Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι συνήθειες που μας ανεβάζουν την πίεση



Ο τρόπος ζωής, η διατροφή και οι καθημερινές μας συνήθειες μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την αρτηριακή μας πίεση, όπως και τον έλεγχο που έχουμε πάνω της. Και επειδή, αν η πίεσή μας αφεθεί εκτός ελέγχου, οι επιπτώσεις μπορούν να είναι πολύ σοβαρές, ας ρίξουμε μια ματιά στις πιο επικίνδυνες συνήθειες για την πίεσή μας.

Δεν τρώμε σωστά
Πρέπει να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή για να ρυθμίζουμε τα επίπεδα της αρτηριακής μας πίεσης, αλλά και για να την ελαττώσουμε. Προσπαθήστε η διατροφή σας να είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς και σπόρους, όπως και πηγές άλιπης πρωτεΐνης, όπως το κοτόπουλο και τα ψάρια.

Πολύ αλάτι
Όσο περισσότερο αλάτι περιέχει η διατροφή μας, τόσο πιο αυξημένη θα είναι η αρτηριακή μας πίεση. Πρέπει να καταναλώνουμε λιγότερα από 2.300 mg νατρίου καθημερινά και ακόμα λιγότερο αν η πίεσή μας είναι ήδη ανεβασμένη.

Δεν προσέχουμε τα κιλά μας
Αν είστε υπέρβαροι, το να χάσετε ακόμα και 5 κιλά θα σας βοηθήσει σημαντικά να ελαττώσετε την αρτηριακή σας πίεση. Επιπλέον, τα περιττά κιλά μας βάζουν σε αυξημένο κίνδυνο για επιπλέον επιπλοκές, όπως προβλήματα με την χοληστερόλη και διαβήτη—άρα έχουμε ακόμα περισσότερους λόγους να προσέχουμε το βάρος μας.

Δεν γυμναζόμαστε
Όπως είναι λογικό, το να ασκούμαστε τακτικά είναι σημαντικό και για την ρύθμιση της αρτηριακής μας πίεσης. Η τακτική γυμναστική μας βοηθάει να ρυθμίσουμε το βάρος μας, να προλάβουμε την υπέρταση αλλά και να ελαττώσουμε το στρες—άλλον έναν παράγοντα κινδύνου.

Πίνουμε πολύ αλκοόλ
Η μετριοπαθής κατανάλωση αλκοόλ δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αρτηριακή μας πίεση πόσο μάλλον, υπάρχουν μελέτες που έχουν δείξει ότι η κατανάλωση κόκκινου κρασιού σε μικρές δόσεις έχει οφέλη για την υγεία της καρδιάς μας. Όταν όμως το παρακάνουμε με το αλκοόλ, οι συνέπειες είναι καταστροφικές και όχι μόνο για την πίεση.

Καπνίζουμε
Το κάπνισμα δεν πιστεύεται ότι μπορεί να προκαλέσει υπέρταση, αλλά σίγουρα μπορεί να την επιδεινώσει σε τεράστιο βαθμό, προκαλώντας βλάβες στις αρτηρίες και στα αιμοφόρα αγγεία. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι μέσα στον πρώτο χρόνο που κάποιος θα κόψει το κάπνισμα, έχει μειώσει ήδη σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Στρες, στρες, στρες
Το στρες είναι αναπόφευκτο στην καθημερινή μας ζωή. Αυτό όμως που βρίσκεται (σε μεγάλο, τουλάχιστον, βαθμό) υπό τον έλεγχό μας είναι το πώς θα το διαχειριστούμε και πόσο θα το αφήσουμε να μας επηρεάσει αρνητικά. Όσο περισσότερο στρες βιώνουμε, τόσο χειρότερες και ορατές γίνονται οι σωματικές του επιπτώσεις και ορμονικά μιλώντας, και με το να μας κάνει να καταφεύγουμε σε αντιδράσεις όπως η υπερφαγία και η κατάχρηση αλκοόλ.

http://www.iatronet.gr/ygeia/kardiologia/article/39708/oi-synitheies-poy-mas-anevazoyn-tin-piesi.html
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογίες που έχεις μεγαλώσει αρκετά για να ακούς

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά
Λες ψέματα; Ψάχνεις δικαιολογίες τύπου «έχω δέκατα», «πονάει η κοιλιά μου», «ένα μεγάλο ρακούν έκρυψε το τηλέφωνό μου» για να μη βγεις για ποτό; Τότε μη συνεχίζεις να διαβάζεις. Αυτό το κείμενο γράφτηκε για όλες εκείνες που βαρέθηκαν να ακούν δικαιολογίες, που ζητούν εξηγήσεις στα ίσα (όπως ακριβώς τις δίνουν) και που έχουν τραγουδήσει το «Ψεύτικα» της Αννούλας παραπάνω από 250 φορές στη ζωή τους.
Πάμε να δούμε παρέα τις πέντε πιο δημοφιλείς δικαιολογίες που μεγάλωσες αρκετά (και βαρέθηκες πια) να ακούς.
Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε Το ακούς παντού. Το ακούς στο γραφείο, το ακούς στο αμάξι, το ακούς στο σπίτι, το ακούς από το κινητό, το ακούς δίπλα σου, μπροστά σου, γενικά ΤΟ ΑΚΟΥΣ. «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που δεν σε κοινοποίησα στο μέιλ που έστειλα στον διευθυντή και έλεγα ότι εσύ έχασες την ημερομηνία παράδοσης», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγα τρεις μέρες σερί για μπάλα με τα παιδιά», «Δεν κατάλαβα ότι σε πείραξε που πήγαμε με τη Μαρία στο θέατρο κ…

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

ΜΙΣΟΦΩΝΙΑ - Όταν συγκεκριμένοι ήχοι μας τρελλαίνουν!