Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φρουκτόζη: Υγιεινή και ωφέλιμη ή επικίνδυνη;



Η φρουκτόζη, ή ζάχαρη των φρούτων είναι ένα απλό σάκχαρο ή μονοσακχαρίτης που βρίσκεται σε πολλά διαφορετικά είδη ώριμων φρούτων και χρησιμοποιείται συχνά στην παρασκευή εμπορικών προϊόντων διατροφής.

Διαφορετική από τη γλυκόζη και τη σακχαρόζη, εκτός από τα φρούτα, είναι παρούσα στο μέλι και σε έναν επιλεγμένο αριθμό λαχανικών όπως τα κρεμμύδια, οι παστινάκες και οι γλυκοπατάτες.

Θεωρείται πως είναι ο πιο γλυκός από όλους τους υδατάνθρακες και αποτελεί το αγαπημένο συστατικό των βιομηχανίας τροφίμων για δύο λόγους. Κατ’ αρχήν, επειδή αυτό το φυσικό γλυκαντικό είναι λιγότερο ακριβό από τα προϊόντα διύλισης της ζάχαρης, γεγονός που το καθιστά περισσότερο αποδοτικό. Ταυτόχρονα, η ζάχαρη από τα φρούτα είναι τόσο γλυκιά ώστε απαιτούνται μικρότερες ποσότητες για να επιτευχθεί το ίδιο επίπεδο γλυκύτητας σε μια δεδομένη συνταγή. Ο παράγοντας αυτός την καθιστά επίσης κατάλληλη για τους παραγωγούς εμπορικών τροφίμων, καθώς μπορούν να παρασκευάσουν τα προϊόντα τους με χαμηλότερο κόστος ανά μονάδα.

Ενώ όμως είναι γεγονός ότι αυτή η φυσική ζάχαρη τείνει να είναι πιο γλυκιά από τη ραφιναρισμένη ζάχαρη, είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς πως η φρουκτόζη δεν είναι λιγότερο επικίνδυνη για τους ανθρώπους που πάσχουν από διαβήτη ή που έχουν διαγνωστεί σε προ-διαβητική κατάσταση. Η φρουκτόζη εξακολουθεί να προκαλεί άνοδο των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. Σε μερικούς ανθρώπους η ταχεία αύξηση των επιπέδων είναι ακόμα πιο έντονη απ’ ό,τι με τα ραφιναρισμένα σάκχαρα. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό για τους ανθρώπους που προσπαθούν να ελέγξουν τον διαβήτη τους με δίαιτα, να παρακολουθούν στενά την ποσότητα της φρουκτόζης που προσλαμβάνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι υπερβολικές ποσότητες χυμού μήλου ή αχλαδιού θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόβλημα υγείας στα παιδιά τους. Επειδή και οι δύο τύποι αυτών των χυμών είναι υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη, που έχει ταξινομηθεί ως ελεύθερη φρουκτόζη, είναι λιγότερη η ποσότητα του σακχάρου που απορροφάται στο λεπτό έντερο. Αντίθετα, η περίσσεια παραμένει στο έντερο και τραβάει νερό μέσα στον εντερικό σωλήνα. Το αποτέλεσμα αυτής της δράσης μπορεί να οδηγήσει σε διάρροια. Ενώ τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στους δύο αυτούς χυμούς είναι σημαντικά για την φυσιολογική ανάπτυξη, είναι καλύτερα να συμπεριληφθούν και άλλες πηγές αυτών των ουσιαστικών θρεπτικών ουσιών στην καθημερινή διατροφή.

Οι ενήλικες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα χαλαρών κοπράνων ή συχνές εξάρσεις διάρροιας, μπορούν επίσης να παρακολουθήσουν την επιλογή των ειδών διατροφής τους κάθε ημέρα. Τα προβλήματα αυτά μπορεί να είναι αποτέλεσμα κατανάλωσης πάρα πολλών εμπορικών τροφίμων που περιέχουν φρουκτόζη. Επιλέγοντας να καταναλώνετε ποικίλη διατροφή, καθώς επίσης και την προσθήκη περισσότερων φυτικών ινών σε κάθε γεύμα μπορείτε να διορθώσετε τα προβλήματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…