Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μπορούμε τελικά να ζήσουμε πάνω από 100 χρόνια; Το παν. Κρήτης απαντά με μία πρωτοποριακή έρευνα


Για πρώτη φορά στον κόσμο, Έλληνες επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης μαζί με τον διακεκριμένο γιατρό κ. Δημήτριο Τσουκαλά, ανακάλυψαν φυσικά βότανα που επιβραδύνουν και αναστρέφουν τη διαδικασία της γήρανσης.

Τα πρώτα αποτελέσματα των ερευνών της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστήμιου Κρήτης, ανακοινώθηκαν παρουσία πανεπιστημιακών, γιατρών, ερευνητών και κοινού που αφορούν την επιβράδυνση και αναστροφής της γήρανσης.
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών, ο καθ. και Ακαδημαϊκός κ. Αριστείδης Τσατάκης και ο γιατρός και ερευνητής κ. Δημήτρης Τσουκαλάς, αναφέρθηκαν στις ανακαλύψεις τους σχετικά με την βιολογία των τελομερών.

Τα τελομερή είναι τα άκρα των χρωμοσωμάτων (τέλος - μέρος) και το μήκους τους καθορίζει την βιολογική ηλικία του καθενός από εμάς. Όσο πιο νέοι είμαστε τόσο πιο μακριά είναι και τα τελομερή μας. Καθώς μεγαλώνουμε τα τελομερή μας συρρικνώνονται και αυτός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο γερνάμε (Νόμπελ Ιατρικής 2009). Ο τρόπος ζωής και συνήθειες που προκαλούν βλάβη στον οργανισμό μας όπως το κάπνισμα, υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, ελλείψεις σε βιταμίνες και το έντονο στρες είναι παράγοντες που αυξάνουν τη φθορά και την ταχύτητα συρρίκνωσης των τελομερών.

Αντιθέτως έχει βρεθεί ότι παράγοντες που βοηθούν στην πιο υγιή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού, όπως συγκεκριμένες βιταμίνες, ένας υγιεινός τρόπος ζωής και διατροφής, η άσκηση αλλά και φυσικά βότανα μπορούν να επιδιορθώσουν και να ξαναμακρύνουν τα τελομερή.
Τα τελευταία χρόνια το τμήμα Τοξικολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστήμιου της Κρήτης σε συνεργασία με τον κ. Δημήτρη Τσουκαλά και την επιστημονική του ομάδα διεξάγουν έρευνα που αφορά τόσο στον τρόπο μέτρησης του μήκους των τελομερών όσο και στην ανεύρεση συστατικών που μπορούν να επιδιορθώσουν και να επιμηκύνουν τα ανθρώπινα τελομερή. 

Σε αυτό το διάστημα έχουν εντοπίσει φυσικά συστατικά που έχουν θετική δράση στο μήκος των τελομερών. Οι ερευνητές ευελπιστούν ότι τα αποτελέσματα της έρευνας τους μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση τόσο της διάρκειας ζωής μας αλλά και στην ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών θεραπειών για νοσήματα που συνδέονται με το γήρας.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…