Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πώς θα αποφύγετε την υπνηλία στο τιμόνι



Οι μέρες του Πάσχα είναι συνυφασμένες με μακρινές ή σύντομες αποστάσεις τις οποίες θα διανύσετε μεταξύ άλλων και με το αυτοκίνητο.

Είναι απαραίτητο λοιπόν να λάβετε όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να έχετε ένα ασφαλές ταξίδι και να αποφύγετε το ενδεχόμενο τροχαίου.
Έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου και τα κουρασμένα μάτια είναι εξίσου επικίνδυνα για τους οδηγούς με την κακή κατάσταση του δρόμου και την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.
Τα συμπτώματα αυτά είναι εξαιρετικά επικίνδυνα τη νύχτα, κατά την οποία οι θάνατοι σε τροχαία είναι τριπλάσιοι απ’ ό,τι την ημέρα.

Ύπνος στο τιμόνι
Παλαιότερη έρευνα έδειξε ότι το 64% των οδηγών που εργάζονται πάνω από 30 ώρες την εβδομάδα, έχουν οδηγήσει τουλάχιστον μία φορά νιώθοντας υπνηλία, ενώ το 36% έχουν κοιμηθεί στο τιμόνι.
Όπως συμβαίνει με το αλκοόλ, έτσι και η υπνηλία επηρεάζει την όραση, επιβραδύνει τις αντιδράσεις, μειώνει την εγρήγορση και αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο τροχαίου.
Τροχαία που σχετίζονται με τον ύπνο κινδυνεύουν ιδιαίτερα να πάθουν οι εξής πληθυσμιακές ομάδες:
- Οι νέοι
- Οι άνδρες
- Όσοι δεν έχουν σταθερό ωράριο αλλά εργάζονται σε βάρδιες
- Οι επαγγελματίες οδηγοί
- Τα άτομα με διαταραχές ύπνου για τις οποίες δεν κάνουν θεραπεία.
Τι να κάνετε

Το Συμβούλιο Οράσεως και το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου συνιστούν τα εξής για να αυξήσετε την όρασή σας εν ώρα οδήγησης και να αποφύγετε την υπνηλία στο τιμόνι:
- Να επισκέπτεστε 1 φορά τον χρόνο στον οφθαλμίατρο για εξετάσεις.
- Να φοράτε διορθωτικά γυαλιά ακόμα κι αν έχετε μικρού βαθμού διαθλαστικές ανωμαλίες της όρασης (μυωπία, αστιγματισμό κ.α.)
- Να φροντίζετε τα γυαλιά σας ναι είναι καθαρά.
- Να προτιμάτε γυαλιά με φακούς που μειώνουν τις αντανακλάσεις, για να μην σας «τυφλώνουν» εύκολα τα φώτα κατά τη νυχτερινή οδήγηση.
- Αν παρουσιάσετε την οποιαδήποτε ενόχληση στα μάτια σας (λ.χ. αν είναι ξερά ή σας «τρώνε», απευθυνθείτε αμέσως σε έναν οφθαλμίατρο για να σας πει τι πρέπει να κάνετε.
- Να κοιμάστε αρκετά το βράδυ (7 έως 9 ώρες, αναλόγως με τις ανάγκες του οργανισμού σας).
- Όταν κάνετε μεγάλα οδικά ταξίδια, να κάνετε στάση κάθε 2 ώρες.
- Να έχετε το νου σας για τυχόν προειδοποιητικά συμπτώματα της κούρασης. Τα συμπτώματα αυτά είναι: επιβράδυνση του χρόνου αντιδράσεως, διαταραχή της κρίσης, μειωμένες επιδόσεις και εγρήγορση, δυσκολίες στην συγκέντρωση, τάση των ματιών να κλείνουν, τάση του κεφαλιού να γέρνει προς τα εμπρός, συνεχές χασμουρητό ή τρίψιμο των ματιών και αδυναμία συγκέντρωσης της προσοχής στο τιμόνι (μπορεί να σκέφτεστε συνεχώς κάτι άλλο ή να είστε αφηρημένοι).

Μπορεί επίσης να σας «φεύγει» το αυτοκίνητο από την λωρίδα, να μην προσέξετε κάποια πινακίδα ή έξοδο, να αισθάνεστε βιαστικοί, οξύθυμοι ή εκνευρισμένοι, ή να ανοίγετε το παράθυρο ή να δυναμώνετε τη μουσική για να μείνετε ξύπνιοι. Αν αισθανθείτε οποιοδήποτε από τα παραπάνω συμπτώματα, σταματήστε αμέσως σε ένα ασφαλές σημείο για να κάνετε μία σιέστα (ένας σύντομος ύπνος για 20 λεπτά έχει διαπιστωθεί ότι τονώνει καλά τον οργανισμό). Αν ταξιδεύετε, σταματήστε σε ένα ξενοδοχείο για να κοιμηθείτε κανονικά.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

7 παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Παρόλο που η λήψη τους από ανθρώπους που δεν έχουν άλλα προβλήματα υγείας θεωρείται γενικά ασφαλής, τα αντικαταθλιπτικά μπορεί να έχουν ενοχλητικές παρενέργειες. Οι περισσότερες από αυτές, ωστόσο, είναι παροδικές.
Από την πρόσληψη βάρους μέχρι τις διαταραχές του ύπνου, οι παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών αποτελούν συχνά το λόγο που ορισμένοι ασθενείς δεν ξεκινούν ή διακόπτουν την θεραπεία τους. Δείτε ποιες είναι αυτές και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν.
1. Σωματικά συμπτώματα. Στην αρχή της θεραπείας με αντικαταθλιπτικά, μπορεί να υπάρξουν ανεπιθύμητες ενέργειες στο σώμα, όπως πονοκέφαλος, πόνος στις αρθρώσεις, μυϊκοί πόνοι, ναυτία, δερματικά εξανθήματα ή διάρροια. Αυτά τα συμπτώματα είναι συνήθως ήπια και παροδικά. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Clinical Therapeutics εξέτασε πάνω από 40.000 ανθρώπους που είχαν πρόσφατα ξεκινήσει αντικαταθλιπτική θεραπεία και διαπίστωσε ότι οι πιο συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν η κεφαλαλγία και η ναυτία. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αν…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας