Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το ελαιόλαδο ξεκλειδώνει τα μυστικά του καρκίνου στον εγκέφαλο


 Το ελαιόλαδο είναι μια κλασική υπερτροφή πλούσια σε ωφέλιμες αντιοξειδωτικές ουσίες και καλά λιπαρά. Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μεσογειακής διατροφής και θα μπορούσαμε εύκολα να το χαρακτηρίσουμε δώρο της φύσης.

Πέρα από την ήδη γνωστή προληπτική του δράση απέναντι στην καρδιοπάθεια, ο «υγρός χρυσός» φαίνεται πως παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και την εξέλιξη του καρκίνου στον εγκέφαλο.

Σύμφωνα με νέα μελέτη ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου στη Σκωτία, το ελαϊκό οξύ, το βασικό συστατικό του ελαιόλαδου, δρα προληπτικά ενάντια στον καρκίνο του εγκεφάλου.

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of Molecular Biology, υποδεικνύει ότι το ελαϊκό οξύ αποτρέπει την πρωτεΐνη MSI2 των κυττάρων να μπλοκάρει την παραγωγή του miR-7 (microRNA-7), ενός μορίου που βρίσκεται στον εγκεφαλικό ιστό και εμποδίζει την ανάπτυξη καρκινογόνων πρωτεϊνών. Σύμφωνα με παλαιότερες μελέτες, το miR-7 μπορεί να εμποδίσει σε σημαντικό βαθμό την ανάπτυξη του πιο γρήγορα εξελισσόμενου και πιο θανατηφόρου καρκίνου του εγκεφάλου, που ονομάζεται γλοιοβλάστωμα. Υπάρχει επίσης μια θεωρία ότι το ελαϊκό οξύ προωθεί την παραγωγή του miR-7, οδηγώντας έναν υπάρχοντα καρκινικό όγκο σε συρρίκνωση.

Παράλληλα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η ελευρωπαΐνη, μια φαινολική ένωση του ελαιόλαδου, αποτρέπει τα καρκινικά κύτταρα να αποσπαστούν από το γλοιοβλάστωμα, εμποδίζοντας έτσι τις μεταστάσεις.

«Αν και ακόμη δεν είμαστε σε θέση να πούμε ότι το ελαιόλαδο στη διατροφή μπορεί να αποτρέψει τον καρκίνο στον εγκέφαλο, τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι το ελαϊκό οξύ υποστηρίζει την παραγωγή μορίων που καταστέλλουν τον καρκίνο, όπως έδειξαν δοκιμές σε κύτταρα στο εργαστήριο» αναφέρει ο βασικός συντάκτης της μελέτης, Δρ Gracjan Michlewski.

Τα πολλά υποσχόμενα ευρήματα των ερευνητών έρχονται να συμπληρώσουν τα ήδη υπάρχοντα για τα οφέλη του ελαιόλαδου στην εγκεφαλική λειτουργία. Μελέτη του 2015 στην επιθεώρηση JAMA Internal Medicine έδειξε ότι μια διατροφή πλούσια σε ελαιόλαδο βοηθά να διατηρηθεί η νοητική οξύτητα και η μνήμη ακόμη και μετά την ηλικία των 70 ετών.

Το διαβάσαμε στο onmed

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…