Γυμναστική στο κρύο: Τι πρέπει να προσέξετε



Σε πολλούς ανθρώπους αρέσει να γυμνάζονται συστηματικά σε υπαίθριους χώρους και τον χειμώνα.Το δίχως άλλο, οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν αποκλείουν την υπαίθρια γυμναστική, διότι ο οργανισμός παράγει επαρκή θερμότητα για να αντισταθμίσει την απώλεια θερμότητας λόγω άσκησης.

Όμως η άσκηση σε ανοικτούς χώρους τον χειμώνα κρύβει ορισμένα μυστικά.Μελέτες δείχνουν ότι όταν έχει παγωνιά και γυμνάζεται κανείς με μέτρια ένταση, αναπνέοντας από τη μύτη, ο αέρας θερμαίνεται όσο πρέπει πριν φτάσει στους πνεύμονες. Ωστόσο, όταν γυμνάζεται κανείς πολύ έντονα και αναπνέει από το στόμα, το υπερβολικό κρύο μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό του στόματος, του φάρυγγα, της τραχείας, ακόμα και των βρόγχων. Γι΄ αυτό τον λόγο, οι ειδικοί συνιστούν να καλύπτεται το στόμα και η μύτη με ένα κασκόλ, κατά την έντονη άσκηση στο κρύο. Πολύ σημαντική είναι επίσης η ένδυση, ιδίως για όσους γυμνάζονται επί πολλή ώρα και κουράζονται από τη γυμναστική τους.

Η κόπωση μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του οργανισμού να παράγει θερμότητα για να αντισταθμίσει όση χάνει με τη γυμναστική και, αν ο ασκούμενος δεν είναι σωστά ντυμένος , κινδυνεύει με υποθερμία. Επιπλέον, κάποιοι άνθρωποι (κυρίως οι πιο μυώδεις, οι βραχύσωμοι, καθώς και όσοι έχουν περισσότερο σωματικό λίπος) είναι πιο ανθεκτικοί στο κρύο απ΄ όσο άλλοι.  Για αυτό καλό είναι να αποφεύγεται η εξαντλητική γυμναστική και να έχει πάντα τον κατάλληλο ρουχισμό.

http://www.sofokleousin.gr/archives/332113.html
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις