετεμμηνοπαυσιακή γυναίκα κάτω των 65 ετών με παράγοντες κινδύνου για οστεοπόρωση

είστε άνδρας 50-69 ετών με παράγοντες κινδύνου για οστεοπόρωση

Ένα τεστ οστικής πυκνότητας μπορεί επίσης να είναι απαραίτητο εάν έχετε οποιοδήποτε από τα ακόλουθα:

κάνατε ακτινογραφία σπονδυλικής στήλης που έδειξε κάταγμα ή απώλεια οστικής μάζας

έχετε πόνο στην πλάτη με πιθανό κάταγμα στα οστά της σπονδυλικής σας στήλης

έχετε χάσει 1,3 εκατοστά και πάνω σε ύψος μέσα σε ένα έτος

έχετε συνολική απώλεια ύψους 4 εκατοστά από το αρχικό σας ύψος

Πόσο συχνά πρέπει να κάνετε τεστ οστικής πυκνότητας
Τα άτομα που παίρνουν φάρμακο για την οστεοπόρωση θα πρέπει να επαναλάβουν το τεστ οστικής πυκνότητας κάθε 1-2 χρόνια. Μετά την έναρξη μιας νέας ιατρικής θεραπείας για την οστεοπόρωση, πολλοί γιατροί θα συστήσουν να το επαναλάβετε μετά από ένα χρόνο.

Το διαβάσαμε στο iatropedia
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…