Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποιες είναι οι 7 κορυφαίες τροφές για τον εγκέφαλο



Ο εγκέφαλος είναι ένα από τα πιο σημαντικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και απαιτεί πολλή ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, προκειμένου η λειτουργία του να είναι εύρυθμη.

Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι οι 7 κορυφαίες τροφές για τον εγκέφαλό σας, που μπορούν να σας βοηθήσουν να τον κρατήσετε υγιή και σε εγρήγορση.

Ξηροί καρποί
Η βιταμίνη Ε είναι μία από τις σημαντικότερες θρεπτικές ουσίες που απαιτούνται από τον εγκέφαλο, δεδομένου ότι τον προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες που συνδέονται με την απώλεια μνήμης και το γήρας και μπορεί να καθυστερήσει την εξέλιξη της νόσου του Αλτσχάιμερ. Οι ξηροί καρποί δεν είναι απλώς καλές πηγές της βιταμίνης Ε, αλλά έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο που σχετίζεται με την απώλεια μνήμης που έρχεται με την ηλικία.

Ψάρια
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι σημαντικά θρεπτικά συστατικά που διαχειρίζονται το οξειδωτικό στρες στα ηλικιωμένα άτομα με ήπια γνωστική εξασθένηση. Τα ψάρια και τα ιχθυέλαια είναι πλούσιες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Αυτά τα λαχανικά είναι γεμάτα με μαγνήσιο και φυλλικό οξύ. Η επάρκεια του φυλλικού οξέος σάς διατηρεί σε εγρήγορση και βελτιώνει τη μνήμη και την προσοχή σας. Βοηθά στη μείωση των επιπέδων στο αίμα της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος που είναι γνωστό ότι προκαλεί βλάβη των κυττάρων του εγκεφάλου. Επίσης, περιέχουν μαγνήσιο που καθυστερεί την απώλεια μνήμης που προκαλεί η ηλικία.

Μούρα
Είναι πολλές οι μελέτες που δείχνουν πως τα φλαβονοειδή στα μούρα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για τη νόσο του Πάρκινσον, λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων τους. Τα μούρα βοηθούν, επίσης, στην προστασία του εγκεφάλου από το οξειδωτικό στρες και μπορούν να μειώσουν τις επιπτώσεις των συμπτωμάτων που σχετίζονται με την ηλικια, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ και η άνοια.

Δημητριακά ολικής αλέσεως
Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το αλεύρι βρώμης ή το καστανό ρύζι είναι πλούσια σε πηγές διαιτητικών ινών, που μειώνουν την φλεγμονή, το οξειδωτικό στρες και άλλους αγγειακούς παράγοντες κινδύνου, όπως η υψηλή πίεση του αίματος, που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον εγκέφαλο.

Μαύρη σοκολάτα
Η μαύρη σοκολάτα έχει μεγάλες αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Περιέχει, επίσης, διάφορα φυσικά διεγερτικά, συμπεριλαμβανομένης της καφεΐνης, που ενισχύουν την εστίαση και συγκέντρωση και διεγείρουν την παραγωγή των ενδορφινών, οι οποίες βοηθούν στην βελτίωση της διάθεσης. Ομως, εκτός από τα παραπάνω οφέλη, έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες (αν και πάντα αισθητά λιγότερες απ’ όσες έχει η κανονική σοκολάτα), γι’ αυτό πρέπει πάντα να διατηρείται το μέτρο στην κατανάλωσή της.

Ελαια
Το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, τα ιχθυέλαια, το λινέλαιο κ.λπ., περιλαμβάνουν τα υγιή για την καρδιά μονοακόρεστα ωμέγα-3 και ωμέγα-9 λιπαρά οξέα. Αυτά τα λιπαρά οξέα και οι πολυφαινόλες βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής στις αρθρώσεις και τα κύτταρά μας. Τα έλαια είναι επίσης μια πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, η οποία προστατεύει τους νευρώνες και τα νευρικά κύτταρα.

Συμπεριλάβετε αυτές τις τροφές στη διατροφή σας για να κάνετε το μυαλό σας νεότερο και ικανό να πολεμήσει εναντίον διαφόρων ασθενειών και για να σας βοηθήσουν να έχετε καλύτερη εστίαση και συγκέντρωση.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…