Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τέσσερα πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε όταν παίρνετε αντιβίωση



Ο γιατρός σας συνταγογράφησε αντιβίωση, π.χ. για μια ουρολοίμωξη που μπορεί να περνάτε, κι εσείς φροντίζετε να ακολουθήσετε τις συμβουλές του κατά γράμμα, κυρίως να τηρείτε τις ώρες που πρέπει να παίρνετε το φάρμακο και να μη διακόψετε τη θεραπεία στη μέση.
Γνωρίζετε όμως τι δεν πρέπει να κάνετε όταν παίρνετε αντιβίωση;
Επειδή δεν είναι όλα τα αντιβιοτικά ίδια, θα πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας και να διαβάζετε προσεκτικά το φύλλο οδηγιών που συνοδεύει το φάρμακο ώστε να βεβαιωθείτε ότι έχετε καταλάβει τι πρέπει να κάνετε και τι να αποφύγετε.
Παρακάτω θα δείτε τέσσερα βασικά πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε αν έχετε ξεκινήσει αντιβίωση.

1. Μην πίνετε αλκοόλ
Το αλκοόλ δεν πρέπει να συνδυάζεται με την αντιβίωση για πολλούς λόγους. Αν και δεν μειώνει την αποτελεσματικότητα των περισσότερων αντιβιοτικών, μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα αδυναμίας και να παρατείνει τα συμπτώματα της λοίμωξης. Επίσης, τόσο το αλκοόλ όσο και η αντιβίωση μπορεί να προκαλέσουν ζαλάδα, ναυτία και υπνηλία, επομένως ο συνδυασμός τους συνεπάγεται ότι η ένταση των συμπτωμάτων θα είναι μεγαλύτερη. Τέλος, ορισμένα κοινά αντιβιοτικά όπως η μετρονιδαζόλη (χορηγείται για κολπικές λοιμώξεις), η τινιδαζόλη (χορηγείται για κολπίτιδες) και το ζεύγος σουλφαμεθοξαζόλη-τριμεθοπρίμη (χορηγείται για ουρολοιμώξεις και λοιμώξεις των αυτιών) δεν πρέπει ποτέ να συνδυάζονται με το αλκοόλ επειδή μπορεί να προκαλέσουν πονοκέφαλο, ναυτία, τάση προς έμετο και ταχυπαλμία.

2. Μην ξεχνάτε τα προβιοτικά
Τα αντιβιοτικά δρουν ενάντια στα παθογόνα βακτήρια που προκαλούν ασθένειες, ταυτόχρονα όμως εξουδετερώνουν ωφέλιμα βακτήρια που βρίσκονται στο έντερο. Λόγω αυτής της επίδρασης μπορεί να προκληθούν γαστρεντερικές ενοχλήσεις, όπως η διάρροια. Οι δυσάρεστες παρενέργειες είναι δυνατό να αποφευχθούν χάρη στη λήψη συμπληρώματος προβιοτικών, καθώς ενισχύει τη μικροχλωρίδα του εντέρου.

3. Μην ξεχνάτε το φαγητό
Ορισμένα αντιβιοτικά πρέπει να λαμβάνονται μετά την κατανάλωση ενός γεύματος ώστε να αποφευχθεί ο στομαχόπονος, ενώ άλλα συνιστάται να λαμβάνονται με άδειο στομάχι για καλύτερη απορρόφηση. Διαβάστε προσεκτικά το φύλλο οδηγιών για να βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε σωστά την αγωγή σας.

4. Μη βασίζεστε στο αντισυλληπτικό χάπι
Τα περισσότερα αντιβιοτικά δεν επεμβαίνουν στη δράση των ορμονικών αντισυλληπτικών χαπιών, υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις. Η ριφαμπικίνη που χορηγείται για τη μηνιγγίτιδα και η ριφαμπουτίνη που χορηγείται για τη φυματίωση μπορεί να μειώσουν τα επίπεδα των ορμονών που αποτρέπουν την ωορρηξία. Καλό είναι λοιπόν στην περίπτωση που ο γιατρός συνταγογραφήσει κάποιο από αυτά τα φάρμακα το αντισυλληπτικό χάπι να συνδυάζεται και με κάποια άλλη μορφή αντισύλληψης, όπως το προφυλακτικό, κατά τη διάρκεια της αγωγής αλλά και για διάστημα τουλάχιστον μίας εβδομάδας μετά την τελευταία δόση.

Πηγή: womenshealthmag.com
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο αντιγηραντικός χυμός που «ξανανιώνει» τον εγκέφαλο!

Μπορείτε να κρατήσετε το μυαλό σας «κοφτερό» για περισσότερα χρόνια εάν βάλετε στη ζωή σας έναν υγιεινό και γευστικό χυμό!
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Γουέικ Φόρεστ στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ ανακάλυψαν ότι έχει ισχυρή αντιγηραντική δράση και μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο από νευροεκφυλιστικές παθήσεις όπως η άνοια.
Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Journals of Gerontology: Medical Sciences, ο χυμός από παντζάρι επιβραδύνει τη γήρανση του εγκεφάλου χάρη στα νιτρικά άλατα που περιέχει. Τα οφέλη του χυμού, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ισχυρά όταν συνδυάζονται με την ήπια σωματική άσκηση, ένα ακόμη γνωστό μέτρο αντιγήρανσης.
Στο πλαίσιο της σχετικής δοκιμής, ζητήθηκε από 26 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 55 ετών και άνω (οι συμμετέχοντες δεν γυμνάζονταν συστηματικά, είχαν υπέρταση και λάμβαναν αντιυπερτασικά φάρμακα) να γυμνάζονται τρεις φορές την εβδομάδα, για συνολικό διάστημα έξι εβδομάδων. Η προπόνησή τους περιλάμβανε έναν 50λεπτό περίπατο σε διάδρομ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας