Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελλείψεις θρεπτικών συστατικών: Πώς να τις αντιμετωπίσετε



Ποιες είναι οι πιο κοινές ελλείψεις σε θρεπτικές ουσίες που εμφανίζονται και με ποιους… νόστιμους τρόπους θα τις αναπληρώσουμε;

Δεν είναι πάντα εύκολο να ακολουθούμε πιστά μια ισορροπημένη διατροφή. Το πρόβλημα, όμως, αρχίζει να γίνεται σοβαρό όταν παραμελούμε την διατροφή μας επανειλημμένα, και στηριζόμαστε σε εύκολες και ανθυγιεινές λύσεις. Είναι πολύ εύκολο να δούμε ότι μας λείπουν κάποια θρεπτικά συστατικά.
Ποιες είναι, λοιπόν, οι πιο συνηθισμένες ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά που μπορούν να εμφανιστούν, και πώς θα καταφέρουμε να τις αντιστρέψουμε, και να αρχίσουμε πάλι να προσέχουμε την διατροφή μας;

Μαγνήσιο
Αυτό το μέταλλο παίζει ρόλο σε περισσότερες από 300 λειτουργίες του ανθρώπινου σώματος. Συνεπώς, η έλλειψή του μπορεί να έχει αρκετά κακές συνέπειες, ειδικά για τους μύες και τα οστά. Μερικά συμπτώματα έλλειψης μαγνησίου είναι οι μυϊκοί σπασμοί, οι κράμπες, αλλά και η αυξημένη αρτηριακή πίεση, το άγχος και η κατάθλιψη. Αν καταναλώνετε πολύ καφέ και ζάχαρη, τα αποθέματα μαγνησίου σας ξοδεύονται πιο γρήγορα. Για να το αναπληρώσετε, βάλτε στην διατροφή σας φασόλια, ξηρούς καρπούς και σπόρους, όπως και πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Ψευδάργυρος
Όπως και το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για εκατοντάδες λειτουργίες του οργανισμού, και επηρεάζεται πολύ έντονα από το στρες. Όταν είμαστε ιδιαίτερα αγχωμένοι, τα επίπεδα ψευδαργύρου στον οργανισμό πέφτουν, προκαλώντας συμπτώματα όπως καταθλιπτικές τάσεις, σπάσιμο των νυχιών, δυσκολία στην συγκέντρωση, αλλά και πιο συχνά κρυολογήματα. Καθώς ο οργανισμός μας δεν αποθηκεύει τον ψευδάργυρο, πρέπει να καταναλώνουμε τακτικά τροφές που τον περιέχουν, όπως το σπανάκι, η κινόα, τα στρείδια, οι κολοκυθόσποροι και οι γαρίδες.

Ασβέστιο
Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την καλή υγεία των οστών μας, καθώς σε αυτά βρίσκεται το 99% του μετάλλου μέσα στον οργανισμό μας. Το υπόλοιπο 1%, όμως, είναι κι αυτό πολύ σημαντικό, καθώς παίζει μεγάλο ρόλο στην λειτουργία των νεύρων και στην πήξη του αίματος. Η καλύτερη πηγή ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά μπορούμε να το βρούμε και σε φυτικές τροφές, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το σουσάμι, το τόφου και τα μαύρα φασόλια.

Σίδηρος
Η αναιμία λόγω έλλειψης σιδήρου είναι από τις πιο γνωστές και συνηθισμένες μορφές έλλειψης κάποιου θρεπτικού συστατικού. Μερικά από τα συμπτώματά της είναι η αίσθηση ότι κρυώνουμε και η ευερεθιστότητα. Ο σίδηρος υπάρχει σε ζωικές και φυτικές τροφές. Αν ακολουθείτε χορτοφαγική διατροφή, οι καλύτερες πηγές φυτικού σιδήρου είναι η κινόα, οι κολοκυθόσποροι και οι φακές.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας

Η Ψυχική υγεία του ανθρώπου ξεκινά από την κοιλιά της μητέρας του

Της Sandra Franzia, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το έμβρυο αποτελεί αντικείμενο συνεχών ελέγχων, συζητήσεων, γύρω σπό τη σωματική του ανάπτυξη και υγεία. Η μέλλουσα μητέρα επισκέπτεται ειδικούς, δέχεται συμβουλές, προσέχει τη διατροφή της, προσπαθεί να κόψει βλαβερές συνήθειες και να αποκτήσει καινούργιες ωφέλιμες, ώστε το παιδί που θα φέρει στον κόσμο να είναι γερό και υγιές.
Αλλά, σε ό,τι αφορά την ψυχική του υγεία και εξέλιξη, οι περισσότεροι γονείς δείχνουν να μην προβληματίζονται και να μην έχουν καν επίγνωση της ύπαρξης τους πριν από τη στιγμή του τοκετού. Συνήθως περιμένουν τη γέννηση του παιδιού για να σχετισθούν μαζί του και να αντιμετωπίσουν τις ψυχικές του ανάγκες.
Στη μήτρα, μαζί με τη σωματική ωρίμανση του εμβρύου, εξελίσσεται και η ψυχική. Δεν πρέπει να θεωρείται η στιγμή της γέννησης σαν μια αρχή EX NOVO της ψυχικής ζωής του παιδιού, έτσι όπως δε σηματοδοτεί ούτε την πλήρη νευρική του ωρίμανση. Ο τοκετός είναι μόνο η στιγμή της αναγκαίας …