Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μήπως ο καιρός χειροτερεύει τη ρευματοειδή αρθρίτιδα;


  
Για μερικούς ανθρώπους που ζουν με ρευματοειδή αρθρίτιδα, ο κρύος καιρός σημαίνει έξαρση του πόνου, ωστόσο οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη βρει οποιαδήποτε συγκεκριμένα στοιχεία που υποστηρίζουν την ιδέα ότι ο πόνος αυξάνεται όσο χαμηλώνει η θερμοκρασία.

Είναι πιο πιθανό τα πράγματα να φαίνονται λίγο χειρότερα, όταν ο καιρός είναι κρύος ή τουλάχιστον αυτή η αίσθηση υπάρχει. Οταν ο ουρανός είναι σκοτεινός μπορεί να οδηγήσει σε κρίση κατάθλιψης που συνδέεται στενά με τον πόνο. Οι άνθρωποι έχουν, επίσης, λιγότερα κίνητρα για άσκηση όταν ο καιρός είναι κακός και είναι γνωστό πως η άσκηση βοηθά στον έλεγχο του πόνου.

Παρατεταμένες κλινικές δοκιμές δεν βρήκαν σχέση μεταξύ καιρικών συνθηκών και δραστηριότητας πόνου λόγω ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι που πάσχουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα δεν αισθάνονται πραγματικά τον πόνο με την αλλαγή της θερμοκρασίας.

Η πραγματικότητα είναι πως για άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα, αλλά και άλλα είδη αρθρίτιδας, τα συμπτώματα μπορεί να παρουσιάζουν διακυμάνσεις.

Ο καθένας το αισθάνεται διαφορετικά, αλλά αυτό που ζει ο καθένας είναι η ασθένειά του.

Αν αισθάνεστε πως οι ακραίες θερμοκρασίες, η αλλαγή θερμοκρασίας και η υγρασία κάνουν τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας χειρότερα, τότε ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να διευκολύνετε την κατάστασή σας και να ανακουφίσετε τον πόνο σας.

Ασκηση. Η άσκηση είναι το πρώτο πράγμα που συνιστούν οι γιατροί. Εννοείται ότι θα αποφύγετε τις πολύ έντονες ασκήσεις, αλλά θα ασκηθείτε στο τέντωμα και στις ασκήσεις κίνησης. Ασκήσεις μέσα στο νερό είναι επίσης κατάλληλες για ανακούφιση του πόνου από τη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Κοιμηθείτε καλά και πολύ. Ο ύπνος και ο πόνος συνδέονται στενά. Η έρευνα δείχνει πως ένας ανεπαρκής ύπνος κακής ποιότητας επιδεινώνει τον πόνο και τη διάθεση σε ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα. Προσπαθήστε να ξεκουράζεστε καλά κατά τη διάρκεια της νύχτας, για να αισθάνεστε καλύτερα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2016 στη σκανδιναβική Εφημερίδα της Ρευματολογίας κατέληξε πως ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα που δεν κοιμόντουσαν καλά, βίωναν τον πόνο και την κούραση και σημείωσε ότι οι ασθενείς που ελάμβαναν βενζοδιαζεπίνες είχαν διακεκομμένο ύπνο. Αν έχετε προβλήματα στον ύπνο φροντίστε να συζητήσετε τις συνήθειες ύπνου σας και τα τυχόν φάρμακα που παίρνετε (συμπεριλαμβανομένων των συμπληρωμάτων) με το γιατρό σας.

Κρατήστε το στρες υπό έλεγχο. Το συναισθηματικό στρες μπορεί επίσης να επιδεινώσει τον πόνο. Δοκιμάστε τεχνικές χαλάρωσης, βιοανάδραση, ή διαλογισμό.

Ζέσταμα για τον έλεγχο του πόνου. Χρησιμοποιήστε μια θερμοφόρα ή ένα ζεστό μπάνιο για τον έλεγχο του πόνου RA.

Ξεκούραση. Για να είστε καλά θα πρέπει το σώμα σας να μην είναι καταπονημένο. Μπορεί να είναι τόσο απλό και η φροντίδα του καταπονημένου τμήματος του σώματός σας να φέρει αποτελέσματα.

Κίνηση. Οι περισσότεροι γιατροί δεν συνιστούν την μετάβαση σε ένα διαφορετικό κλίμα, ακόμη και αν αισθάνεστε ότι ο κρύος καιρός επιδεινώνει τα συμπτώματά σας, εξάλλου δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο για τους περισσότερους από εμάς. Αντ’ αυτού φροντίστε να φορέσετε ρούχα σε στρώσεις για να διατηρηθείτε ζεστοί και ανάλογα να αφαιρείτε ή να προσθέτετε.

Ποιότητα ζωής. Το πώς ζει κανείς είναι επίσης σημαντικό, πολλές φορές εξίσου σημαντικό με τις καιρικές συνθήκες, σε ό,τι αφορά τον πόνο της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Οσο πιο ευτυχισμένη, ικανοποιητική και ενεργή ζωή έχετε, τόσο πιο εύκολα μπορείτε να ανακουφίσετε τον πόνο.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο αντιγηραντικός χυμός που «ξανανιώνει» τον εγκέφαλο!

Μπορείτε να κρατήσετε το μυαλό σας «κοφτερό» για περισσότερα χρόνια εάν βάλετε στη ζωή σας έναν υγιεινό και γευστικό χυμό!
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Γουέικ Φόρεστ στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ ανακάλυψαν ότι έχει ισχυρή αντιγηραντική δράση και μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο από νευροεκφυλιστικές παθήσεις όπως η άνοια.
Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Journals of Gerontology: Medical Sciences, ο χυμός από παντζάρι επιβραδύνει τη γήρανση του εγκεφάλου χάρη στα νιτρικά άλατα που περιέχει. Τα οφέλη του χυμού, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ισχυρά όταν συνδυάζονται με την ήπια σωματική άσκηση, ένα ακόμη γνωστό μέτρο αντιγήρανσης.
Στο πλαίσιο της σχετικής δοκιμής, ζητήθηκε από 26 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 55 ετών και άνω (οι συμμετέχοντες δεν γυμνάζονταν συστηματικά, είχαν υπέρταση και λάμβαναν αντιυπερτασικά φάρμακα) να γυμνάζονται τρεις φορές την εβδομάδα, για συνολικό διάστημα έξι εβδομάδων. Η προπόνησή τους περιλάμβανε έναν 50λεπτό περίπατο σε διάδρομ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας