Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρόγραμμα βοηθά τον ασθενή να παίρνει σωστά τα φαρμάκά του


Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον τομέα της Υγείας θεωρείται η μη σωστή λήψη φαρμάκων από τον ασθενή. Γι’ αυτό το λόγο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στα ελληνικά φαρμακεία ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που θα προσφέρει στους ασθενείς έναν πρακτικό τρόπο συμμόρφωσης με την αγωγή τους.

Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι, ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% των ασθενών δεν λαμβάνουν τα φάρμακά τους σύμφωνα με τις ιατρικές οδηγίες ή δεν παραμένουν συμμορφωμένοι με τη φαρμακευτική τους αγωγή. Το γεγονός αυτό, αυξάνει τα περιστατικά που χρήζουν επείγουσας περίθαλψης και νοσηλείας και, κατ’ επέκταση, τη δαπάνη της υγειονομικής περίθαλψης.

Χαρακτηριστικά στις ΗΠΑ, εκτιμάται ότι η οικονομική επίπτωση της μη συμμόρφωσης με τη φαρμακευτική δαπάνη ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 177 δις δολαρίων ετησίως που αντιστοιχεί σε 1,5 εκατ. περιστατικά νοσηλείας, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.

Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος, σε συνεργασία με την εταιρεία NOUFIO, έχει σχεδιάσει και θα εφαρμόσει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης της Φαρμακοθεραπείας από τον φαρμακοποιό και συμμόρφωσης του ασθενή με την φαρμακευτική αγωγή, με το όνομα «Take care». Ανάλογα προγράμματα έχουν εφαρμοστεί σε πολλές δυτικές χώρες και περιλαμβάνουν πρωτόκολλα διαχείρισης και διαδικασίες ενημέρωσης, συμβουλής και παρακολούθησης της φαρμακοθεραπείας των ασθενών από τους φαρμακοποιούς. Στην πιο προωθημένη τους μορφή, οι διαδικασίες αυτές περιλαμβάνουν ηλεκτρονικές εφαρμογές, οι οποίες μάλιστα έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας και ειδοποιήσεων με τους χρήστες των φαρμάκων.

Τι είναι το «Take care»
Tο «Take care» είναι μια web και mobile based εφαρμογή, που περιλαμβάνει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, προσβάσιμη από κάθε φαρμακείο μέσω δωρεάν εγγραφής, η οποία επικοινωνεί με το αντίστοιχο mobile application για τον ασθενή-χρήστη, το οποίο είναι επίσης δωρεάν. Ο φαρμακοποιός εγγράφεται δωρεάν στην πλατφόρμα «Take care», δηλώνοντας την επωνυμία του φαρμακείου του και έναν μοναδικό κωδικό ανά φαρμακείο.

Η υπηρεσία της διαχείρισης της φαρμακοθεραπείας προσφέρεται μέσα στο φαρμακείο, μόνο από τον φαρμακοποιό και απαιτεί τη συναίνεση του ασθενούς. Η διαδικασία ξεκινάει με την καταγραφή του συνόλου της φαρμακοθεραπείας του ασθενούς από τον φαρμακοποιό στην πλατφόρμα του «Take care». Ο φαρμακοποιός καταγράφει τις απαντήσεις σχετικά με την αγωγή του ασθενούς και εντοπίζει δυνητικά προβλήματα με την αγωγή.

Τα προβλήματα που ενδεχομένως να εντοπιστούν διακρίνονται στα εξής:

Ο ασθενής δεν είναι συμμορφωμένος με την αγωγή
Πρόβλημα με τη λειτουργία φαρμάκου ή σκευάσματος
Ο ασθενής δεν είναι επαρκώς πληροφορημένος για την αγωγή/πάθηση του.
Αναφορά παρενεργειών
Επίσης, η πλατφόρμα υποδεικνύει αυτόματα στον φαρμακοποιό αλληλεπιδράσεις ή αντενδείξεις που μπορεί να προκύψουν στη φαρμακευτική αγωγή και επιτρέπει την άμεση σύνταξη «Κίτρινης Κάρτας» στον ΕΟΦ, στo πλαίσιο της φαρμακοεπαγρύπνησης. Η διαδικασία στο φαρμακείο ολοκληρώνεται με την τελική ρύθμιση της φαρμακοθεραπείας, καθώς ο φαρμακοποιός καταχωρεί στην πλατφόρμα τις σωστές ώρες χορήγησης κάθε σκευάσματος, σημειώνοντας και τις αντίστοιχες πληροφορίες προφύλαξης προς τον ασθενή.

