Σπανάκι: Θρεπτικά στοιχεία και οφέλη για την υγεία



Όπως προκύπτει από τις μελέτες δειγμάτων του πράσινου φυλλώδους λαχανικού τις οποίες εκπόνησε ομάδα Αμερικανών ειδικών, το σπανάκι είναι πλούσιο σε βήτα-καροτίνη και λουτεΐνη. 
Πρόκειται για αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες αποτρέπουν τη δημιουργία ελευθέρων ριζών και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία των αγγείων.
Παρά το γεγονός ότι η ποσότητα των εν λόγω ουσιών είναι μικρότερη από 0,5% της αναλογικής συνολικής μάζας του σπανακιού, η συνδυασμένη ποσότητα τους είναι αρκετά μεγαλύτερη από εκείνη των περισσότερων φρούτων και λαχανικών.

Επιπλέον, η βήτα-καροτίνη μετατρέπεται σε βιταμίνη Α και συμβάλλει στην καλή υγεία της όρασης, του δέρματος και των μαλλιών, ενώ η λουτεΐνη, που βασικά αποτελεί μια χρωστική ουσία του αμφιβληστροειδούς χιτώνα του ματιού, προστατεύει παράλληλα από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, μια ιδιότυπη οφθαλμική πάθηση.

Τέλος, το σπανάκι είναι πλούσιο και σε φυτικές ίνες.
Τα παραπάνω στοιχεία αξιοποιήθηκαν από το Νational Institute of Standards and Technology, ώστε το γνωστό λαχανικό να ενταχθεί και επίσημα στις ομάδες των θρεπτικών τροφίμων που βοηθούν την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις