Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σταθερό ωράριο ύπνου: Ποια είναι τα οφέλη του


Ο καλός ύπνος είναι πολύτιμος όχι μόνο για την υγεία σας αλλά και για την εξέλιξή σας και την επίτευξη των στόχων σας.

Για να επωφεληθεί όμως κάποιος από τον ύπνο, πρέπει να ακολουθεί μία συγκεκριμένη ρουτίνα.
Σύμφωνα με μελέτη του Νοσοκομείου «Brigham and Womens Hospital», οι άνθρωποι που κοιμούνται την ίδια ώρα κάθε βράδυ είναι πιο υγιείς και πιο επιτυχημένοι σε ό,τι κάνουν.
Οι επιστήμονες, παρακολούθησαν τα μοντέλα ύπνου 61 προπτυχιακών φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Harvard για 30 ημέρες.
Διαπίστωσαν ότι οι φοιτητές που ακολουθούσαν πιστά μια ρουτίνα ύπνου είχαν καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις συγκριτικά με συμφοιτητές τους, οι οποίοι είχαν ακανόνιστα ωράρια ύπνου.

Οι ερευνητές εξηγούν ότι η ασυνέπεια στα ωράρια ύπνου κάνει τον οργανισμό να εκκρίνει με ακανόνιστο ρυθμό μελατονίνη (η ορμόνη του ύπνου), με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Οι φοιτητές που ξάπλωναν στο κρεβάτι διαφορετικές ώρες κάθε βράδυ έτειναν να απελευθερώνουν μελατονίνη 2,6 ώρες αργότερα σε σχέση με τους συνομηλίκους τους που ξάπλωναν την ίδια ώρα καθημερινά.
Τα παραπάνω ευρήματα υποδεικνύουν ότι δεν αρκεί μόνο η ικανοποιητική διάρκεια του ύπνου, αλλά και η ρουτίνα.
«Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το σταθερό πρόγραμμα ύπνου είναι εξίσου σημαντικό με τον αριθμό των ωρών που κοιμάται κανείς», δήλωσε ο Δρ. Andrew JK Phillips από το Τμήμα Ύπνου και Διαταραχών Κιρκάδιου Ρυθμού στο Νοσοκομείο «Brigham and Womens Hospital» και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Scientific Reports»


Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογίες που έχεις μεγαλώσει αρκετά για να ακούς

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά
Λες ψέματα; Ψάχνεις δικαιολογίες τύπου «έχω δέκατα», «πονάει η κοιλιά μου», «ένα μεγάλο ρακούν έκρυψε το τηλέφωνό μου» για να μη βγεις για ποτό; Τότε μη συνεχίζεις να διαβάζεις. Αυτό το κείμενο γράφτηκε για όλες εκείνες που βαρέθηκαν να ακούν δικαιολογίες, που ζητούν εξηγήσεις στα ίσα (όπως ακριβώς τις δίνουν) και που έχουν τραγουδήσει το «Ψεύτικα» της Αννούλας παραπάνω από 250 φορές στη ζωή τους.
Πάμε να δούμε παρέα τις πέντε πιο δημοφιλείς δικαιολογίες που μεγάλωσες αρκετά (και βαρέθηκες πια) να ακούς.
Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε Το ακούς παντού. Το ακούς στο γραφείο, το ακούς στο αμάξι, το ακούς στο σπίτι, το ακούς από το κινητό, το ακούς δίπλα σου, μπροστά σου, γενικά ΤΟ ΑΚΟΥΣ. «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που δεν σε κοινοποίησα στο μέιλ που έστειλα στον διευθυντή και έλεγα ότι εσύ έχασες την ημερομηνία παράδοσης», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγα τρεις μέρες σερί για μπάλα με τα παιδιά», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγαμε με τη Μαρία στο θέατρο κ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

ΜΙΣΟΦΩΝΙΑ - Όταν συγκεκριμένοι ήχοι μας τρελλαίνουν!