Ο ασθενής μπορεί είτε να εγγραφεί από τον φαρμακοποιό του στην πλατφόρμα «Take care» ή να εγγραφεί μόνος του μέσω της εφαρμογής, δηλώνοντας ως στοιχείο μοναδικής του ταυτοποίησης το ΑΜΚΑ του. Μέσω της εφαρμογής ο ασθενής προσθέτει το φαρμακείο της επιλογής του και με αυτόν τον τρόπο δίνει πρόσβαση στον φαρμακοποιό να διαχειριστεί τη θεραπεία του. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να αφαιρέσει ή να προσθέσει φαρμακείο της επιλογής του.

Εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της Διαχείρισης Φαρμακοθεραπείας, από τον φαρμακοποιό, η εφαρμογή «Take care» για τον ασθενή:

Περιλαμβάνει το χρονοδιάγραμμα και τις συμβουλές του φαρμακοποιού, ώστε να είναι πάντα διαθέσιμα.
Στέλνει ειδοποιήσεις (Alerts) στο κινητό τηλέφωνο (smart phone) του ασθενούς για υπενθύμιση λήψης της αγωγής του, για κάθε διαφορετικό φάρμακο, την ώρα που πρέπει να ληφθεί.
Παρακολουθεί τη συμμόρφωσης με ένα «κλικ». Σε περίπτωση ορθής λήψης, επιβεβαιώνεται πιέζοντας ένα πράσινο πλήκτρο, σε περίπτωση χορήγησης με καθυστέρηση το κίτρινο, ενώ αν δεν γίνει λήψη το κόκκινο.
Δημιουργεί γράφημα συμμόρφωσης με την αγωγή, η οποία μπορεί να επιδειχτεί στο φαρμακοποιό η τον γιατρό σε επόμενη επίσκεψη.
Επιπλέον εργαλεία που προσφέρει, είναι ενημερωτικό υλικό σύμφωνα με την πάθηση και άμεση επικοινωνία με τον φαρμακοποιό, μέσω της πλατφόρμας του «Take care».

Η πλατφόρμα περιέχει όλες τις μορφές φαρμάκων που είναι εγκεκριμένες στην Ελλάδα και η εφαρμογή είναι εγκεκριμένη από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την δυνατότητα χρήσης της από τους φαρμακοποιούς.

http://medicalnews.gr/asuenh-na-pairnei-ta-farmaka/
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι νόσοι του λιπώδους ιστού, το παραμύθι των θερμίδων και η "ανήθικη" διάγνωση της παχυσαρκίας

Στις μέρες μας η αισθητική  αρχίζει και επισκιάζει (δυστυχώς) πολλούς τομείς της παραδοσιακής evidence-based προληπτικής Ιατρικής.
Και αυτό δεν είναι κάτι υποχρεωτικά κακό, όταν η αισθητική γίνεται από γιατρούς γιατί αν και αισθητική δεν παύει να είναι Ιατρική. Ομως στο τερέν του μάρκετινγκ και του κέρδους, βρίσκουν δυστυχώς πρόσφορο έδαφος πολλοί επιτήδειοι για να προσφέρουν..ιατρικές υπηρεσίες , μη έχοντας ιατρική κατάρτιση.  Και είναι πλέον τόσο πολλοί που έχουν εντυπωθεί στην κοινωνία επίσημα ως θεραπευτές δυστυχώς. Ενας από τους πιο πληγέντες τομείς είναι ο τομέας της παχυσαρκίας. 
Πάνω στο εύκολο και γρήγορο κέρδος της απελπισίας του ασθενούς μια ολόκληρη βιομηχανία ..μαλώνει για την ένδεια και την περίσσεια θερμίδων, δηλαδή ενός ενεργειακού αριθμού τόσο μα τόσο σχετικού που αγγίζει τα όρια της εξαπάτησης. Γιατί σχετικού; Για σκεφτείτε λίγο. Διαβάζουμε ότι η τροφή τάδε έχει 200 θερμίδες. Μια τροφή που την φτιάχνει η μητέρα ή γυναίκα μας, ο μάγειρας, που την φτιάχνουν στην Ελλάδ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Πώς η κορτιζόλη, η ορμόνη του στρες, μας παχαίνει

