Οδηγός για καλό ύπνο



H αϋπνία είναι μια διαταραχή που ταλαιπωρεί εκατομμύρια ανθρώπους, με σοβαρές παράπλευρες επιπτώσεις στην οργανική υγεία τους (συνδέεται με την ανάπτυξη του διαβήτη, του μεταβολικού συνδρόμου, επιπτώσεις στην καρδιά μεταξύ άλλων). Πολλές επιστημονικές έρευνες έχουν κατά καιρούς επιχειρήσει να δώσουν ερμηνεία αλλά και θεραπευτικές διεξόδους στο πρόβλημα. Ο ειδικός στην αντιμετώπισή του, ιατρικός σύμβουλος δρ Chris Winter, έχει αναπτύξει μια μεθοδολογία για τη μη φαρμακευτική αντιμετώπιση του ύπνου που χαρακτηρίζεται από διαταραγμένους κύκλους (ΡΕΜ) και κακή ποιότητα.

Οι συμβουλές του δρα Winter ξεκινούν από τη στοιχειώδη αποφυγή της κατανάλωσης διεγερτικών ουσιών, όπως η καφεΐνη αλλά και το αλκοόλ, κατά τις βραδινές ώρες, καθώς ακόμα και αν -σε σπάνιες περιπτώσεις- δεν παρεμποδίσουν την έλευση του ύπνου επιβαρύνουν την ποιότητά του. Ο καφές ειδικότερα μετά τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες έχει αποδειχθεί ότι διαταράσσει τους κύκλους του ύπνου. Το τελευταίο γεύμα της ημέρας πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις 7 το βράδυ, συμπληρώνει, και μάλιστα ανεξάρτητα από το είδος της τροφής που περιλαμβάνει. Κατά τις βραδινές ώρες πρέπει επίσης να αποφεύγονται όλες οι δραστηριότητες που προκαλούν στρες. Η τελευταία ώρα πριν από την καθημερινή ώρα ύπνου πρέπει να διανύεται αποκλειστικά με χαλαρωτικές δραστηριότητες, όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης (αλλά κατά τους ειδικούς πρέπει να περιορίζεται σε εικόνες που βοηθούν τη σκέψη να ξεφύγει).

Ο προγραμματισμός της καθημερινότητας ώστε ο χρόνος νυχτερινής κατάκλισης να είναι σταθερός αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο για τη διασφάλιση ποιοτικού, αδιατάρακτου και επαρκούς ύπνου. Τον προγραμματισμό αυτό διευκολύνει η καθιέρωση κάποιων συνηθειών, που επίσης διευκολύνουν την προετοιμασία του ύπνου. Μετά τις 6 το απόγευμα, για παράδειγμα, καλό είναι να χαμηλώνουμε τον φωτισμό στον χώρο μας.

Αυτό διευκολύνει την έκκριση της μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου, η οποία απελευθερώνεται χάρη στη βιολογική αντίδραση του οργανισμού μας στο σκοτάδι. Καθιερώνουμε επίσης να καταναλώνουμε ένα χαλαρωτικό ρόφημα -όπως το χαμομήλι- μία ώρα πριν από την προγραμματισμένη κατάκλισή μας.

Τέλος προτείνει να ξαπλώνουμε στο κρεβάτι, ακόμα και αν δεν αισθανόμαστε νύστα, είτε συντροφιά με ένα βιβλίο είτε για να βυθιστούμε σε ευχάριστες σκέψεις.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις