Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι καλύτερες και οι χειρότερες τροφές για το συκώτι



Το συκώτι είναι το «κέντρο αποτοξίνωσης» του ανθρώπινου οργανισμού, καθώς είναι υπεύθυνο για την απομάκρυνση επικίνδυνων ουσιών, όπως το αλκοόλ και οι διάφοροι ρύποι. Παράλληλα, αποτελεί και αποθηκευτικό μέσο για βιταμίνες και μέταλλα.

Για να λειτουργεί σωστά το συκώτι χρειάζεται ορισμένα θρεπτικά συστατικά, τα οποία φυσικά τα παίρνουμε μέσω της διατροφής μας. Από την άλλη, οι κακές διατροφικές επιλογές μπορεί να το βλάψουν.
Δείτε ποιες τροφές προτείνουν οι ειδικοί να τρώμε και ποιες να αποφεύγουμε.

1. Βρόμη: ΝΑΙ
Οι φυτικές ίνες είναι ωφέλιμες για το συκώτι. Βρίσκονται σε μεγάλη περιεκτικότητα σε προϊόντα ολικής άλεσης, όπως η βρόμη.

2. Τηγανητά: ΟΧΙ
Τα τηγανητά φαγητά είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία εμποδίζουν το συκώτι να λειτουργήσει σωστά. Η συστηματική και μεγάλη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών οδηγεί στη φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της συμβάλλει στην πρόκληση βλαβών στο συκώτι (κίρρωση).

3. Μπρόκολο: ΝΑΙ
Μελέτες δείχνουν ότι το θρεπτικό μπρόκολο προστατεύει από τη μη αλκοολική λιπώδη νόσο. Προτιμήστε το μαγειρεμένο στον ατμό αντί για βραστό, καθώς έτσι δεν καταστρέφονται τα θρεπτικά συστατικά του.

4. Γλυκά: ΟΧΙ
Η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης βλάπτει το συκώτι κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο όργανο είναι επιφορτισμένο με τη μετατροπή της ζάχαρης σε λίπος. Έτσι, η αυξημένη κατανάλωση γλυκών, ζαχαρωτών ή πρόσθετης ζάχαρης οδηγεί στην υπερβολική παραγωγή λίπους και την επακόλουθη συσσώρευσή του, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στη λιπώδη νόσο.

5. Αμύγδαλα: ΝΑΙ
Οι ξηροί καρποί γενικότερα και τα αμύγδαλα ειδικότερα παρέχουν σημαντική ποσότητα βιταμίνης Ε, η οποία σύμφωνα με έρευνες αποτρέπει τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι και επομένως μειώνει τον κίνδυνο λιπώδους νόσου.

6. Παστά: ΟΧΙ
Ο οργανισμός μας χρειάζεται το αλάτι αλλά σε πολύ μικρές ποσότητες. Οι τροφές που το περιέχουν σε μεγάλες ποσότητες, όπως τα παστά, πρέπει λοιπόν να αποφεύγονται. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού συμβάλλει στην ίνωση, μια πρώιμη βλάβη στο συκώτι που αργότερα μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι σοβαρότερο.

7. Σπανάκι: ΝΑΙ
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το δυναμωτικό αλκοόλ, είναι πλούσια σε γλουταθειόνη, μια ουσία που βοηθά το συκώτι να λειτουργεί καλύτερα.

8. Μύρτιλο: ΝΑΙ
Όλα τα μούρα, όπως το μύρτιλο, το βατόμουρο, το κράνμπερι και η φράουλα, παρέχουν πολυφαινόλες, μια κατηγορία αντιοξειδωτικών ουσιών που προστατεύουν από τη μη αλκοολική λιπώδη νόσο.

Άλλα διατροφικά tips
- Χρησιμοποιήστε στο μαγείρεμα βότανα και αλκοόλ, αφού θα δώσουν γεύση στο φαγητό χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε πολύ αλάτι και επίσης παρέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες.
- Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ, καθώς η συστηματική και μεγάλη κατανάλωση προκαλεί σοβαρές βλάβες στο συκώτι, όπως η κίρρωση.
- Απολαύστε άφοβα καφέ και πράσινο τσάι μέσα στην ημέρα. Ο καφές προστατεύει το συκώτι από τις αρνητικές επιδράσεις του αλκοόλ και της κακής διατροφής, ενώ το τσάι, χάρη στις κατεχίνες που περιέχει, έχει αντικαρκινική δράση για το συκώτι και άλλα όργανα.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας

Η Ψυχική υγεία του ανθρώπου ξεκινά από την κοιλιά της μητέρας του

Της Sandra Franzia, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το έμβρυο αποτελεί αντικείμενο συνεχών ελέγχων, συζητήσεων, γύρω σπό τη σωματική του ανάπτυξη και υγεία. Η μέλλουσα μητέρα επισκέπτεται ειδικούς, δέχεται συμβουλές, προσέχει τη διατροφή της, προσπαθεί να κόψει βλαβερές συνήθειες και να αποκτήσει καινούργιες ωφέλιμες, ώστε το παιδί που θα φέρει στον κόσμο να είναι γερό και υγιές.
Αλλά, σε ό,τι αφορά την ψυχική του υγεία και εξέλιξη, οι περισσότεροι γονείς δείχνουν να μην προβληματίζονται και να μην έχουν καν επίγνωση της ύπαρξης τους πριν από τη στιγμή του τοκετού. Συνήθως περιμένουν τη γέννηση του παιδιού για να σχετισθούν μαζί του και να αντιμετωπίσουν τις ψυχικές του ανάγκες.
Στη μήτρα, μαζί με τη σωματική ωρίμανση του εμβρύου, εξελίσσεται και η ψυχική. Δεν πρέπει να θεωρείται η στιγμή της γέννησης σαν μια αρχή EX NOVO της ψυχικής ζωής του παιδιού, έτσι όπως δε σηματοδοτεί ούτε την πλήρη νευρική του ωρίμανση. Ο τοκετός είναι μόνο η στιγμή της αναγκαίας …