Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τέσσερα ροφήματα και ποτά που προστατεύουν από την άνοια!



Ερευνητές από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι ένα φλιτζάνι τσάι την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο άνοιας σε σημαντικό βαθμό, ακόμη και σε άτομα που έχουν γενετική προδιάθεση απέναντι στο σύνδρομο.

«Η μελέτη μας υποδεικνύει ότι ένα πολύ απλό και καθόλου δαπανηρό μέτρο όπως η καθημερινή κατανάλωση τσαγιού μπορεί να περιορίσει τις πιθανότητες εκδήλωσης νευροεκφυλιστικών διαταραχών στο μέλλον» δηλώνει ο Λέι Φενγκ, επίκουρος καθηγητής στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης.
Η τακτική κατανάλωση τσαγιού, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of Nutrition, είτε πρόκειται για πράσινο είτε για μαύρο τσάι, συσχετίζεται κατά μέσο όρο με 50% λιγότερες πιθανότητες γνωστικής κατάπτωσης και έως και 86% μικρότερο κίνδυνο άνοιας στα άτομα με κληρονομική προδιάθεση απέναντι στις νευροεκφυλιστικές διαταραχές.
Η προστατευτική δράση του τσαγιού για τον εγκέφαλο θεωρείται ότι πηγάζει από τα βιοενεργά συστατικά που υπάρχουν στα φύλλα του, όπως οι κατεχίνες, οι θεαφλαβίνες και η L-θεανίνη. «Τα συστατικά αυτά έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες που προστατεύουν τον εγκέφαλο από τις αγγειακές βλάβες και τη νευροεκφύλιση».
Το τσάι όμως δεν είναι το μόνο… υγρό μέσο πρόληψης της άνοιας! Δείτε τρία ακόμη ροφήματα και ποτά που αποδεδειγμένα θωρακίζουν τον εγκέφαλο ενάντια στη νευροεκφύλιση.

– Καφές
Το πιο αγαπημένο ρόφημα στον πλανήτη έχει ευεργετική επίδραση στον εγκέφαλο, κυρίως χάρη στην καφεΐνη που περιέχει. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2016 στην επιθεώρηση The Journals of Gerontology, οι γυναίκες ηλικίας 65-80 ετών που κατανάλωναν πάνω από 261 mg καφεΐνης την ημέρα (ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου σε 2,5 φλιτζάνια καφέ) για διάστημα 10 ετών είχαν 36% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν άνοια.

– Μπίρα
Ο λυκίσκος από τον οποίο φτιάχνεται η μπίρα περιέχει ξανθοχουμόλη (Xn), ένα φλαβονοειδές που μπορεί να καθυστερήσει ή ακόμη και να αποτρέψει την εκδήλωση της άνοιας και άλλων μορφών γνωστικής κατάπτωσης, δείχνει μελέτη του 2015 στην επιθεώρηση Journal of Agriculture and Food Chemistry. Η ξανθοχουμόλη έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και επίσης δρα ενάντια στις φλεγμονές, στον καρκίνο και στην καρδιοπάθεια.

– Σαμπάνια
Όσοι έχουν πιο… ακριβά γούστα μπορούν να προτιμήσουν τη σαμπάνια ως μέτρο πρόληψης της άνοιας! Μελέτη του 2013 στην επιθεώρηση Antioxidants and Redox Signaling έδειξε ότι τρία ποτήρια σαμπάνια την ημέρα προλαμβάνουν άνοια και Αλτσχάιμερ. Η σαμπάνια θεωρείται ότι προστατεύει τον εγκέφαλο χάρη στα φαινολικά οξέα που περιέχει –φυτικές ουσίες με αντιοξειδωτική δράση.

Ανάλογα με τις προτιμήσεις –αλλά και το… πορτοφόλι– σας μπορείτε να επιλέξετε όποιο από τα παραπάνω ροφήματα και ποτά επιθυμείτε για να προστατεύσετε τον εγκέφαλό σας από το σύνδρομο που πλήττει 47,5 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογίες που έχεις μεγαλώσει αρκετά για να ακούς

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά
Λες ψέματα; Ψάχνεις δικαιολογίες τύπου «έχω δέκατα», «πονάει η κοιλιά μου», «ένα μεγάλο ρακούν έκρυψε το τηλέφωνό μου» για να μη βγεις για ποτό; Τότε μη συνεχίζεις να διαβάζεις. Αυτό το κείμενο γράφτηκε για όλες εκείνες που βαρέθηκαν να ακούν δικαιολογίες, που ζητούν εξηγήσεις στα ίσα (όπως ακριβώς τις δίνουν) και που έχουν τραγουδήσει το «Ψεύτικα» της Αννούλας παραπάνω από 250 φορές στη ζωή τους.
Πάμε να δούμε παρέα τις πέντε πιο δημοφιλείς δικαιολογίες που μεγάλωσες αρκετά (και βαρέθηκες πια) να ακούς.
Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε Το ακούς παντού. Το ακούς στο γραφείο, το ακούς στο αμάξι, το ακούς στο σπίτι, το ακούς από το κινητό, το ακούς δίπλα σου, μπροστά σου, γενικά ΤΟ ΑΚΟΥΣ. «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που δεν σε κοινοποίησα στο μέιλ που έστειλα στον διευθυντή και έλεγα ότι εσύ έχασες την ημερομηνία παράδοσης», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγα τρεις μέρες σερί για μπάλα με τα παιδιά», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγαμε με τη Μαρία στο θέατρο κ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

ΜΙΣΟΦΩΝΙΑ - Όταν συγκεκριμένοι ήχοι μας τρελλαίνουν!