Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαβήτης & όραση: 7 μέτρα για να προστατέψετε τα μάτια σας

  

Μία από τις πιο σημαντικές επιπλοκές του διαβήτη είναι τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει στην όραση.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση για το Διαβήτη, η ασθένεια αποτελεί τη βασική αιτία τύφλωσης σε άτομα ηλικίας 20 έως 74 ετών.
Η διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια είναι η συνηθέστερη επιπλοκή του διαβήτη τύπου 2, που πλήττει σήμερα περισσότερους από 4,1 εκατομμύρια Αμερικανούς ηλικίας 40 ετών και άνω.
Περίπου το 21% των ατόμων με διαβήτη τύπου 2 έχουν ήδη αναπτύξει διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια όταν διαγιγνώσκονται με διαβήτη.
Σχεδόν το 100% των πασχόντων από διαβήτη τύπου 1 και πάνω από το 70% των πασχόντων από διαβήτη τύπου 2 αναπτύσσουν τελικά διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια, στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς απώλεια όρασης, σύμφωνα με έκθεση του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.
Οι ειδικοί τονίζουν ότι η ετήσια εξέταση για διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια και η αντιμετώπιση των παραγόντων κινδύνου για την ανάπτυξη διαβήτη, συμβάλλει στη μείωση της πιθανότητας τύφλωσης.
Δείτε ποια είναι τα προληπτικά μέτρα που πρέπει να λάβετε:

Έλεγχος των επιπέδων σακχάρου
Διατηρήστε τα επίπεδα σακχάρου όσο το δυνατόν πιο κοντά στα φυσιολογικά όρια για να ελαχιστοποιήσετε τις βλάβες από την αμφιβληστροειδοπάθεια και να επιβραδύνετε την εξέλιξή της. Έρευνες για το διαβήτη έχουν δείξει ότι λιγότεροι από το 45% των πασχόντων ελέγχουν καθημερινά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους. Χωρίς την κατάλληλη θεραπεία και τον τακτικό έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, η διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια επιδεινώνεται.

Διόρθωση των προβλημάτων όρασης
Οι πάσχοντες από διαβήτη που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης συχνά δεν συνειδητοποιούν ότι η όρασή τους θα βελτιωθεί με τα κατάλληλα γυαλιά ή τους φακούς επαφής. Σχετική έρευνα έδειξε ότι το 11% των πασχόντων από διαβήτη είχαν οπτική οξύτητα 20/40 ή χειρότερη (το φυσιολογικό είναι 20/20). Εν τούτοις, το 65% των ερωτηθέντων δεν είχαν διορθώσει την όρασή τους με κατάλληλη συνταγή.

Έλεγχος της αρτηριακής πίεσης
Η μείωση της αρτηριακής πίεσης μπορεί να σώσει την όρασή σας. Βρετανοί ερευνητές σύγκριναν δύο ομάδες διαβητικών. Τα μέλη της μίας ομάδας διατηρούσαν σταθερή την αρτηριακή τους πίεση (περίπου 144/82), ενώ τα μέλη της άλλης ομάδας είχαν υψηλότερη πίεση. Η πρώτη ομάδα είχε 47% μικρότερο κίνδυνο εξασθένισης της όρασης.
Η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να βλάψει τα αιμοφόρα αγγεία στα μάτια. Είναι σημαντικό να τη διατηρείτε σε υγιή επίπεδα με τακτική άσκηση, απώλεια βάρους και διατροφή με πολλά φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα
Μελέτη σε πειραματόζωα έδειξε ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα των ψαριών προστατεύουν από την επιδείνωση της αμφιβληστροειδοπάθειας. Η αύξηση της πρόσληψης ωμέγα-3 και η μείωση της πρόσλψης ωμέγα-6 λιπαρών οξέων συμβάλλει στην μείωση της απώλειας αγγείων που οδηγεί σε μη φυσιολογική ανάπτυξη αιμοφόρων αγγείων και τύφλωση. Αύξηση της τάξης του 2% στην πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων μέσω της διατροφής, μείωσε τη σοβαρότητα της αμφιβληστροειδοπάθειας κατά 40 έως 50%. Πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι τα λιπαρά ψάρια όπως το σκουμπρί, η πέστροφα, η ρέγκα, οι σαρδέλες, ο τόνος και ο σολομός.

Αντιοξειδωτικά
Οι ανθοκυανίνες, τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν σε κόκκινα και μωβ φρούτα, συμβάλλουν στη μείωση των επιπτώσεων στα μάτια λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας και της γήρανσης, αλλά και στην καλύτερη ροή του αίματος. Μελέτες έχουν δείξει ότι επιβραδύνουν την ανάπτυξη της διαβητικής αμφιβληστροειδοπάθειας ενισχύοντας τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων. Τα βακκίνια (μούρα), τα κεράσια, τα κόκκινα σταφύλια και τα ρόδια είναι καλές πηγές ανθοκυανινών.

Καρύδια
Πενταετής μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Harvard διαπίστωσε ότι η κατανάλωση καρυδιών τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα επιβραδύνει την επιδείνωση της όρασης κατά 40%.

Αντιμετώπιση του άγχους
Η χαλάρωση και η ηρεμία σας βοηθά να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας και, κατά συνέπεια τον κίνδυνο επιπλοκών όπως η διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια και η τύφλωση, σύμφωνα με έρευνα του Ιατρικού Πανεπιστημίου του Οχάιο. Όσοι ακολούθησαν τεχνικές χαλάρωσης, μείωσαν κατά 10% τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους. Οι ειδικοί τονίζουν ότι το άγχος και το στρες προκαλούν εκκρίσεις ορμονών που ανεβάζουν το σάκχαρο. Η αντιμετώπιση του χρόνιου στρες είναι πολύ σημαντική για τους διαβητικούς.






Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…