Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οστεοαρθρίτιδα: Το πρώτο σημάδι δεν είναι ο πόνος στις αρθρώσεις!



Η οστεοαρθρίτιδα σε αρχικό στάδιο δεν εκδηλώνεται με τον πόνο στα γόνατα ή στις αρθρώσεις γενικότερα, αποκαλύπτει μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται διαδικτυακά στην επιθεώρηση Arthritis Care & Research.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των ερευνητών, τα άτομα που εκδηλώνουν «τρίξιμο» στα γόνατα αλλά όχι απαραίτητα πόνο είναι πιο πιθανό να έχουν εμφανίσει τις πρώτες αλλοιώσεις που χαρακτηρίζουν την πάθηση.

Από τους συμμετέχοντες που εκδήλωσαν οστεοαρθρίτιδα σε διάστημα ενός έτους από την έναρξη της μελέτης, ποσοστό πάνω από 75% δήλωσαν ότι δεν εκδήλωναν πόνο στα γόνατα, αν και οι εξετάσεις τους υπέδειξαν τις πρώτες ενδείξεις της εκφυλιστικής πάθησης. Αντί για πόνο, οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι τα γόνατά τους έκαναν διάφορους ήχους, όπως τριξίματα ή κρακ όταν έκαναν κάποια κίνηση.

Βάσει των ευρημάτων τους, οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι ήχοι στα γόνατα κατά την κίνηση πρέπει να θεωρούνται «καμπανάκι» για την οστεοαρθρίτιδα.

«Η μελέτη αυτή υποδεικνύει ότι τα άτομα που δηλώνουν ήχους στα γόνατα είναι πιο πιθανό να εκδηλώσουν και πόνο σε διάστημα ενός έτους σε σύγκριση με άτομα που δεν αναφέρουν αυτό το σύμπτωμα» επισημαίνει η Δρ Γκρέις Λο, βασική συντάκτρια της μελέτης και επίκουρη καθηγήτρια στο Κολέγιο Ιατρικής Μπέιλορ των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το Ίδρυμα Αρθρίτιδας των ΗΠΑ, η οστεοαρθρίτιδα είναι η συνηθέστερη χρόνια πάθηση των αρθρώσεων. Εμφανίζεται όταν ο χόνδρος (το μαλακό περίβλημα της άρθρωσης) αρχίζει να φθείρεται ή να πρήζεται. Όσο προχωρά η πάθηση, φθείρεται όλο και περισσότερο ο χόνδρος ή και το υποκείμενο οστό. Στο τελικό στάδιο της οστεοαρθρίτιδας, ο χόνδρος έχει διαλυθεί εντελώς, με αποτέλεσμα τα οστά να τρίβονται μεταξύ τους, προκαλώντας στον πάσχοντα ισχυρούς πόνους.

Οστεοαρθρίτιδα μπορεί να εμφανίσει ο οποιοσδήποτε, ωστόσο το Ίδρυμα αναφέρει πως η πάθηση είναι συχνότερη στα άτομα 65 ετών και άνω. Οι κυριότεροι παράγοντες κινδύνου για την οστεοαρθρίτιδα είναι η προχωρημένη ηλικία, η παχυσαρκία, το ιστορικό τραυματισμού σε άρθρωση, η υπέρχρηση άρθρωσης, η αδυναμία των μυών του μηρού και η κληρονομικότητα.

Αν και δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για την οστεοαρθρίτιδα, υπάρχουν διαθέσιμες θεραπευτικές προσεγγίσεις προς αντιμετώπιση του πόνου.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…