Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Zάχαρη και μέλι: Ποιες οι επιπτώσεις τους στην υγεία



Η ζάχαρη οποιουδήποτε είδους, είτε είναι περισσότερο είτε λιγότερο εκλεπτυσμένη, δεν συμβάλει στην βελτίωση της υγείας σας, παρόλο που πολλοί παρασκευαστές τροφίμων υποστηρίζουν το αντίθετο.

Αν θέλετε να συμπεριλάβετε ένα τμήμα της γλυκύτητάς της σε μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή, μπορείτε να χρησιμοποιείτε περιστασιακά μικρές ποσότητες από μέλι ή σακχαρόζη χωρίς να επηρεάσετε αρνητικά την υγεία σας.

Διατροφική Αξία
Ο αριθμός των θερμίδων που βρίσκονται τόσο στο μέλι όσο και στην επιτραπέζια ζάχαρη είναι παρόμοιος, αλλά η ζάχαρη είναι ελαφρά πιο πυκνή. Μια κουταλιά της σούπας ζάχαρη έχει 49 θερμίδες και 12,6 γραμμάρια υδατανθράκων, ενώ η ίδια ποσότητα μελιού έχει 64 θερμίδες και 17,3 γραμμάρια υδατανθράκων. Εάν καταναλώσετε μόνο ένα κουταλάκι του γλυκού ή λιγότερο καθενός από τα δύο αυτά γλυκαντικά, η διαφορά δεν είναι σημαντική, αλλά αν τρώτε μεγαλύτερες ποσότητες, η επιλογή του μελιού θα μπορούσε να σας προσθέσει περισσότερες θερμίδες και υψηλότερη πρόσληψη υδατανθράκων. Παρά το γεγονός ότι το μέλι περιέχει μικρές ποσότητες μετάλλων, που «απογυμνώνονται» σχεδόν ολοκληρωτικά κατά τη διαδικασία επεξεργασίας της κανονικής ζάχαρης, τα ποσά τους είναι πολύ μικρά για να σας βοηθήσουν να καλύψετε τις καθημερινές διατροφικές σας ανάγκες.

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου
Η επιτραπέζια ζάχαρη παρασκευάζεται από σακχαρόζη, ένα σάκχαρο που αποτελείται από ένα μόριο φρουκτόζης που συνδέεται με ένα μόριο γλυκόζης. Το μέλι περιέχει κάποια σακχαρόζη, αλλά έχει επίσης ένα πολύ υψηλό ποσοστό ελεύθερης φρουκτόζης, σε σύγκριση με το περιεχόμενο της γλυκόζης του. Μια υψηλή πρόσληψη φρουκτόζης από τροφές όπως το μέλι, μπορεί να προκαλέσει σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, σε κάποιους ανθρώπους, σύμφωνα με μελέτη του 2006. Η επιτραπέζια ζάχαρη και το σιρόπι σφενδάμου είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν φούσκωμα, κοιλιακό πόνο και διάρροια σε άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Επίπεδα σακχάρου στο αίμα
Με την εξαίρεση των τεχνητών γλυκαντικών ουσιών, όπως η σουκραλόζη, η στέβια και η ασπαρτάμη, όλα τα σάκχαρα μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Τα σάκχαρα όπως το μέλι και η ζάχαρη είναι εύπεπτα και απορροφώνται στο αίμα. Τρώγοντας ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη ή μέλι δεν είναι πιθανό να ταρακουνηθούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, αλλά τρώγοντας μεγαλύτερες ποσότητες μπορεί να ανεβούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας, ειδικά αν έχετε προδιαβήτη ή διαβήτη. Για να προσδιορίσετε πώς αντιδρά το σώμα σας σε ζάχαρη ή μέλι, χρησιμοποιήστε έναν μετρητή γλυκόζης και παρακολουθήστε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας δύο ώρες μετά το φαγητό. Τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα που είναι μεγαλύτερα από 180 mg/dl δείχνουν ξεκάθαρα ότι το σώμα σας δεν αποδίδει τόσο καλά με την ποσότητα ζάχαρης που κατανάλωσε.

Με μέτρο
Εάν ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή, που περιλαμβάνει άφθονα λαχανικά και φρούτα, μπορείτε να επιτρέψετε στον εαυτό σας μέτριες ποσότητες ζάχαρης κάποιες φορές. Είτε θέλετε να απολαύσετε λίγο μέλι στο πράσινο τσάι σας, είτε θέλετε να γλυκάνετε τη σκούρα σοκολάτα με λίγη ζάχαρη, είτε να ψήσετε σπιτικά μπισκότα με μέλι ή ζάχαρη, κρατήστε τις ποσότητες χαμηλά. Εάν έχετε διαβήτη και προσπαθείτε να χάσετε βάρος, περιορίστε την πρόσληψη σακχάρων για πολύ ειδικές περιπτώσεις, ώστε να διατηρείτε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας σε φυσιολογικά επίπεδα και να καταφέρετε να φτάσετε στο επιθυμητό βάρος πιο εύκολα.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

7 παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Παρόλο που η λήψη τους από ανθρώπους που δεν έχουν άλλα προβλήματα υγείας θεωρείται γενικά ασφαλής, τα αντικαταθλιπτικά μπορεί να έχουν ενοχλητικές παρενέργειες. Οι περισσότερες από αυτές, ωστόσο, είναι παροδικές.
Από την πρόσληψη βάρους μέχρι τις διαταραχές του ύπνου, οι παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών αποτελούν συχνά το λόγο που ορισμένοι ασθενείς δεν ξεκινούν ή διακόπτουν την θεραπεία τους. Δείτε ποιες είναι αυτές και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν.
1. Σωματικά συμπτώματα. Στην αρχή της θεραπείας με αντικαταθλιπτικά, μπορεί να υπάρξουν ανεπιθύμητες ενέργειες στο σώμα, όπως πονοκέφαλος, πόνος στις αρθρώσεις, μυϊκοί πόνοι, ναυτία, δερματικά εξανθήματα ή διάρροια. Αυτά τα συμπτώματα είναι συνήθως ήπια και παροδικά. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Clinical Therapeutics εξέτασε πάνω από 40.000 ανθρώπους που είχαν πρόσφατα ξεκινήσει αντικαταθλιπτική θεραπεία και διαπίστωσε ότι οι πιο συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν η κεφαλαλγία και η ναυτία. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αν…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας