Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι θα συμβεί στο σώμα αν κόψεις τελείως το ψωμί



Η υψηλή διατροφική αξία του ψωμιού είναι αδιαμφισβήτητη. Το πόσο επιβαρύνει τον οργανισμό μας εξαρτάται από το αλεύρι που θα χρησιμοποιηθεί και το βαθμό επεξεργασίας του κατά την παραγωγική διαδικασία.

Το ψωμί που παρασκευάζεται από αλεύρι ολικής άλεσης περιέχει σημαντικές ποσότητες βιταμινών και ανόργανων συστατικών. Εχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά, ενώ είναι πλούσιο σε πρωτεϊνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και πηγή σύνθετων υδατανθράκων. Τι θα συμβεί αν κάποιος σταματήσει να τρώει ψωμί; Πόσο μπορεί να αλλάξει το σώμα του αν σταματήσει να λαμβάνει αυτή την τροφή;

1) Το σωματικό βάρος πέφτει: Η μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων οδηγεί σε απώλεια βάρους σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οταν σταματάς να παίρνεις υδατάνθρακες δεν χάνεις λίπος αλλά νερό. Σύμφωνα με τη διαιτολόγο Marie Spano, αρχίζουμε να χρησιμοποιούμε τις «αποθήκες» γλυκογόνου και ακολουθεί απώλεια βάρους.

2) Μείωση στα επίπεδα ενέργειας: Το ψωμί είναι πηγή σιδήρου, μαγνησίου και βιταμινών Β που κρατούν σε υψηλά επίπεδα την ενέργειά μας. Οι υδατάνθρακες λειτουργούν ως πηγή «καυσίμων» για τον οργανισμό και δεν μπορεί να γίνει πλήρης αντικατάστασή τους από άλλες τροφές.
3) Προβλήματα με το πεπτικό σύστημα – Πιθανότητα εμφάνισης δυσκοιλιότητας: Η κατανάλωση φυτικών ινών -που προέρχεται από τα δημητριακά στο ψωμί- βοηθά στο να διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και να λειτουργεί ομαλά το πεπτικό και γαστρεντερολογικό σύστημα.

4) Επηρεάζεται η διάθεση: Οι υδατάνθρακες αυξάνουν τα επίπεδα των νευροδιαβιβαστών σεροτονίνης – της ορμόνης της χαράς- στον εγκέφαλο. Ετσι, η έλλειψή τους μπορεί να επηρεάσει την διάθεσή μας.

5) Μειώνονται οι λιγούρες: Σύμφωνα με έρευνα του American Journal of Clinical Nutrition, η κατανάλωση λευκού ψωμιού μπορεί να αυξήσει την όρεξη. Αντίθετα η κατανάλωση ψωμιού ολικής άλεσης μπορεί να μας κρατάει χορτασμένους για μεγαλύτερο διάστημα σύμφωνα με τον διατροφολόφο Alex Caspero.

6) Aν γυμνάζεσαι, μπορεί να δεις πτώση στην απόδοσή σου: Οι υδατάνθρακες αποτελούν κύρια πηγή ενέργειας όταν γυμνάζεσαι και βοηθούν στο να έχεις αντοχές. Μειώνοντας την πρόσληψη υδατανθράκων, τα επίπεδα ενέργειας πέφτουν και πιθανότατα βλέπεις μείωση της απόδοσης στη γυμναστική.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογίες που έχεις μεγαλώσει αρκετά για να ακούς

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά
Λες ψέματα; Ψάχνεις δικαιολογίες τύπου «έχω δέκατα», «πονάει η κοιλιά μου», «ένα μεγάλο ρακούν έκρυψε το τηλέφωνό μου» για να μη βγεις για ποτό; Τότε μη συνεχίζεις να διαβάζεις. Αυτό το κείμενο γράφτηκε για όλες εκείνες που βαρέθηκαν να ακούν δικαιολογίες, που ζητούν εξηγήσεις στα ίσα (όπως ακριβώς τις δίνουν) και που έχουν τραγουδήσει το «Ψεύτικα» της Αννούλας παραπάνω από 250 φορές στη ζωή τους.
Πάμε να δούμε παρέα τις πέντε πιο δημοφιλείς δικαιολογίες που μεγάλωσες αρκετά (και βαρέθηκες πια) να ακούς.
Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε Το ακούς παντού. Το ακούς στο γραφείο, το ακούς στο αμάξι, το ακούς στο σπίτι, το ακούς από το κινητό, το ακούς δίπλα σου, μπροστά σου, γενικά ΤΟ ΑΚΟΥΣ. «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που δεν σε κοινοποίησα στο μέιλ που έστειλα στον διευθυντή και έλεγα ότι εσύ έχασες την ημερομηνία παράδοσης», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγα τρεις μέρες σερί για μπάλα με τα παιδιά», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγαμε με τη Μαρία στο θέατρο κ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

ΜΙΣΟΦΩΝΙΑ - Όταν συγκεκριμένοι ήχοι μας τρελλαίνουν!