Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

6 τροφές που προστατεύουν τα μάτια σας



Η σωστή διατροφή βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού, αλλά και του κάθε μέρους του σώματος ξεχωριστά. Κάθε βιταμίνη, μέταλλο και ιχνοστοιχείο παίζει το δικό του σημαντικό ρόλο.
Για τα μάτια, ειδικότερα, μία από τις πιο σημαντικές βιταμίνες είναι η βιταμίνη Α. Είναι χρήσιμη για τη διατήρηση της υγείας των ματιών σε οποιαδήποτε ηλικία.

Γνωρίζουμε πως τα καρότα και τα ψάρια βοηθούν στην διατήρηση της υγείας των ματιών, όμως τα καρότα δεν είναι καν στην κορυφή της λίστας των σούπερ τροφών για τα μάτια.

Διαβάστε παρακάτω για να δείτε ποιες τροφές είναι πιο ευεργετικές για την όρασή σας:

1. Σπανάκι
Μπορεί το σπανάκι που έτρωγε ο Ποπάι να ήταν το σνακ που τον έκανε δυνατό, αλλά αν τα κινούμενα σχέδια φτιάχνονταν σήμερα αυτό που θα του πρόσφερε θα ήταν υπερ-όραση. Το σπανάκι και το λάχανο περιέχουν μεγάλες ποσότητες της θρεπτικής ουσίας λουτεΐνη, η οποία έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο χειρουργικής επέμβασης για τον καταρράκτη. Επιπλέον, περιέχει β-καροτένιο και ζεαξανθίνη, δύο από τα πιο σημαντικά στοιχεία για την υγεία των ματιών.

2. Στρείδια
Αυτοί οι μικροί νόστιμοι μεζέδες είναι «φορτωμένοι» με ψευδάργυρο, ένα μέταλλο που είναι συχνά υποτιμημένο και δεν καταναλώνεται συχνά. Για την ακρίβεια τα στρείδια έχουν τον περισσότερο ψευδάργυρο από οποιαδήποτε άλλη τροφή. Ο ψευδάργυρος βοηθά να μεταφέρεται η βιταμίνη Α από το συκώτι, όπου αποθηκεύεται στον αμφιβληστροειδή του ματιού για να παραχθεί η μελανίνη, μια προστατευτική χρωστική ουσία των ματιών. Τα στρείδια περιέχουν περίπου το 500% της ημερήσιας αξίας του ψευδάργυρου.

3. Πράσινο τσάι
Το πράσινο τσάι είναι κάτι περισσότερο από ένα απλά γευστικό ρόφημα. Εχει πραγματικά ισχυρές δυνατότητες προστασίας για τα μάτια. Αποτελεί μια πλούσια πηγή για μία ποικιλία φλαβονοειδών, μιας οικογένειας αντιοξειδωτικών που βοηθούν στην προστασία του αμφιβληστροειδή από τη ζημία της ηλιακής ακτινοβολίας. Σε μελέτες που έγιναν σε ζώα η κατανάλωση του πράσινου τσαγιού σχετίστηκε με μειωμένο κίνδυνο ορισμένων μορφών γλαυκώματος.

4. Καρύδια
Τα καρύδια αποτελούν μια πλούσια πηγή των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που είναι διαφορετικά από την αντίστοιχη ποικιλία που βρίσκεται στα θαλασσινά. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν να διατηρηθεί η υγεία των αγγείων, η ροή του αίματος και τα επίπεδα των λιπιδίων, που είναι κρίσιμα για τη λειτουργία των ματιών, όπως και για τις υπόλοιπες λειτουργίες του σώματος.

5. Κολοκύθα
Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη θεωρούνται από πολλούς ειδικούς ως δύο από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την πρόληψη των ασθενειών των ματιών που συνδέονται με την ηλικία, ενώ προστατεύουν ιδιαίτερα από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Παράλληλα, αποτελεί μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α, που επίσης παίζει ρόλο στην προστασία του αμφιβληστροειδή. Μπορεί κανείς να την προσθέσει σε ψημένα αγαθά όπως το κέικ και τα μπισκότα, αλλά και σε σούπες και βραστά.

6. Σολομός
Είναι γνωστό ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα παρέχουν ιδιαίτερα οφέλη για την υγεία, επομένως ο σολομός που αποτελεί μια πολύ καλή πηγή του, είναι πολύτιμος για την διατροφή μας. Στην περίπτωση της υγείας των ματιών ειδικότερα, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα θαλασσινά, σταθεροποιούν τη δομή των κυττάρων και διευκολύνουν την επικοινωνία τους. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται σε ψάρια όπως ο σολομός, βοηθούν στη μείωση του κινδύνου εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στον σολομό, προστατεύουν επίσης από το γλαύκωμα και την ξηροφθαλμία.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογίες που έχεις μεγαλώσει αρκετά για να ακούς

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά
Λες ψέματα; Ψάχνεις δικαιολογίες τύπου «έχω δέκατα», «πονάει η κοιλιά μου», «ένα μεγάλο ρακούν έκρυψε το τηλέφωνό μου» για να μη βγεις για ποτό; Τότε μη συνεχίζεις να διαβάζεις. Αυτό το κείμενο γράφτηκε για όλες εκείνες που βαρέθηκαν να ακούν δικαιολογίες, που ζητούν εξηγήσεις στα ίσα (όπως ακριβώς τις δίνουν) και που έχουν τραγουδήσει το «Ψεύτικα» της Αννούλας παραπάνω από 250 φορές στη ζωή τους.
Πάμε να δούμε παρέα τις πέντε πιο δημοφιλείς δικαιολογίες που μεγάλωσες αρκετά (και βαρέθηκες πια) να ακούς.
Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε Το ακούς παντού. Το ακούς στο γραφείο, το ακούς στο αμάξι, το ακούς στο σπίτι, το ακούς από το κινητό, το ακούς δίπλα σου, μπροστά σου, γενικά ΤΟ ΑΚΟΥΣ. «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που δεν σε κοινοποίησα στο μέιλ που έστειλα στον διευθυντή και έλεγα ότι εσύ έχασες την ημερομηνία παράδοσης», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγα τρεις μέρες σερί για μπάλα με τα παιδιά», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγαμε με τη Μαρία στο θέατρο κ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

ΜΙΣΟΦΩΝΙΑ - Όταν συγκεκριμένοι ήχοι μας τρελλαίνουν!