Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι πρέπει να τρως για να έχεις «καθαρό» μυαλό και καλύτερη συγκέντρωση



Οι πνευματικές μας επιδόσεις επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, όπως η διάρκεια του ύπνου μας, το στρες που μπορεί να αντιμετωπίζουμε ή ακόμη και η γενικότερη κατάσταση της υγείας μας. Δύο από τις συχνότερες αιτίες είναι η κακή διατροφή και οι ελλείψεις θρεπτικών συστατικών που αυτή προκαλεί.

Αν τελευταία βλέπεις τις πνευματικές σου δυνάμεις να σε εγκαταλείπουν, ξεχνάς συχνά και δεν μπορείς να αποδώσεις στη δουλειά σου, δες τι μπορεί να φταίει στη διατροφή σου και πώς μπορείς να το αλλάξεις.

Κακή διατροφή
Το πρόβλημα: Ο εγκέφαλος δουλεύει σκληρά 24 ώρες το 24ωρο ακόμη κι όταν κοιμόμαστε. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται συνεχώς «καύσιμο», δηλαδή ενέργεια από τη διατροφή. Το «καύσιμο» αυτό πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ποιοτικό ώστε οι επιδόσεις σου να είναι αντίστοιχα ικανοποιητικές.
Θρεπτικές τροφές πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά είναι ωφέλιμες και προστατεύουν από το λεγόμενο οξειδωτικό στρες –το οποίο προκαλεί βλάβες στα κύτταρα. Από την άλλη, ιδιαίτερα αρνητική είναι η επιβάρυνση από τη ζάχαρη και τους λοιπούς επεξεργασμένους υδατάνθρακες (π.χ. λευκό ψωμί, λευκά ζυμαρικά).
Η λύση: Μια «αντιφλεγμονώδης» διατροφή μπορεί να ανατρέψει την κατάσταση και να σου χαρίσει την πνευματική διαύγεια που επιθυμείς. Απόφυγε τους «κακούς» λευκούς υδατάνθρακες και τα κακής ποιότητας επεξεργασμένα τρόφιμα γενικώς και προτίμησε αγνά φρέσκα προϊόντα, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και το ψάρι. Τροφές ιδιαίτερα πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι τα μούρα, η μαύρη σοκολάτα και η αγκινάρα.

Διατροφικές ελλείψεις
Το πρόβλημα: Ιδιαίτερη σημασία για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος έχουν οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β –Β1 (θειαμίνη), Β3 (νιασίνη), Β6, Β9 (φυλλικό οξύ) και Β12. Η έλλειψή τους οδηγεί συχνά στη σύγχυση και στα προβλήματα μνήμης.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, οι φλεγμονές ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την έκπτωση των πνευματικών σου επιδόσεων. Ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση έχει η βιταμίνη C, η οποία μάλιστα «συνεργάζεται» με τις βιταμίνες Β για την παραγωγή χημικών ουσιών που διευκολύνουν την επικοινωνία μεταξύ των νευρικών κυττάρων.
Η λύση: Δες εδώ αναλυτικά σε ποιες τροφές θα βρεις καθεμιά από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Τη βιταμίνη C θα τη βρεις σε σημαντική ποσότητα στα εσπεριδοειδή, στο μπρόκολο, στις πιπεριές, στα λαχανάκια Βρυξελλών και στο ακτινίδιο.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο αντιγηραντικός χυμός που «ξανανιώνει» τον εγκέφαλο!

Μπορείτε να κρατήσετε το μυαλό σας «κοφτερό» για περισσότερα χρόνια εάν βάλετε στη ζωή σας έναν υγιεινό και γευστικό χυμό!
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Γουέικ Φόρεστ στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ ανακάλυψαν ότι έχει ισχυρή αντιγηραντική δράση και μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο από νευροεκφυλιστικές παθήσεις όπως η άνοια.
Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Journals of Gerontology: Medical Sciences, ο χυμός από παντζάρι επιβραδύνει τη γήρανση του εγκεφάλου χάρη στα νιτρικά άλατα που περιέχει. Τα οφέλη του χυμού, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ισχυρά όταν συνδυάζονται με την ήπια σωματική άσκηση, ένα ακόμη γνωστό μέτρο αντιγήρανσης.
Στο πλαίσιο της σχετικής δοκιμής, ζητήθηκε από 26 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 55 ετών και άνω (οι συμμετέχοντες δεν γυμνάζονταν συστηματικά, είχαν υπέρταση και λάμβαναν αντιυπερτασικά φάρμακα) να γυμνάζονται τρεις φορές την εβδομάδα, για συνολικό διάστημα έξι εβδομάδων. Η προπόνησή τους περιλάμβανε έναν 50λεπτό περίπατο σε διάδρομ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας