Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρόγραμμα βοηθά τον ασθενή να παίρνει σωστά τα φαρμάκά του


Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον τομέα της Υγείας θεωρείται η μη σωστή λήψη φαρμάκων από τον ασθενή. Γι’ αυτό το λόγο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στα ελληνικά φαρμακεία ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που θα προσφέρει στους ασθενείς έναν πρακτικό τρόπο συμμόρφωσης με την αγωγή τους.

Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι, ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% των ασθενών δεν λαμβάνουν τα φάρμακά τους σύμφωνα με τις ιατρικές οδηγίες ή δεν παραμένουν συμμορφωμένοι με τη φαρμακευτική τους αγωγή. Το γεγονός αυτό, αυξάνει τα περιστατικά που χρήζουν επείγουσας περίθαλψης και νοσηλείας και, κατ’ επέκταση, τη δαπάνη της υγειονομικής περίθαλψης.

Χαρακτηριστικά στις ΗΠΑ, εκτιμάται ότι η οικονομική επίπτωση της μη συμμόρφωσης με τη φαρμακευτική δαπάνη ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 177 δις δολαρίων ετησίως που αντιστοιχεί σε 1,5 εκατ. περιστατικά νοσηλείας, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.

Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος, σε συνεργασία με την εταιρεία NOUFIO, έχει σχεδιάσει και θα εφαρμόσει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης της Φαρμακοθεραπείας από τον φαρμακοποιό και συμμόρφωσης του ασθενή με την φαρμακευτική αγωγή, με το όνομα «Take care». Ανάλογα προγράμματα έχουν εφαρμοστεί σε πολλές δυτικές χώρες και περιλαμβάνουν πρωτόκολλα διαχείρισης και διαδικασίες ενημέρωσης, συμβουλής και παρακολούθησης της φαρμακοθεραπείας των ασθενών από τους φαρμακοποιούς. Στην πιο προωθημένη τους μορφή, οι διαδικασίες αυτές περιλαμβάνουν ηλεκτρονικές εφαρμογές, οι οποίες μάλιστα έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας και ειδοποιήσεων με τους χρήστες των φαρμάκων.

Τι είναι το «Take care»
Tο «Take care» είναι μια web και mobile based εφαρμογή, που περιλαμβάνει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, προσβάσιμη από κάθε φαρμακείο μέσω δωρεάν εγγραφής, η οποία επικοινωνεί με το αντίστοιχο mobile application για τον ασθενή-χρήστη, το οποίο είναι επίσης δωρεάν. Ο φαρμακοποιός εγγράφεται δωρεάν στην πλατφόρμα «Take care», δηλώνοντας την επωνυμία του φαρμακείου του και έναν μοναδικό κωδικό ανά φαρμακείο.

Η υπηρεσία της διαχείρισης της φαρμακοθεραπείας προσφέρεται μέσα στο φαρμακείο, μόνο από τον φαρμακοποιό και απαιτεί τη συναίνεση του ασθενούς. Η διαδικασία ξεκινάει με την καταγραφή του συνόλου της φαρμακοθεραπείας του ασθενούς από τον φαρμακοποιό στην πλατφόρμα του «Take care». Ο φαρμακοποιός καταγράφει τις απαντήσεις σχετικά με την αγωγή του ασθενούς και εντοπίζει δυνητικά προβλήματα με την αγωγή.

Τα προβλήματα που ενδεχομένως να εντοπιστούν διακρίνονται στα εξής:

Ο ασθενής δεν είναι συμμορφωμένος με την αγωγή
Πρόβλημα με τη λειτουργία φαρμάκου ή σκευάσματος
Ο ασθενής δεν είναι επαρκώς πληροφορημένος για την αγωγή/πάθηση του.
Αναφορά παρενεργειών
Επίσης, η πλατφόρμα υποδεικνύει αυτόματα στον φαρμακοποιό αλληλεπιδράσεις ή αντενδείξεις που μπορεί να προκύψουν στη φαρμακευτική αγωγή και επιτρέπει την άμεση σύνταξη «Κίτρινης Κάρτας» στον ΕΟΦ, στo πλαίσιο της φαρμακοεπαγρύπνησης. Η διαδικασία στο φαρμακείο ολοκληρώνεται με την τελική ρύθμιση της φαρμακοθεραπείας, καθώς ο φαρμακοποιός καταχωρεί στην πλατφόρμα τις σωστές ώρες χορήγησης κάθε σκευάσματος, σημειώνοντας και τις αντίστοιχες πληροφορίες προφύλαξης προς τον ασθενή.

Ο ασθενής μπορεί είτε να εγγραφεί από τον φαρμακοποιό του στην πλατφόρμα «Take care» ή να εγγραφεί μόνος του μέσω της εφαρμογής, δηλώνοντας ως στοιχείο μοναδικής του ταυτοποίησης το ΑΜΚΑ του. Μέσω της εφαρμογής ο ασθενής προσθέτει το φαρμακείο της επιλογής του και με αυτόν τον τρόπο δίνει πρόσβαση στον φαρμακοποιό να διαχειριστεί τη θεραπεία του. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να αφαιρέσει ή να προσθέσει φαρμακείο της επιλογής του.

Εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της Διαχείρισης Φαρμακοθεραπείας, από τον φαρμακοποιό, η εφαρμογή «Take care» για τον ασθενή:

Περιλαμβάνει το χρονοδιάγραμμα και τις συμβουλές του φαρμακοποιού, ώστε να είναι πάντα διαθέσιμα.
Στέλνει ειδοποιήσεις (Alerts) στο κινητό τηλέφωνο (smart phone) του ασθενούς για υπενθύμιση λήψης της αγωγής του, για κάθε διαφορετικό φάρμακο, την ώρα που πρέπει να ληφθεί.
Παρακολουθεί τη συμμόρφωσης με ένα «κλικ». Σε περίπτωση ορθής λήψης, επιβεβαιώνεται πιέζοντας ένα πράσινο πλήκτρο, σε περίπτωση χορήγησης με καθυστέρηση το κίτρινο, ενώ αν δεν γίνει λήψη το κόκκινο.
Δημιουργεί γράφημα συμμόρφωσης με την αγωγή, η οποία μπορεί να επιδειχτεί στο φαρμακοποιό η τον γιατρό σε επόμενη επίσκεψη.
Επιπλέον εργαλεία που προσφέρει, είναι ενημερωτικό υλικό σύμφωνα με την πάθηση και άμεση επικοινωνία με τον φαρμακοποιό, μέσω της πλατφόρμας του «Take care».

Η πλατφόρμα περιέχει όλες τις μορφές φαρμάκων που είναι εγκεκριμένες στην Ελλάδα και η εφαρμογή είναι εγκεκριμένη από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την δυνατότητα χρήσης της από τους φαρμακοποιούς.

http://medicalnews.gr/asuenh-na-pairnei-ta-farmaka/
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…