Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβιοτικά: Ποιοι πρέπει να τα αποφεύγουν και γιατί



Τα προβιοτικά είναι ζωντανά μικρόβια που όταν καταναλώνονται σε επαρκή ποσότητα, έχουν οφέλη για την υγεία και για την αντιμετώπιση ορισμένων παθήσεων.

Στην εντερική χλωρίδα του ανθρώπου βρίσκονται πάνω από 400 είδη μικροοργανισμών, ενώ «καλά» μικρόβια υπάρχουν και σε τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το γιαούρτι και το ξινόγαλα.

Τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες γαλακτοκομικών δημιούργησαν τα προβιοτικά προϊόντα, τα οποία εμπλούτισαν με μεγαλύτερο ποσοστό ζωντανών μικροβίων, ώστε να αυξάνεται η ωφελιμότητά τους. Παρότι τα προβιοτικά καταναλώνονται πλέον ευρέως, δεν είναι ωφέλιμα για όλους. Τα «καλά» βακτήρια που εμπεριέχονται στα γιαούρτια και τα ροφήματα μπορεί να είναι επικίνδυνα για άτομα με σοβαρές περιπτώσεις παγκρεατίτιδας.

Ολλανδική μελέτη έδειξε ότι πάνω από τους μισούς πάσχοντες από παγκρεατίτιδα που πήραν προβιοτικά συμπληρώματα για την πρόληψη λοιμώξεων απεβίωσαν συγκριτικά με αυτούς που πήραν εικονικά συμπληρώματα. Οι παρενέργειες των προβιοτικών ήταν μη αναμενόμενες.

Τα προβιοτικά έχουν χρησιμοποιηθεί στη θεραπεία της παγκρεατίτιδας, μια φλεγμονή του παγκρεάτος που προηγείται του καρκίνου που εκδηλώνεται στο όργανο. Η πάθηση εκδηλώνεται και υποχωρεί γρήγορα αλλά μπορεί να προκαλέσει την λειτουργία του ζωτικού οργάνου όταν μείνει αθεράπευτη.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 296 άτομα με ίδιες οξείας μορφής παγκρεατίτιδες. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες και οι μισοί πήραν εικονικό συμπλήρωμα και οι υπόλοιποι ένα μείγμα προβιοτικών.

Ο αριθμός των ατόμων που εκδήλωσαν λοιμώξεις ήταν όμοιος αλλά 24 εθελοντές στην ομάδα των προβιοτικών απεβίωσαν, συγκριτικά με εννέα της ομάδας ελέγχου.
Οι ερευνητές εξηγούν ότι δεν γνωρίζουν πως ακριβώς τα προβιοτικά μπορεί να είναι επιβλαβή αλλά εικάζουν ότι το συμπλήρωμα μπορεί κατά κάποιο τρόπο να ενίσχυσε την απαίτηση για οξυγόνο και να επιδείνωσε την ήδη μειωμένη αιματική ροή.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα προβιοτικά δεν πρέπει να χορηγούνται σε σοβαρά πάσχοντες με οργανική ανεπάρκεια και με σωλήνα σίτισης.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…