Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι πρέπει να τρως για να έχεις «καθαρό» μυαλό και καλύτερη συγκέντρωση



Οι πνευματικές μας επιδόσεις επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, όπως η διάρκεια του ύπνου μας, το στρες που μπορεί να αντιμετωπίζουμε ή ακόμη και η γενικότερη κατάσταση της υγείας μας. Δύο από τις συχνότερες αιτίες είναι η κακή διατροφή και οι ελλείψεις θρεπτικών συστατικών που αυτή προκαλεί.

Αν τελευταία βλέπεις τις πνευματικές σου δυνάμεις να σε εγκαταλείπουν, ξεχνάς συχνά και δεν μπορείς να αποδώσεις στη δουλειά σου, δες τι μπορεί να φταίει στη διατροφή σου και πώς μπορείς να το αλλάξεις.

Κακή διατροφή
Το πρόβλημα: Ο εγκέφαλος δουλεύει σκληρά 24 ώρες το 24ωρο ακόμη κι όταν κοιμόμαστε. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται συνεχώς «καύσιμο», δηλαδή ενέργεια από τη διατροφή. Το «καύσιμο» αυτό πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ποιοτικό ώστε οι επιδόσεις σου να είναι αντίστοιχα ικανοποιητικές.
Θρεπτικές τροφές πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά είναι ωφέλιμες και προστατεύουν από το λεγόμενο οξειδωτικό στρες –το οποίο προκαλεί βλάβες στα κύτταρα. Από την άλλη, ιδιαίτερα αρνητική είναι η επιβάρυνση από τη ζάχαρη και τους λοιπούς επεξεργασμένους υδατάνθρακες (π.χ. λευκό ψωμί, λευκά ζυμαρικά).
Η λύση: Μια «αντιφλεγμονώδης» διατροφή μπορεί να ανατρέψει την κατάσταση και να σου χαρίσει την πνευματική διαύγεια που επιθυμείς. Απόφυγε τους «κακούς» λευκούς υδατάνθρακες και τα κακής ποιότητας επεξεργασμένα τρόφιμα γενικώς και προτίμησε αγνά φρέσκα προϊόντα, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και το ψάρι. Τροφές ιδιαίτερα πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι τα μούρα, η μαύρη σοκολάτα και η αγκινάρα.

Διατροφικές ελλείψεις
Το πρόβλημα: Ιδιαίτερη σημασία για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος έχουν οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β –Β1 (θειαμίνη), Β3 (νιασίνη), Β6, Β9 (φυλλικό οξύ) και Β12. Η έλλειψή τους οδηγεί συχνά στη σύγχυση και στα προβλήματα μνήμης.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, οι φλεγμονές ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την έκπτωση των πνευματικών σου επιδόσεων. Ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση έχει η βιταμίνη C, η οποία μάλιστα «συνεργάζεται» με τις βιταμίνες Β για την παραγωγή χημικών ουσιών που διευκολύνουν την επικοινωνία μεταξύ των νευρικών κυττάρων.
Η λύση: Δες εδώ αναλυτικά σε ποιες τροφές θα βρεις καθεμιά από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Τη βιταμίνη C θα τη βρεις σε σημαντική ποσότητα στα εσπεριδοειδή, στο μπρόκολο, στις πιπεριές, στα λαχανάκια Βρυξελλών και στο ακτινίδιο.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

7 παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Παρόλο που η λήψη τους από ανθρώπους που δεν έχουν άλλα προβλήματα υγείας θεωρείται γενικά ασφαλής, τα αντικαταθλιπτικά μπορεί να έχουν ενοχλητικές παρενέργειες. Οι περισσότερες από αυτές, ωστόσο, είναι παροδικές.
Από την πρόσληψη βάρους μέχρι τις διαταραχές του ύπνου, οι παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών αποτελούν συχνά το λόγο που ορισμένοι ασθενείς δεν ξεκινούν ή διακόπτουν την θεραπεία τους. Δείτε ποιες είναι αυτές και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν.
1. Σωματικά συμπτώματα. Στην αρχή της θεραπείας με αντικαταθλιπτικά, μπορεί να υπάρξουν ανεπιθύμητες ενέργειες στο σώμα, όπως πονοκέφαλος, πόνος στις αρθρώσεις, μυϊκοί πόνοι, ναυτία, δερματικά εξανθήματα ή διάρροια. Αυτά τα συμπτώματα είναι συνήθως ήπια και παροδικά. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Clinical Therapeutics εξέτασε πάνω από 40.000 ανθρώπους που είχαν πρόσφατα ξεκινήσει αντικαταθλιπτική θεραπεία και διαπίστωσε ότι οι πιο συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν η κεφαλαλγία και η ναυτία. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αν…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας