Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποιες είναι οι 7 κορυφαίες τροφές για τον εγκέφαλο



Ο εγκέφαλος είναι ένα από τα πιο σημαντικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και απαιτεί πολλή ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, προκειμένου η λειτουργία του να είναι εύρυθμη.

Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι οι 7 κορυφαίες τροφές για τον εγκέφαλό σας, που μπορούν να σας βοηθήσουν να τον κρατήσετε υγιή και σε εγρήγορση.

Ξηροί καρποί
Η βιταμίνη Ε είναι μία από τις σημαντικότερες θρεπτικές ουσίες που απαιτούνται από τον εγκέφαλο, δεδομένου ότι τον προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες που συνδέονται με την απώλεια μνήμης και το γήρας και μπορεί να καθυστερήσει την εξέλιξη της νόσου του Αλτσχάιμερ. Οι ξηροί καρποί δεν είναι απλώς καλές πηγές της βιταμίνης Ε, αλλά έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο που σχετίζεται με την απώλεια μνήμης που έρχεται με την ηλικία.

Ψάρια
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι σημαντικά θρεπτικά συστατικά που διαχειρίζονται το οξειδωτικό στρες στα ηλικιωμένα άτομα με ήπια γνωστική εξασθένηση. Τα ψάρια και τα ιχθυέλαια είναι πλούσιες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Αυτά τα λαχανικά είναι γεμάτα με μαγνήσιο και φυλλικό οξύ. Η επάρκεια του φυλλικού οξέος σάς διατηρεί σε εγρήγορση και βελτιώνει τη μνήμη και την προσοχή σας. Βοηθά στη μείωση των επιπέδων στο αίμα της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος που είναι γνωστό ότι προκαλεί βλάβη των κυττάρων του εγκεφάλου. Επίσης, περιέχουν μαγνήσιο που καθυστερεί την απώλεια μνήμης που προκαλεί η ηλικία.

Μούρα
Είναι πολλές οι μελέτες που δείχνουν πως τα φλαβονοειδή στα μούρα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για τη νόσο του Πάρκινσον, λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων τους. Τα μούρα βοηθούν, επίσης, στην προστασία του εγκεφάλου από το οξειδωτικό στρες και μπορούν να μειώσουν τις επιπτώσεις των συμπτωμάτων που σχετίζονται με την ηλικια, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ και η άνοια.

Δημητριακά ολικής αλέσεως
Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το αλεύρι βρώμης ή το καστανό ρύζι είναι πλούσια σε πηγές διαιτητικών ινών, που μειώνουν την φλεγμονή, το οξειδωτικό στρες και άλλους αγγειακούς παράγοντες κινδύνου, όπως η υψηλή πίεση του αίματος, που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον εγκέφαλο.

Μαύρη σοκολάτα
Η μαύρη σοκολάτα έχει μεγάλες αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Περιέχει, επίσης, διάφορα φυσικά διεγερτικά, συμπεριλαμβανομένης της καφεΐνης, που ενισχύουν την εστίαση και συγκέντρωση και διεγείρουν την παραγωγή των ενδορφινών, οι οποίες βοηθούν στην βελτίωση της διάθεσης. Ομως, εκτός από τα παραπάνω οφέλη, έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες (αν και πάντα αισθητά λιγότερες απ’ όσες έχει η κανονική σοκολάτα), γι’ αυτό πρέπει πάντα να διατηρείται το μέτρο στην κατανάλωσή της.

Ελαια
Το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, τα ιχθυέλαια, το λινέλαιο κ.λπ., περιλαμβάνουν τα υγιή για την καρδιά μονοακόρεστα ωμέγα-3 και ωμέγα-9 λιπαρά οξέα. Αυτά τα λιπαρά οξέα και οι πολυφαινόλες βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής στις αρθρώσεις και τα κύτταρά μας. Τα έλαια είναι επίσης μια πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, η οποία προστατεύει τους νευρώνες και τα νευρικά κύτταρα.

Συμπεριλάβετε αυτές τις τροφές στη διατροφή σας για να κάνετε το μυαλό σας νεότερο και ικανό να πολεμήσει εναντίον διαφόρων ασθενειών και για να σας βοηθήσουν να έχετε καλύτερη εστίαση και συγκέντρωση.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας

7 παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Παρόλο που η λήψη τους από ανθρώπους που δεν έχουν άλλα προβλήματα υγείας θεωρείται γενικά ασφαλής, τα αντικαταθλιπτικά μπορεί να έχουν ενοχλητικές παρενέργειες. Οι περισσότερες από αυτές, ωστόσο, είναι παροδικές.
Από την πρόσληψη βάρους μέχρι τις διαταραχές του ύπνου, οι παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών αποτελούν συχνά το λόγο που ορισμένοι ασθενείς δεν ξεκινούν ή διακόπτουν την θεραπεία τους. Δείτε ποιες είναι αυτές και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν.
1. Σωματικά συμπτώματα. Στην αρχή της θεραπείας με αντικαταθλιπτικά, μπορεί να υπάρξουν ανεπιθύμητες ενέργειες στο σώμα, όπως πονοκέφαλος, πόνος στις αρθρώσεις, μυϊκοί πόνοι, ναυτία, δερματικά εξανθήματα ή διάρροια. Αυτά τα συμπτώματα είναι συνήθως ήπια και παροδικά. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Clinical Therapeutics εξέτασε πάνω από 40.000 ανθρώπους που είχαν πρόσφατα ξεκινήσει αντικαταθλιπτική θεραπεία και διαπίστωσε ότι οι πιο συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν η κεφαλαλγία και η ναυτία. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αν…