Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα διατροφικά λάθη που ακυρώνουν τα οφέλη της άσκησης



Αν ασκείστε συστηματικά, σίγουρα θα έχετε ακούσει για τρόφιμα και ποτά που θα σας βοηθήσουν να ανακτήσετε τις δυνάμεις σας μετά από μια έντονη προπόνηση.

Η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο, ειδικά για όσους κάνουν ελαφριάς μορφής άσκηση.
Όπως εξηγούν οι ειδικοί, αν η γυμναστική είναι το πρώτο πράγμα που κάνετε μόλις ξυπνήσετε, σίγουρα θα πρέπει να φάτε ένα καλό πρωινό όταν την ολοκληρώσετε. Αν όμως έχετε φάει ένα καλό γεύμα 4-6 ώρες πριν την προπόνηση, δεν χρειάζεται να φάτε αμέσως μετά.
Ειδικά σε ότι αφορά τα ενεργειακά ποτά, τα οποία είναι πλούσια σε θερμίδες, είναι πιθανότερο να σαμποτάρουν το αποτέλεσμα της άσκησης, παρά να σας βοηθήσουν.
Δείτε τα πιθανά λάθη που κάνετε στη διατροφή και ακυρώνουν τα οφέλη της προπόνησης.

Ξηροί καρποί και πρωτεΐνη
Υπάρχει ένας μύθος, σύμφωνα με τον οποίο όσοι ασκούνται πρέπει να τρώνε πολλές πρωτεΐνες μετά από μια προπόνηση, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη της. Αν όμως στην καθημερινή διατροφή σας προσλαμβάνετε επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, δηλαδή 30 γραμμάρια σε κάθε γεύμα, δεν χρειάζεται να καταναλώνετε πρωτεΐνη και μετά την προπόνηση.

Αλκοόλ
Αν πίνετε αλκοόλ μετά την προπόνηση, εμποδίζετε την επανάκτηση της μυϊκής μάζας. Τα καλά νέα είναι ότι αν πιείτε μόνο ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα δεν θα επηρεαστεί αυτή η διαδικασία.

Διατροφικές υπερβολές
Αν νομίζετε ότι επειδή τα «δώσατε όλα» στο γυμναστήριο μπορείτε να φάτε ό,τι και όσο θέλετε, κάνετε λάθος. Έρευνες έχουν δείξει ότι η διατροφή παίζει πολύ σημαντικότερο ρόλο από την άσκηση στη διαχείριση του βάρους. Μπορείτε να το ρίξετε έξω μία στο τόσο, αλλά μην πέσετε στην παγίδα ότι επειδή κάνετε γυμναστική μπορείτε να τρώτε ανεξέλεγκτα.

Δεν τρώτε υδατάνθρακες
Μετά από μια ώρα ή παραπάνω σκληρής προπόνησης, όπως τρέξιμο ή κολύμπι, οι μύες χρειάζονται γλυκόζη.
Προτιμήστε καλούς υδατάνθρακες, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης και υπολογίστε ότι χρειάζεστε περίπου 1 γραμμάριο καλών υδατανθράκων για κάθε κιλό σωματικού βάρους.

Δεν πίνετε αρκετό νερό
Ακόμη και η ελαφριά προπόνηση μπορεί να προκαλέσει ήπια αφυδάτωση. Οι ειδικοί συμβουλεύουν να ζυγίζεστε πριν και μετά την άσκηση για να υπολογίζετε την απώλεια υγρών μέσω του ιδρώτα και να τα αναπληρώνετε.

Δεν προγραμματίζετε τα γεύματα
Εάν δεν προγραμματίζετε τα γεύματά σας, μετά την προπόνηση είναι λογικό να πεινάτε υπερβολικά. Γι’ αυτό είναι και η χειρότερη στιγμή για να φάτε, αφού είναι βέβαιο ότι θα κάνετε μια κακή επιλογή. Όταν είμαστε πεινασμένοι, ο εγκέφαλός μας είναι προγραμματισμένος να ζητάει τροφές υψηλής θερμιδικής αξίας. Φροντίστε λοιπόν να έχετε σχεδιάσει από πριν τι θα φάτε μετά το γυμναστήριο, ώστε να μην υποκύψετε στις λιγούρες σας τρώγοντας κάτι ανθυγιεινό.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Εγκεφαλική μικροαγγειοπάθεια και κίνδυνοι - Η ικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι «δείκτης» εγκεφαλικής υγείας

Η Ψυχική υγεία του ανθρώπου ξεκινά από την κοιλιά της μητέρας του

Της Sandra Franzia, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το έμβρυο αποτελεί αντικείμενο συνεχών ελέγχων, συζητήσεων, γύρω σπό τη σωματική του ανάπτυξη και υγεία. Η μέλλουσα μητέρα επισκέπτεται ειδικούς, δέχεται συμβουλές, προσέχει τη διατροφή της, προσπαθεί να κόψει βλαβερές συνήθειες και να αποκτήσει καινούργιες ωφέλιμες, ώστε το παιδί που θα φέρει στον κόσμο να είναι γερό και υγιές.
Αλλά, σε ό,τι αφορά την ψυχική του υγεία και εξέλιξη, οι περισσότεροι γονείς δείχνουν να μην προβληματίζονται και να μην έχουν καν επίγνωση της ύπαρξης τους πριν από τη στιγμή του τοκετού. Συνήθως περιμένουν τη γέννηση του παιδιού για να σχετισθούν μαζί του και να αντιμετωπίσουν τις ψυχικές του ανάγκες.
Στη μήτρα, μαζί με τη σωματική ωρίμανση του εμβρύου, εξελίσσεται και η ψυχική. Δεν πρέπει να θεωρείται η στιγμή της γέννησης σαν μια αρχή EX NOVO της ψυχικής ζωής του παιδιού, έτσι όπως δε σηματοδοτεί ούτε την πλήρη νευρική του ωρίμανση. Ο τοκετός είναι μόνο η στιγμή της αναγκαίας …