Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θεραπεία με βακτήρια κατά του εκζέματος


Το έκζεμα ή ατοπική δερματίτιδα αποτελεί μια φλεγμονώδη αντίδραση του δέρματος στη σωρευτική βλάβη που προκαλεί συνήθως η επαφή με ουσίες που αντιδρούν με τα φυσικά του έλαια (χημικά, απορρυπαντικά, συνεχές πλύσιμο αλλά και έκθεση στο κρύο προκαλούν την αντίδραση που εκδηλώνεται επίσης με ερυθρότητα και κνησμό), ενώ σε πολλές περιπτώσεις αποδίδεται σε γονιδιακή προέλευση. Μέχρι σήμερα αντιμετωπιζόταν με στεροειδείς κρέμες, αντιισταμινικά και σε σοβαρές περιπτώσεις με κατασταλτικά του ανοσοποιητικού.

Χαμηλά επίπεδα
Ομως μια νέα έρευνα του πανεπιστημίου California San Diego υπό τον καθηγητή Richard Gallo έδειξε ότι οι πάσχοντες από έκζεμα εμφανίζουν στο δέρμα τους πολύ χαμηλά επίπεδα των λεγόμενων καλών βακτηρίων που πολεμούν τα παθογόνα βακτήρια όπως ο αερόβιος σταφυλόκοκος, που με τη σειρά τους πυροδοτούν το έκζεμα.

Η ανακάλυψη ενδέχεται να οδηγήσει σε νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις στο δερματολογικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες άνθρωποι, οι οποίες θα στηρίζονται απλά στην ενίσχυση του μικροβιώματος στο δέρμα με την προσθήκη προβιοτικών (αντίστοιχων με αυτά που λαμβάνονται μέσω τροφών για την εξισορρόπηση του γαστρεντερικού μικροβιώματος) σε κρέμες επάλειψης!

Σε κάθε τετραγωνικό εκατοστό επιφάνειας δέρματος εντοπίζονται φυσιολογικά περί τα 100.000 από 200-300 διαφορετικά είδη βακτηρίων. Σε κάθε δερματολογική πάθηση παρατηρείται πως η ποικιλία αυτή είναι πολύ πιο περιορισμένη. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης που δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «Science Translational Medicine», σε άτομα με έκζεμα καταγράφηκαν, για παράδειγμα, συγκριτικά χαμηλά επίπεδα των προστατευτικών έναντι του αερόβιου σταφυλόκοκου βακτηρίων S. epidermidis και S. Hominis (πολυανθεκτικά στελέχη του ίδιου βακτηρίου, με διαφορετικές όμως ιδιότητες). 

Οι ερευνητές απομόνωσαν βακτήρια από υγιή σημεία του δέρματος των ασθενών και με αυτά παρασκεύασαν μια αλοιφή την οποία στη συνέχεια έτριψαν στα σημεία του δέρματος που εμφάνιζαν πρόβλημα, και κατόρθωσαν έτσι να περιορίσουν δραστικά την αναλογία του παθογόνου βακτηρίου.
Οπως επισημαίνει ο καθηγητής Gallo, με τη μέθοδο αυτή θα μπορούσαν να θεραπευτούν τα περιστατικά εκζέματος που δεν αποδίδονται σε γενετικά αίτια (υπάρχουν γονίδια που ευθύνονται για την υπερευαισθησία του δέρματος) και που μέχρι σήμερα αντιμετωπίζονταν με αντιοβιοτικά (στα οποία όμως τα βακτήρια εμφανίζουν πλέον όλο και μεγαλύτερη αντοχή) και με ανοσοκατασταλτικά (που έχουν σοβαρές παρενέργειες).

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…