Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα 10 σημάδια που φανερώνουν ότι χρειάζεστε περισσότερη ξεκούραση



Μερικές φορές ο καθρέφτης μας προδίδει ότι δεν ξεκουραζόμαστε αρκετά: Τα μάτια είναι πρησμένα και κόκκινα, το δέρμα χλωμό και άτονο και το χαμόγελο στο πρόσωπό μας ανύπαρκτο. Η έλλειψη ύπνου κοστίζει ακριβά όχι μόνο στην εμφάνισή μας αλλά και στην υγεία μας και το οφείλουμε στον εαυτό μας να αφιερώνουμε χρόνο για αρκετή και ποιοτική ξεκούραση.
Ποια είναι τα σημάδια που αποκαλύπτουν ότι ο οργανισμός μας δεν αντέχει τους γρήγορους ρυθμούς που του έχουμε επιβάλει;

1. Συνεχής πείνα: Η κούραση συνοδεύεται από αύξηση στα επίπεδα γκρελίνης, μιας ορμόνης που προωθεί το αίσθημα της πείνας. Η γκρελίνη μάς «σπρώχνει» κυρίως σε παχυντικά φαγητά και γλυκά. Παράλληλα, μειώνονται τα επίπεδα λεπτίνης, της ορμόνης που ελέγχει τον κορεσμό, επομένως νιώθουμε ότι χορταίνουμε πιο δύσκολα.
2. Αύξηση βάρους: Η αύξηση του σωματικού βάρους δεν οφείλεται μόνο στη συνεχή και έντονη πείνα. Η έλλειψη ύπνου συνεπάγεται επιβράδυνση του μεταβολικού ρυθμού, άρα και λιγότερες καύσεις.
3. Αποδυνάμωση της μνήμης: Όταν είμαστε κουρασμένοι, δυσκολευόμαστε να διατηρήσουμε τη συγκέντρωσή μας ώστε να αποτυπώσουμε στη μνήμη μας πληροφορίες.
4. Δυσκολία λήψης αποφάσεων: Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει τις ανώτερες ικανότητες γνωστικής επεξεργασίας, όπως η επίλυση προβλημάτων και η διαχείριση χρόνου.
5. Έλλειψη κινητικού συντονισμού: Η κούραση επηρεάζει τον χρόνο αντίδρασης και τη συγκέντρωσή μας, με αποτέλεσμα να πάσχει η κινητική μας λειτουργικότητα.
6. Συναισθηματική φόρτιση: Η κούραση εντείνει την επίδραση των διαφόρων ερεθισμάτων στη διάθεσή μας, με αποτέλεσμα να κλαίμε ή να νευριάζουμε πιο εύκολα.
7. Συχνά επεισόδια ασθένειας: Η έλλειψη ύπνου αποδυναμώνει τις άμυνες του οργανισμού, αυξάνοντας την ευπάθεια σε ιούς και άλλους παθογόνους μικροοργανισμούς. Οι άνθρωποι που κοιμούνται συστηματικά λιγότερες από 7 ώρες κάθε βράδυ είναι περίπου τρεις φορές πιο επιρρεπείς στο κρυολόγημα σε σύγκριση με όσους κοιμούνται τουλάχιστον 8 ώρες.
8. Προβλήματα όρασης: Η κούραση αποδυναμώνει τον ακτινωτό μυ του ματιού, ο οποίος ελέγχει την ικανότητα εστίασης. Επίσης, οι εξοφθάλμιοι μύες, οι οποίοι ελέγχουν την πλευρική και την ανοδική-καθοδική κίνηση των ματιών, μπορεί λόγω της κούρασης να αρχίσουν να συσπώνται ανεξέλεγκτα, με αποτέλεσμα τη διπλή όραση (διπλωπία).
9. Κρίσεις ακμής & ρυτίδες: Η έλλειψη ύπνου απορρυθμίζει τις ορμόνες κι έτσι είναι πιο πιθανό να εμφανιστούν σπυράκια, ενώ παράλληλα μειώνει τα αποθέματα κολλαγόνου στο δέρμα, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται λεπτές γραμμές και ρυτίδες.
10. Ύπνος εν ώρα οδήγησης: Ένα επεισόδιο μικρο-ύπνου, όπως ονομάζεται, είναι ένας τρόπος να λάβει το σώμα μας την ξεκούραση που εμείς δεν του επιτρέπουμε να απολαύσει. Πρόκειται σαφώς για μια κατάσταση εξαιρετικά επικίνδυνη την οποία πρέπει να φροντίσουμε να αποφύγουμε πριν να είναι πολύ αργά 

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογίες που έχεις μεγαλώσει αρκετά για να ακούς

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά
Λες ψέματα; Ψάχνεις δικαιολογίες τύπου «έχω δέκατα», «πονάει η κοιλιά μου», «ένα μεγάλο ρακούν έκρυψε το τηλέφωνό μου» για να μη βγεις για ποτό; Τότε μη συνεχίζεις να διαβάζεις. Αυτό το κείμενο γράφτηκε για όλες εκείνες που βαρέθηκαν να ακούν δικαιολογίες, που ζητούν εξηγήσεις στα ίσα (όπως ακριβώς τις δίνουν) και που έχουν τραγουδήσει το «Ψεύτικα» της Αννούλας παραπάνω από 250 φορές στη ζωή τους.
Πάμε να δούμε παρέα τις πέντε πιο δημοφιλείς δικαιολογίες που μεγάλωσες αρκετά (και βαρέθηκες πια) να ακούς.
Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε Το ακούς παντού. Το ακούς στο γραφείο, το ακούς στο αμάξι, το ακούς στο σπίτι, το ακούς από το κινητό, το ακούς δίπλα σου, μπροστά σου, γενικά ΤΟ ΑΚΟΥΣ. «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που δεν σε κοινοποίησα στο μέιλ που έστειλα στον διευθυντή και έλεγα ότι εσύ έχασες την ημερομηνία παράδοσης», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγα τρεις μέρες σερί για μπάλα με τα παιδιά», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγαμε με τη Μαρία στο θέατρο κ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

ΜΙΣΟΦΩΝΙΑ - Όταν συγκεκριμένοι ήχοι μας τρελλαίνουν!