Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φιστίκια: Γιατί δρουν ευεργετικά στις αρτηρίες μας



Τα φιστίκια και ειδικά η πρωτεΐνη που περιέχεται στο φιστίκι, μπορεί να βοηθήσει και να κρατήσει τις αρτηρίες πιο εύκαμπτες.

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια που δημοσιεύθηκε στο The Journal of Nutrition δείχνει ότι τα φιστίκια και ειδικά η πρωτεΐνη που περιέχεται στο φιστίκι, μπορεί να βοηθήσει και να κρατήσει τις αρτηρίες πιο εύκαμπτες. Για να απομονωθούν οι επιδράσεις των πρωτεϊνών του φυστικέλαιου και των βιοδραστικών, οι ερευνητές παρασκεύασαν 2 μείγματα: ένα μείγμα που περιείχε τα υγιεινά έλαια, τις φυτικές ίνες και την πρωτεΐνη από τα ασπράδια του αυγού και ένα μείγμα που περιείχε φυστίκια.
Η περιεκτικότητα σε λίπος στο μείγμα με το αυγό ήταν αντίστοιχη με αυτή του μείγματος με το φιστίκι, επιτρέποντας στους ερευνητές να δοκιμάσουν τα αποτελέσματα της πρωτεΐνης φυστικιού και των βιοδραστικών συγκεκριμένα.

Οι ερευνητές μέτρησαν την ευελιξία των αιμοφόρων αγγείων σε υπέρβαρους και παχύσαρκους υγιείς άνδρες χρησιμοποιώντας μια τεχνική υπερήχων που ονομάζεται διαστολή ροής και μεσολαβούμενη (FMD). Επιπλέον, πήραν δείγματα αίματος για τη μέτρηση των τριγλυκεριδίων στο αίμα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που έφαγαν φιστίκια, ως μέρος ενός γεύματος που περιείχε 50% λίπος, μείωσαν την αύξηση των τριγλυκεριδίων του αίματος τους κατά 32%. Επιπλέον, τα φιστίκια προκάλεσαν ευελιξία και άφησαν ανοιχτό τον σωλήνα των αρτηριών στους συμμετέχοντες.

Τα επίπεδα λίπους στο αίμα αυξάνονται ταχέως, μετά από ένα γεύμα υψηλό σε λιπαρά, έτσι έχουν ως αποτέλεσμα τα αιμοφόρα αγγεία να γίνουν σκληρότερα. Αυτό κάνει την καρδιά να εργαστεί σκληρότερα για να αντλεί το αίμα μέσω των αιμοφόρων αγγείων στο σώμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η πρωτεΐνη του φιστικιού, μαζί με τα βιοδραστικά του, τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη αυτής της σκλήρυνσης.
«Από τα μακροθρεπτικά συστατικά που παρακολουθήθηκαν ανάμεσα στα 2 μείγματα, δεν πιστεύω ότι ήταν τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα στα φιστίκια που επηρέασαν την απάντηση», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Penny Kris-Etherton, του Pennsylvania State University. «Η φυτική πρωτεΐνη στα φιστίκια και συγκεκριμένα το αμινοξύ αργινίνη που περιέχετε σε αυτά, μαζί με τα πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά τους είναι πολύ πιθανόν να έπαιξαν σημαντικό ρόλο».

Πηγή: Λόγω Διατροφής
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας

Η Ψυχική υγεία του ανθρώπου ξεκινά από την κοιλιά της μητέρας του

Της Sandra Franzia, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το έμβρυο αποτελεί αντικείμενο συνεχών ελέγχων, συζητήσεων, γύρω σπό τη σωματική του ανάπτυξη και υγεία. Η μέλλουσα μητέρα επισκέπτεται ειδικούς, δέχεται συμβουλές, προσέχει τη διατροφή της, προσπαθεί να κόψει βλαβερές συνήθειες και να αποκτήσει καινούργιες ωφέλιμες, ώστε το παιδί που θα φέρει στον κόσμο να είναι γερό και υγιές.
Αλλά, σε ό,τι αφορά την ψυχική του υγεία και εξέλιξη, οι περισσότεροι γονείς δείχνουν να μην προβληματίζονται και να μην έχουν καν επίγνωση της ύπαρξης τους πριν από τη στιγμή του τοκετού. Συνήθως περιμένουν τη γέννηση του παιδιού για να σχετισθούν μαζί του και να αντιμετωπίσουν τις ψυχικές του ανάγκες.
Στη μήτρα, μαζί με τη σωματική ωρίμανση του εμβρύου, εξελίσσεται και η ψυχική. Δεν πρέπει να θεωρείται η στιγμή της γέννησης σαν μια αρχή EX NOVO της ψυχικής ζωής του παιδιού, έτσι όπως δε σηματοδοτεί ούτε την πλήρη νευρική του ωρίμανση. Ο τοκετός είναι μόνο η στιγμή της αναγκαίας …