Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βιολογική ανάγκη ο μεσημεριανός ύπνος



Η βιολογική ανάγκη για έναν μεσημεριανό ύπνο βελτιώνει τόσο τη σωματική μας όσο και την πνευματική μας υγεία λένε οι νέες μελέτες.
Για τα οφέλη του μεσημεριανού ύπνου έχουν γραφτεί πολλά κατά καιρούς. Ωστόσο, πολλές από αυτές τις μελέτες έχουν εστιάσει στη διάρκειά του, για να είναι όντως ευεργετικός για τον οργανισμό μας αυτός ο ύπνος.
Η βιολογική ανάγκη για έναν μεσημεριανό ύπνο βελτιώνει τόσο τη σωματική μας όσο και την πνευματική μας υγεία λένε οι νέες μελέτες. Μελέτη Αμερικανών επιστημόνων είχε διαπιστώσει πρόσφατα ότι ο μεσημεριανός ύπνος βελτιώνει την πνευματική μας απόδοση με περίπου 60 λεπτά ύπνο το μεσημέρι.

Οι Αμερικανοί επιστήμονες εξέτασαν 32 άτομα ηλικίας 55-85 ετών και επεσήμαναν οι ειδικοί, η βιολογική ανάγκη των ανθρώπων για ένα ύπνο κατά τη διάρκεια της μέρας δεν είναι τυχαία καθώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος αλλά και όλος ο οργανισμός λειτουργούν καλύτερα όταν αναζωογονούνται. Γι' αυτό, συστήνουν το μεσημεριανό ύπνο μεταξύ 2μμ-4μμ, αλλά όχι μετά τις 5μμ. 
Ωστόσο, όπως λένε, ακόμα και η μισή ώρα ύπνου το μεσημέρι προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό σοβαρά οφέλη. Ενώ συμπληρώνουν ότι ένας μεσημεριανός ύπνος συστήνεται στους ηλικιωμένους για να αναπληρώσει την έλλειψη του βραδινού ύπνου, καθώς στις μεγάλες ηλικίες ένα άτομο κοιμάται λιγότερες ώρες το βράδυ.

Όμως υπάρχει και ο αντίλογος που προτείνει μέχρι 40 λεπτά μεσημεριανού ύπνου, καθώς όπως λένε, ο παρατεταμένος μεσημεριανός ύπνος συνδέεται με τον κίνδυνο προώρου θανάτου. 
Ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής το Διαβητολόγο και Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Τόκιο, Dr Tomohide Tamada, μελέτησε την πιθανότητα κινδύνου της υγείας μας από τον μεσημεριανό ύπνο μετά την αξιολόγηση των δεδομένων 21 μελετών στις οποίες είχαν λάβει μέρος 307.237 άτομα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που κοιμόντουσαν λιγότερο από 40 λεπτά το μεσημέρι δεν παρουσίαζαν κάποιο πρόβλημα μεταβολικού συνδρόμου. Αλλά όσοι κοιμόντουσαν πέρα ​​από αυτά τα 40 λεπτά, κινδύνευαν να αυξήσουν απότομα το μεταβολικό  σύνδρομο. Επιπλέον όταν έφταναν στα 90 λεπτά ύπνου, ο κίνδυνος για μεταβολικό σύνδρομο αυξανόταν κατά 50%. Ο Δρ Yamada και οι συνεργάτες του σημειώνουν μάλιστα ότι ο μαγικός αριθμός καθορίζεται με το νούμερο 40.

Επίσης, και μια προηγούμενη μελέτη από τον Δρ Yamada και τους συνεργάτες του, η οποία είχε δημοσιευθεί τον Ιούνιο του 2015, είχε βγάλει τα ίδια συμπεράσματα. Στη μελέτη αυτή ο Δρ Yamada σημείωνε ότι ο ύπνος πάνω από μία ώρα μέσα στην ημέρα μπορεί να αυξήσει σε ποσοστό 82% τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και 27% για όλα τα άλλα αιτία θανάτου. Ενώ και το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου υποστηρίζει ότι ο ύπνος από 20-30 λεπτά είναι ευεργετικός, καθώς μπορεί να βελτιώσει την εγρήγορση του ατόμου, χωρίς να δημιουργεί κάποια προβλήματα υγείας.