Η κύρια ορμόνη του στρες,  η κορτιζόλη, φαίνεται πως ευθύνεται για την αύξηση του σωματικού μας βάρους. Η κορτζόλη παράγεται στα επινεφρίδια και έχει τρεις κύριες εργασίες: αυξάνει το σάκχαρο, αυξάνει την αρτηριακή πίεση και ρυθμίζει την ανοσοποιητική λειτουργία. «Είναι μια “παρορμητική” ορμόνη που μας κάνει να αισθανόμαστε έξυπνοι και ετοιμοπόλεμοι! Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή. Ο «διακόπτης» αυτός μπορεί ξαφνικά να γυρίσει στο κόκκινο και τότε μετατρέπεται σε πρόβλημα» λέει η Dr. Παπαγιαννίδου Ελένη, Κλινική Διαιτολόγος.
Η υψηλή κορτιζόλη φαίνεται πως αυξάνει το βάρος, ενώ τρώμε ελάχιστα και γυμναζόμαστε έντονα σχεδόν καθημερινά. Μειώνει εγκεφαλικές χημικές ουσίες, όπως σεροτονίνη και ντοπαμίνη και μας κάνει να τρώμε λόγω εκνευρισμού όπως αναφέρει η κ. Παπαγιαννίδου σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Όταν παραμένει συνέχεια υψηλή, το σώμα πιστεύει λανθασμένα ότι λιμοκτονεί και αρχίζει να αποθηκεύει περισσότερο λίπος για περιόδους «ασιτίας» δηλαδή στρες. Αυτό με τη σειρά του …

Οι βαφές των μαλλιών και η λευχαιμία

Ορισμένες ουσίες που υπάρχουν στις βαφές μαλλιών έχουν τη δυνατότητα να προκαλούν καρκίνο στα ζώα.
Οι βαφές μαλλιών που χρησιμοποιούνταν τα παλαιότερα χρόνια ιδιαίτερα πριν από το 1980, αυτές που ήσαν σκούρου χρώματος και που παρέμεναν στα μαλλιά για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ήσαν περισσότερο καρκινογόνες από άλλες.
Οι άνδρες και γυναίκες που χρησιμοποιούσαν βαφές μαλλιών μόνιμου τύπου πριν από το 1980, παρουσιάζουν μεγαλύτερο κίνδυνο να προσβληθούν από λευχαιμία σε σύγκριση με άλλους ενήλικες, που ποτέ δεν χρησιμοποίησαν βαφές μαλλιών.
Οι βαφές μαλλιών απασχόλησαν κατ΄ επανάληψη τους ερευνητές αναφορικά με το συσχετισμό χρήσης τους και πρόκλησης ορισμένων καρκίνων. Υπήρξαν έρευνες που έδειξαν, ότι η χρήση βαφών των μαλλιών παλαιού τύπου, αυξάνει τον κίνδυνο για λευχαιμία, πολλαπλό μυέλωμα και λέμφωμα. Υπήρξαν όμως και έρευνες που δεν έφτασαν στο ίδιο συμπέρασμα.
Γιατροί από το πανεπιστήμιο του Ιλλινόις στο Σικάγο, σύγκριναν 769 ασθενείς που έπασχαν από λευχαιμία με 623 ενήλικες χωρ…

Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε την αχαριστία

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του αχάριστου ανθρώπου; Τι μπορείς να κάνεις εσύ για να αντιμετωπίσεις έναν τέτοιο άνθρωπο;
Για μία ακόμα φορά βοήθησες τον καλύτερο σου φίλο που σε είχε ανάγκη, έκανες ό,τι καλύτερο μπορούσες, παραμέρισες τις προσωπικές σου ασχολίες και σαν αντάλλαγμα πήρες δυσαρέσκεια και αδιαφορία. Και αναρωτιέσαι για ποιο λόγο είναι τόσο αχάριστος και δε σου είπε ούτε ένα απλό «ευχαριστώ»; Εάν το παραπάνω σενάριο σου ακούγεται οικείο, τότε έχεις να αντιμετωπίσεις έναν αχάριστο άνθρωπο. Δυστυχώς, στην καθημερινή μας ζωή ερχόμαστε σε επαφή με αρκετούς τέτοιους ανθρώπους. Ο Κλεόβουλος τονίζει πως «ο αχάριστος άνθρωπος μοιάζει με σπασμένο πιθάρι, στο οποίο ότι καλό και αν ρίξεις θα πέσει στο κενό».
Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά του αχάριστου ανθρώπου; Ο αχάριστος άνθρωπος συνεχώς παραπονιέται για τη δουλειά του, το σπίτι του, την πόλη του, την οικονομική του κατάσταση και τη ζωή του. Πάντα θα βρει κάτι άσχημο και δυσάρεστο να εστιάσει την προσοχή του. Πιστεύει πως είνα…