Μια νεότερη τώρα μελέτη έγινε από τους επιστήμονες στο Ηνωμένο Βασίλειο για να διαπιστώσουν τις επιδράσεις του μεσημεριανού ύπνου στις πνευματικές ικανότητες των εργαζομένων καθώς και την παραγωγικότητα τους.
Συγκεκριμένα το Συμβούλιο Ύπνου του Ηνωμένου Βασιλείου (United Kingdom Sleep Council) διεξήγαγε έρευνα για να διαπιστώσει την παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητα των 12.000 εργαζομένων από διάφορες χώρες του κόσμου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 41% ήταν περισσότερο παραγωγικοί το πρωί, ενώ το 38% ήταν περισσότερο εργατικοί και αποτελεσματικοί κατά το βράδυ. Όπως παρατήρησαν οι ερευνητές, ο μεσημεριανός ύπνος αποτελεί μια φυσιολογική ανάγκη του ανθρώπινου οργανισμού. 
Ωστόσο, όπως τόνισαν, η διάρκεια του ύπνου αυτού δεν πρέπει να είναι μεγάλη, αλλά να κυμαίνεται από 30-45 λεπτά.
Ο μεσημεριανός ύπνος, όπως λένε, είναι βιολογική ανάγκη. Ξεκουράζει και αναζωογονεί τον οργανισμό με αποτέλεσμα ο εργαζόμενος να μπορεί να αποδώσει πολύ περισσότερο.
Οι επιστήμονες σημειώνουν τέλος ότι οι εργοδότες θα έπρεπε να προσαρμόσουν τα ωράρια στο βιολογικό ρολόι των εργαζομένων αν θέλουν να έχουν αποδοτικούς και παραγωγικούς εργαζόμενους.

Πηγή: naftemporiki
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας

Εμβολή αμνιακού υγρού - Τι είναι και πως αντιμετωπίζεται

Η εμβολή αμνιακού υγρού, είναι μία πολύ σπάνια επιπλοκή της κύησης κατά την οποία αμνιακό υγρό εισρέει στην αιματική κυκλοφορία της επιτόκου, με αποτέλεσμα την ενεργοποίηση μίας σειράς αντιδράσεων, που εξελίσσονται ταχύτατα. Το σύνδρομο είναι συνήθως αιφνίδιο και οδηγεί στο θάνατο κατά ένα ποσοστό 85%. Η διάρκειά του συνήθως δεν υπερβαίνει τη μία ώρα με αποτέλεσμα η αντιμετώπισή του να μην προλαβαίνει να αναπτυχθεί όσο πρέπει.
Παθοφυσιολογικός μηχανισμός
Η εμβολή προέρχεται εξαιτίας των συστατικών του αμνιακού υγρού και έχει παρατηρηθεί ότι όταν αυτό περιέχει μηκώνιο η εμβολή που προκαλεί είναι βαρύτατης μορφής, γεγονός που επιβεβαιώνεται καθώς σε περιπτώσεις που το αμνιακό υγρό, περιέχει μηκώνιο, όπως συμβαίνει στην εμβρυική δυσφορία, το σύνδρομο εμφανίζεται με μεγαλύτερη συχνότητα και βαρύτερη μορφή.
Για να γίνει η εισροή του αμνιακού υγρού στη μητρική κυκλοφορία, προυποτίθεται εκτός από τη ρήξη των εμβρυικών υμένων και ύπαρξη ανοικτών αγγειακών στελεχών στη μήτρα, οπότε και εισρέει…